Brændstofforbrug, Landcruiser
Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 03-10-04 16:03

Hejsa.

Et enkelt spørgsmål: Hvor langt på literen går en Toyota LandCruiser GX90
3.0 diesel fra 1998 ???

Her tænker jeg især ved motorvejshastigheder.

På forhånd tak,

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Martin Bak

Dato : 03-10-04 18:29

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Et enkelt spørgsmål: Hvor langt på literen går en Toyota LandCruiser GX90
> 3.0 diesel fra 1998 ???
>
> Her tænker jeg især ved motorvejshastigheder.

if U need 2 ask U cant afford.

Martin

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 03-10-04 19:39

> if U need 2 ask U cant afford.
>
> Martin

Tak for det fine svar, Martin.

Men måske nogen andre har et mere præcist bud på brændstofforbruget i sådan
en svend?

Det er jo tænkeligt, at nogen herinde rent faktisk har besiddet et sådant
køretøj og derfor har andet end unyttige kommentarer at berige os med.

/R

Fra : Elbarto

Dato : 03-10-04 23:51

> [...]
>
> Det er jo tænkeligt, at nogen herinde rent faktisk har besiddet et sådant
> køretøj og derfor har andet end unyttige kommentarer at berige os med.

afhænger af kørestilen dæk m.m.
Min kammeras fatter har en godt nok ny landcruiser og den kan ikke 10km
literen og han køre med blødhat til gengæld er den ligeglad med at have en
hestetrailer med fyld bagefter

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 19:46

Hejsa

Rasmus (2600) skrev:

> Et enkelt spørgsmål: Hvor langt på literen går en Toyota LandCruiser
> GX90
> 3.0 diesel fra 1998 ???

Ifølge http://shor.ter.dk/118751302 går den 9km/l ved blandet kørsel.

/Brian

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 03-10-04 20:10

> Ifølge http://shor.ter.dk/118751302 går den 9km/l ved blandet kørsel.
>
> /Brian

Tak. En forhandler påstod, at den kørte 12-13 stykker, men det kunne jeg
slet ikke få til at hænge sammen med, at den nye Common rail motor går 10,5
i snit.

Rasmus

Fra : Brian

Dato : 03-10-04 21:42

Hejsa

Rasmus (2600) skrev:

> Tak. En forhandler påstod, at den kørte 12-13 stykker, men det kunne
> jeg slet ikke få til at hænge sammen med, at den nye Common rail
> motor går 10,5 i snit.

Det er vist med blød fod og medvind
Hvis man skal tro de opgivelser på siden, er 10-11 km/l nok
opnåeligt hvis man kører stille og roligt på motorvejen.

/Brian

Fra : sailor99

Dato : 03-10-04 22:39

Hej Rasmus!

Næsten uanset kørestil havde min i sin tid svært ved at komme over 8 km/l og
aldrig mere end 9.
Men dejligt køretøj!

Mvh
Georg

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 04-10-04 07:52

"Rasmus \(2600\)" <rlv@LAKSdoms.dk> wrote in

> [...]
> GX90 3.0 diesel fra 1998 ???
>
> Her tænker jeg især ved motorvejshastigheder.

Hej
Har desværre ikke en GX90'er men:
HJ60 -84 4,0L 6cyl 5gear diesel 380000km = 8,5km/l blandet kørsel
HJ45 -77 3,6L 6cyl 4gear diesel 200000km = 7km/l blandet kørsel
BJ45 -82 3,4L 4cyl 4gear diesel 290000km = 8km/l blandet kørsel

Så alder og motorstørrelse taget i betragtning vil jeg skyde på 9-10 km/l
blandet kørsel.

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk

Fra : Michael Schrøder

Dato : 05-10-04 21:02

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse

> Et enkelt spørgsmål: Hvor langt på literen går en Toyota LandCruiser GX90
> 3.0 diesel fra 1998 ???

> Her tænker jeg især ved motorvejshastigheder.

ca 7 km/l kører jeg (Esbjerg - Odense)

Ellers er den ikke meget over 8 km/l...

En enkelt gang har den været på 9,5 - vinterferie i Norge med fuld oppakning
og tagkuffert - men kun 80 km/h

mvh Michael