Asus V8200 deluxe & Abit kt7(a)
Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-05-01 19:50

Hej Gruppe

Er der nogen der har prøvet ovenstående konfiguration, eller hørt/læst om det?
Jeg er interesseret i at vide om der er samme problemer som der har været med
det Abit bundkort og Asus' GeForce 2 (V7700) kort.
Jeg er nemlig indehaver af et Abit kt7a-raid, og et ældre grafikkort, og vil
gerne lige undersøge sagen lidt nærmere inden jeg køber et nyt (det er slet ikke
sikkert at det bliver et GF3..men asus gf2 bliver det i hvert fald ikke)

--

Best regards
Jacob Pedersen

Fra : DC_BATMAN

Dato : 13-05-01 20:28

Der er ingen problemer med kt7a-raid og asus geforce 2 efter bios på
bundkort bliver opdateret.

Har selv prøvet.

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-05-01 22:02

"DC_BATMAN" <waqas@email.dk> wrote in message
> Der er ingen problemer med kt7a-raid og asus geforce 2 efter bios på
> bundkort bliver opdateret.
>
> Har selv prøvet.

Hvilken bios version var det? - jeg har opdateret med ZTb versionen (den
seneste beta så vidt jeg ved) og der var stadig problemer... - nu har jeg
skiftet kortet ud med lillebroderen 7100... og nu kører det fint.
Havde du evt. nogle "spændende" bios opsætninger?

/Thomas

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-05-01 22:13

"DC_BATMAN" <waqas@email.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ingen problemer med kt7a-raid og asus geforce 2 efter bios på
> bundkort bliver opdateret.
>
> Har selv prøvet.

Hejsa

Okay..det er da rart at høre..jeg har selv skulle samle en computer med et
kt7-raid og et v7700 32mb pure...det var i november....og det kunne jeg ikke få
til at virke...heller ikke med den nyeste beta-bios der var dengang...han
skiftede bundkortet til et MSI k7t-turbo

men nu har jeg selv skiftet mit eget kt7-raid ud med et kt7a-raid, og har smidt
den nyeste beta-bios på (686b-fix biosen fra 19-4-2001 så vidt jeg
husker)...måske jeg skulle prøve at låne hans kort igen, og se om det virkelig
virker nu...den gang kunen vi ikke få det til at virke hverken på hans eller mit
kt7-raid....vi fik 3 forskellige rev. af asus-kortet...den sidste med ram kun på
den ene side..som skulle virke i følge asus..men det gjorde det ikke...derfor
nyt mobo....men dvs at det burde virke i min computer nu altså?

hvilken version af grafikkortet har du, og hvilket bundkort, og hvilken bios har
du nu, og hvolken brugte du da det ikke virkede?

jeg er _meget_ skeptisk overfor asus kort på mit bundkort nu!...så det ville
være rart at se at det kunne virke

--

Best regards
Jacob Pedersen

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-05-01 22:16

> hvilken version af grafikkortet har du, og hvilket bundkort, og hvilken bios
har
> du nu, og hvolken brugte du da det ikke virkede?

Det skulle kun være 32mb pure, og 64mb deluxe der skulle være problemer med...
og alle de "fix" jeg læste om rundt omkring (bl.a. paul's unofficial kt7-faq)
virkede ikke...

--

Best regards
Jacob Pedersen

Fra : DC_BATMAN

Dato : 13-05-01 22:39

Bios version - KT7A WW

Grafikkort Asus v7700 pure

skærmen opdaterede meget dårligt og spil og 3dmark crashede, men efter WW
version af bios forsvandt problemerne af sig selv.

Fra : DC_BATMAN

Dato : 13-05-01 22:43

kører også med et sblive 1024 og seneste standalone driver fra creative
(ikke liveware)

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-05-01 23:16

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@gpu.dk> wrote in message
> [...]
med...
> og alle de "fix" jeg læste om rundt omkring (bl.a. paul's unofficial

Nope min 32mb deluxe virker heller ikke (ved bios version WW og ZTb - dem
jeg har afprøvet)

/Thomas

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-05-01 23:23

"Thomas Nielsen" <corno@*nospam*worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob Pedersen" <jacob*spam*@gpu.dk> wrote in message

> Nope min 32mb deluxe virker heller ikke (ved bios version WW og ZTb - dem
> jeg har afprøvet)
>
> /Thomas

Hej Thomas

Dvs. at du ikke kan skrive under på det "DC_BATMAN" skriver er tilfældet (at en
bios-opdatering skulle løse problemerne)?
Jeg kunne jo godt tage ud og låne det V7700 32mb pure igen, og se om det virkede
nu..har lige hentet den nyeste frigivede bios..det er den samme som jeg har i
beta-version nu....(samme navn...zt)..nu er den bare officiel..og så er der er
par fix'es mere.

--

Best regards
Jacob Pedersen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-05-01 23:51

> Hej Thomas
>
> Dvs. at du ikke kan skrive under på det "DC_BATMAN" skriver er tilfældet
(at en
> bios-opdatering skulle løse problemerne)?

Jeg vil sige det sådan at den ikke virkede her hos mig under ZTbeta... men
om det er generelt eller bare min opsætning kan jeg selvfølgelig ikke sige
noget om. Men jeg synes stadig man skal passe lidt på med kombinationen af
V7700 og KT7(a-raid).

> [...]
har i
> beta-version nu....(samme navn...zt)..nu er den bare officiel..og så er

aha... den må jeg lige se på... bliver nok ikke i nat men på et
tidspunkt... - hvor fandt du den nyt zt bios version henne?

/Thomas

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 14-05-01 18:48

"Thomas Nielsen" <corno@*nospam*worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Thomas

[...]
> [...]
> noget om. Men jeg synes stadig man skal passe lidt på med kombinationen af

Ok...
jeg har desuden:
SB live!player 1024
realtek 10/100mbit
og et jensen internt ISDN-modem

jeg har ikke prøvet med det V7700 og uden mit sound-blaster.....

[...]
> har i
> der er
>
> aha... den må jeg lige se på... bliver nok ikke i nat men på et
> tidspunkt... - hvor fandt du den nyt zt bios version henne?

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kt7/kt7zt.exe

/Jacob

Fra : niclas

Dato : 18-05-01 00:09

Jag har nyss uppgraderat min dator och läser till min stora fövåning om alla
problem med abit kt7a mobos.
Mitt system packade jag bara upp tryckte ihop delarna.
Satte på power´n och allt spiller til stor förnöjelse.

Abit KT7a-raid bios WW
Athlon 1200 266 FSB 12*100
128 mb ram
2st IBM 30mb HD´s i Raid 0