Lokummet brænder: Kan ikke starte fra osx
Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-10-04 16:45

Hej

Min G4 vil ikke starte fra HD med os X.3

JEg kan starte fra CD med os 9, men efter at den ved første kørsel af os
9 selv genopbyggede, og jeg siden forsøgte med æble alt R + P kommer
disken slet ikke frem på skrivebord eller systemprofil.

Disken er tom bortset fra OS X, som er nyindstalleret, men på en anden
kompjuder. Derfor prøvede jeg at genindstallere os X, men disken kommer
ikke frem, hvorfor jeg hverken kan formattere eller køre nogen form for
disk førstehjælp på den

Er der mon noget jeg kan gøre, bortset fra at køre os 9 resten af mine
dage?

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-04 22:45

Hej Henrik

Henrik Jensen wrote:
> Min G4 vil ikke starte fra HD med os X.3

Kan du starte fra OS X installer C'en?

> JEg kan starte fra CD med os 9, men efter at den ved første kørsel af os
> 9 selv genopbyggede, og jeg siden forsøgte med æble alt R + P kommer
> disken slet ikke frem på skrivebord eller systemprofil.

Det kunne tyde på en Directory fejl. Prøv med Norton SystemWorks 3, om
du kan reparere blot nogle få af startblokkene, så disken kan mountes.
Kør derefter DiskWarrior _3_ på den, så kan det være, du kan redde den
uden en geninstallering.

> [...]
> disk førstehjælp på den
>
> Er der mon noget jeg kan gøre, bortset fra at køre os 9 resten af mine

Hvis du kan starte fra OS C installer CD'en, kunne du jo prøve med
DiskUtility, om du kan mounte og reparere disken.

Der er bare noget om de problemer, da jeg fik geninstalleret OS X. Hos
mig var det firmwaren, der ikke ville vedkende sig disken. Ham, der
hjalp mig, startede op i Open Firmware og kørte en 'Reset' på den, - og
bagefter var der ingen problemer.

Du ku' da prøve, og det virkr...
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-10-04 23:12

> [...]
> mig var det firmwaren, der ikke ville vedkende sig disken. Ham, der
> hjalp mig, startede op i Open Firmware og kørte en 'Reset' på den, - og

Tak for råd. Jeg r nu endt med at reformatere disken og geninstalere.
Det betyder ikke så meget da der kun var system på disken.
Jeg pillede en jumper ud af disken, tænkte det var noget PC lort. Måske
hjalp det også