Et lille eksperiment :o)
Fra : Mr. X

Dato : 03-10-04 20:17

Hejsa Nyhedsgruppe

Sidder og tænker lidt over, hvad vil det sige at elske? Udfra den har jeg
lyst til at lave et lille eksperiment, som jeg håber nogle af jer er med på.

Jeg vil komme med nogle små meget basale spørgsmål, som jeg ønsker, at i
skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre, så svar kun
med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

1. spørgsmål: "Hvad elsker du?"

Fra : Michael-7500

Dato : 03-10-04 21:07

"Mr. X" <NanoSLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> 1. spørgsmål: "Hvad elsker du?"

Minseng. *gaaaab*

--
Michael

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-10-04 21:17

"Mr. X" <NanoSLET@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre, så svar kun
> med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

Tyske motorcykler!

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 03-10-04 21:24

"Mr. X" <NanoSLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 1. spørgsmål: "Hvad elsker du?"

At besvare på besynderlige spørgsmål i nyhedsgrupper.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 21:37

Mr. X skrev:

> 1. spørgsmål: "Hvad elsker du?"

Min mor.

LOL nej der er sq da mange ting. Kommer an på hvad du mener med at elske,
hvordan og hvor meget?

Jeg elsker også mine venner, mit hus, min familie, min computer, min
kæreste/kone.. osv. bare forskelligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Samsara

Dato : 03-10-04 22:16

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvordan og hvor meget?
>
> Jeg elsker også mine venner, mit hus, min familie, min computer, min

Nu blev der jo spurgt "Hvad elsker du" - ikke hvem

Venligst
Samsara

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 22:14

Samsara skrev:

> Nu blev der jo spurgt "Hvad elsker du" - ikke hvem

Ahh... jamen helt sikkert mit hus og min computer, og min seng og
min.......... jeg kunne blive ved.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-04 22:19

<klip>
> Jeg elsker også mine venner, mit hus, min familie, min computer, min
> kæreste/kone.. osv. bare forskelligt.
<klip>

Har du både kæreste og kone

Mvh
Simon

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 22:22

Simon Nielsen skrev:

> Har du både kæreste og kone

Shh..

Nej men jeg plejer at kalde hende for konen selvom vi ikke er gift og nok
heller aldrig bliver det. Gift er noget man tager for ikke at blive det

Fra : Samsara

Dato : 03-10-04 22:17

> [...]
> skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre, så svar kun
> med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

Kærlighed

Venligst
Samsara

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-04 22:17

> [...]
> skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre, så svar kun
> med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

Livet

Fra : Ulvir

Dato : 03-10-04 22:23

Mr. X wrote:
> [...]
> at i skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre,
> så svar kun med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

Øl.

Fra : vadmand

Dato : 03-10-04 22:25

> [...]
> skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre, så svar kun
> med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

Sex, musik og rødt oksekød - ikke nødvendigvis altid i den nævnte
rækkefølge.

Per V.

Fra : Jens

Dato : 05-10-04 01:40

vadmand wrote:
> "Mr. X" <NanoSLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Sex, musik og rødt oksekød - ikke nødvendigvis altid i
> den nævnte rækkefølge.
>
> Per V.

og du hader lastbiler ?

--
Jens.

Fra : vadmand

Dato : 05-10-04 09:33

"Jens" <@postkasse_66@hotmail.com@> skrev i en meddelelse

> og du hader lastbiler ?

Nej. Men jeg hader narrøve som dig, der opfatter færdselsloven som en
personlig fornærmelse. Og skrup så hjem til de andre betonhoveder i
trafikgruppen.

Per V

Fra : Brizz

Dato : 09-10-04 16:54

> Sex, musik og rødt oksekød - ikke nødvendigvis altid i den nævnte
> rækkefølge.

Vel heller ikke altid samtidig?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : vadmand

Dato : 09-10-04 21:24

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Vel heller ikke altid samtidig?

To og to går de fint sammen - altså 1+2 eller 2+3

Per V.

Fra : En kvinde

Dato : 04-10-04 00:02

> [...]
> skal svare så kort som over hovedet på, kan det lade sig gøre, så svar kun
> med et ord, men tænk jer meget godt om, før i gør det

Humor

Fra : PerX ...

Dato : 04-10-04 01:10

In article <WgY7d.2946$EQ7.547@news.get2net.dk>, NanoSLET@get2net.dk
says...
> 1. spørgsmål: "Hvad elsker du?"

Intet.

Fra : Mr. X

Dato : 04-10-04 06:01

Hejsa Nyhedsgruppe

[...]

2. spørgsmål: "Hvorfor?"

Indtil videre er følgende emner på spørgsmålet "Hvad elsker du?" givet:

Seng
Tyske motorcykler
At besvare besynderlige spørgsmål i nyhedsgrupper
Min mor, vener, hus, familie, computer kæreste/kone
Livet
Kærlighed
Øl
Sex, musik og rødt oksekød
Humor
Intet

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-10-04 07:30

"Mr. X" <NanoSLET@Get2Net.dk> wrote in message
-sakse-
> 2. spørgsmål: "Hvorfor?"

Fordi tyske motorcykler er topkvalitet, de kører knaldgodt, og det bliver de
ved med.
Når andre mc'er står af, bliver tyskerne ved.
Derudover lyder de godt, ser rigtigt godt ud, de er behagelige at køre, de
er ren luksus - synes jeg.
Og så er de ikke fyldt med en masse krom-lort, der skal pudses i tide og
utide, de bruger væsentligt mere end 10 forbrændinger pr. 100 meter, til
gengæld lyder de ikke som en fiskerkutter med hæmorrider, der kommer
sejlende ned af vejen og irriterer hele nabolaget. Og så kører de jævnt.
En bimmer er ikke rå, oversmart eller en fartraket, der tager den fra 0 til
kirkegården på under 3 sekunder, til gengæld er den civiliseret og stilig.
Nå ja, man kan også hilse på andre mc'ister uden risiko for at hele lortet
kegler over, fordi man fjerner en hånd fra styret!
Så kan man få dem med varme i sædet, i håndtagene, og med hydraulisk
centralstøtteben - plus helkåbe eller hvad man nu har lyst til.
Og en masse andre praktiske ting.
Nå ja, og så er der faktisk altid plads til at parkere en mc, eller få den
med en færge - medmindre det er en Goldwing med trailer og sidevogn...hihi.
Og så kan man gå og pusle om dem og hygge, tage på ture med klubberne, eller
tage på langfart.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Per

Dato : 04-10-04 08:29

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de
> ved med.
> Når andre mc'er står af, bliver tyskerne ved

og en hel masse mere!

Hey Aragorn!

Ved ikke om jeg vil give dig helt ret. Det, du skriver, gælder for nogle BMW
ére men ikke alle. En K-75 kan altså godt have en tendens til at bruge olie
og vise det klart og tydeligt når den bliver skudt af fra et kryds. Bare se
på en politimc! Ved i øvrigt, at politiet går væk fra boxermodellerne fordi
de ikke kan holde til patruljekørsel.

Mange japanere er mindst ligeså holdbare/slidstærke som BMW. F.eks Honda
laver nogen virkelig holdbare maskiner hele CBRog VFR serien f.eks.

Men i forhold til Harley, Engelske mærker og Suzuki giver jeg dig helt ret.
Så er BMW klasser over - hvad angår holdbarhed.

Men en 1200RS eller den nye sportsmaskine BMW har lavet - se det ser da
fornuftigt ud

Mvh. Per!

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-10-04 08:52

> [...]
ret.
> Så er BMW klasser over - hvad angår holdbarhed.

Harley, Engelske mærker og BMW er husmandscykler - At sammenligne med
traktorer
Suzuki og de andre Japanere er pubertetscykler - Forvoksede knallerter

Her er en MC for mænd:
http://www.ducati.com/bikes/my2005/ducatiModel.jhtml?family=monster&modelNam
e=M1000S-05
(kort link http://shor.ter.dk/261793623)

Alex

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-10-04 18:14

"Alex Linaa" <foto@linaa.com@ingenspam.com> wrote in message
> [...]
> traktorer
> Suzuki og de andre Japanere er pubertetscykler - Forvoksede knallerter

Hej Alex.

Smag og behag er som bekendt forskellig.
Hold du dig til Duc'erne, så holder jeg mig til bimmerne.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-10-04 18:13

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Så er BMW klasser over - hvad angår holdbarhed.
>
> Men en 1200RS eller den nye sportsmaskine BMW har lavet - se det ser da

Hej Per.

Jeg ved godt at der er forskel på de forskellige modeller, enkelte er også
født med deciderede fejl fra fabrikkens side - læste et eller andet om en af
de større nyere modeller hvor der var knas med et eller andet, men nu har
jeg forelsket mig i BMW.

Jeg ved at politiet er ved at gå væk fra Yamahaerne fordi de ikke kan holde
til alm. politibrug, men vidste ikke at de er ved at gå væk fra
R-modellerne.
Så lærte jeg da det.

Honda laver nogle dejlige mc'ere, ingen tvivl om det, men jeg har kastet min
kærlighed på tyskerne.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ulvir

Dato : 04-10-04 09:37

Mr. X wrote:

> 2. spørgsmål: "Hvorfor?"

Øl er godt.

Fra : En kvinde

Dato : 04-10-04 15:17

> 2. spørgsmål: "Hvorfor?"
Humor - det gør mig glad.

Fra : Samsara

Dato : 04-10-04 22:32

"Mr. X" <NanoSLET@Get2Net.dk> skrev i en meddelelse

> 2. spørgsmål: "Hvorfor?"
>
> Indtil videre er følgende emner på spørgsmålet "Hvad elsker du?" givet:

Kærlighed - fordi at se og selv opleve kærlighed, giver en dejlig rar for-
nemmelse i kroppen og et bredt smil om læben.

Venligst
Samsara

Fra : Mr. X

Dato : 05-10-04 05:24

Hejsa Nyhedsgruppe,

Mine spørgsmål omkring det at elske gav godt nok nogle ret spøjse svar

Sjovt nok, så er der mange af jer, som har skrevet, at i elsker materielle
ting. Kan man elske noget materielt? Hvad vil det sige at elske? Har vi i
det hele taget en entydig difinition på det? Eller er det et begreb, som vi
hver i sær tillægger en eller anden værdi?

Jeg havde et eller andet sted forventet, at nogle ville komme med nogle dybe
overvejelser omkring det at elske, men tilsyneladende, så bruger vi bare
begrebet uden at tænke over, hvad det egentlig grundlæggende betyder :o/

Der var dog et par af jer, som gav et svar, som nærmer sig det, som jeg selv
mener begrebet dækker: At elske livet og humor, synes jeg er rimelig
dækkende. Har man ikke en livsglæde, tror jeg ikke man kan elske. Men igen,
det kommer jo an på ens egen definition på det at elske.

Jeg stopper min spørgsmål her, da jeg delvis har fået svar på dem. Mest af
alt svar på hvordan andre opfatter det begreb.

Hygge her fra
Mr. X

Fra : Bhatu Peter

Dato : 06-10-04 06:37

Mr. X wrote:
> [...]
>
> Jeg stopper min spørgsmål her, da jeg delvis har fået svar på dem.
> Mest af alt svar på hvordan andre opfatter det begreb.

Tja, jeg elsker min eksistens.
Hvorfor?
Fordi uden min eksistens, ville jeg ikke være istand til at kunne opleve
denne skønne verden, med alle dens vidunderlige beboere.
(Det er også derfor at min fødselsdag, i taknemmelighed, er dedikeret til at
fejre min moders og faders initiativ til at gøre min eksistens mulig.)

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 04-10-04 18:02

Mr. X wrote:
> 1. spørgsmål: "Hvad elsker du?"

Jeg elsker ikke!
At elske er et menneskeskabt begreb!
Jeg har stor respekt og sympati for min nærmeste familie (mand og børn)
samt stor beskyttertrang for min og familiens ve og vel.
Fællesskabsfølelse og samhørighed med min bedste ven.
Alle disse ingredienser (plus mange flere) kan man så vælge at røre
sammen til et fælles begreb som nogen har valgt at kalde kærlighed og
har deraf afledt begrebet, at elske.

Marianne Feddersen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-10-04 21:46

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> Alle disse ingredienser (plus mange flere) kan man så vælge at røre
> sammen til et fælles begreb som nogen har valgt at kalde kærlighed og

Respekt, sympati og samhørighed er også menneskeskabt begreber.

mange hilsner

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-10-04 15:22

nusle nuslesen wrote:

> Respekt, sympati og samhørighed er også menneskeskabt begreber.

Det er jeg nu ikke så sikker på, de findes da hos dyr, men kaldes
muligvis noget andet.

Marianne Feddersen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 05-10-04 17:51

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er jeg nu ikke så sikker på, de findes da hos dyr, men kaldes
> muligvis noget andet.

Så findes kærlighed/at elske (begreber som vi bruger som mennesker) måske
også.

Der findes noget, som kan få en kattemor til at gå ind i en brændende
bygning gang på gang, indtil hendes killinger er bragt i sikkerhed - ligesom
der findes noget, som kan få visse dyr/fugle til at være monogame (det kan
læses flere forskellige steder, man kan f.eks. søge på monogam + fugle eller
andet). Det leder tanken hen på et fællesskab der rækker ud over
overlevelse/reproduktion - og som virker som en pendant til vore begreb
"kærlighed"/at elske.

mange hilsner

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-10-04 18:22

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> andet). Det leder tanken hen på et fællesskab der rækker ud over
> overlevelse/reproduktion - og som virker som en pendant til vore begreb

Det kaldes at beskytte sit afkom og dermed sine geners videreførelse.
Jeg ved godt at visse fugle (albatrosser og pingviner f.eks) er monogame
og hvilken mening naturen har haft med det, tror jeg undrer selv de mest
drevne biologer.

Marianne Feddersen