Pas i Tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 20:41

Hejsa i Gruppen

Skal man stadig have pas med til Tyskland ?
Vi skal derned og handle, og hjem igen samme dag.

Samtidig har vi 3 børn på 9-6-4 år, som ikke har deres eget pas, og ikke er
skrevet ind i et af vores , kan det give problemer ?

Hvis nogen har noget info, eventuelt links, ville jeg blive meget glad.
Mange Hilsner
Bo

Fra : Aksel

Dato : 03-10-04 20:48

"Katrine og Bo" <spedtsberg((2))c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrevet ind i et af vores , kan det give problemer ?
>
> Hvis nogen har noget info, eventuelt links, ville jeg blive meget glad.

I skal have billedlegitimation, og den eneste officielle danske er pas.

Hilsen Aksel

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-10-04 21:34

> Skal man stadig have pas med til Tyskland ?

Ja i skal have pas.
http://www.politi.dk/p37/informa/schengen.htm

> Samtidig har vi 3 børn på 9-6-4 år, som ikke har deres eget pas, og ikke
er
> skrevet ind i et af vores , kan det give problemer ?

Ja for så har de ikke pas
De kan da skrives ind i jeres pas ret hurtig såvidt jeg ved, spørg på
politistationen.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-10-04 11:17

Jørgen L. wrote:

> [...]
>
> Ja for så har de ikke pas
> De kan da skrives ind i jeres pas ret hurtig såvidt jeg ved, spørg på

Ikke længere reglerne er ændret pr 1/10 - dvs de skal have deres eget pas
--
/carsten

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-10-04 15:02

"Carsten Holck" <cholck@malling.invalid> wrote in message

> Ikke længere reglerne er ændret pr 1/10 - dvs de skal have deres eget pas

Er det ikke kun hvis man rejser til USA?

mvh
Preben

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-10-04 18:45

Preben Andersen wrote:

> Er det ikke kun hvis man rejser til USA?

Jo, det mener jeg bestemt.

Mvh. Jørgen

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-10-04 12:37

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jo, det mener jeg bestemt.

Nej, det er muligheden for at få dem indskrevet i forældrenes pas der er
fjernet
se http://www.politi.dk/pas/paspaavej.htm

--
/carsten

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-10-04 13:14

"Carsten Holck" <cholck@malling.invalid> wrote in message

> Nej, det er muligheden for at få dem indskrevet i forældrenes pas der er
> fjernet
> se http://www.politi.dk/pas/paspaavej.htm

Ja det ser ud til det.

mvh
Preben

Fra : J. Ekelund

Dato : 07-10-04 13:10

Hej.
Ja, man skal fortsat have pas med til Tyskland (og resten af verden for den
sags skyld). Du skal dog ikke forvente at blive kontrolleret, men hvis ét
eller andet sker dernede, så er helvede løs.
Vedr. børn.: alle børn skal være skrevet ind i passene. Det foregår ved, at
man -hvis muligt - begge forældre går ned på det lokale paskontor
medbringende dåbsattester på ungerne og de pas de skal skrives ind i. Så
udfylder man en ansøgningsblanket (normal-blankettens nederste del) og så
skulle dét være klaret...og så er det GRATIS.

Hilsen Jan Ekelund

Fra : Anja Nielsen

Dato : 07-10-04 22:38

Hej.
Fra 1.10.04. kan børn ikke længere skrives ind i forældrenes pas, men for
dem, der allerede er skrevet ind gælder, at de fortsat kan rejse sammen med
forældrene i deres pas. Dette forudsætter at indrejselandet accepterer
dette, og det gør ikke alle lande.
For Katrine og Bo betyder det, at deres børn ikke kan skrives ind i deres
pas, så de skal have deres eget. Se evt. mere på
http://www.politi.dk/Pas/paspaavej.htm
Mvh.
Anja Sand