Vedr.deaktivere porte i Win98
Fra : Kim

Dato : 02-10-04 20:38

Forfattere Thomas G. Madsen har lavet denne side:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Findes der også en lign. til Win98 ?

Min datters pc kører nemlig med Win98 og jeg
kan ikke rigtigt finde ud af at lukke portene
ligesom jeg gør i XP efter en c:\>netstat -an

Mvh Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-10-04 20:56

Kim <No@SpaM.dk> wrote:

> Findes der også en lign. til Win98 ?
>
> Min datters pc kører nemlig med Win98 og jeg
> kan ikke rigtigt finde ud af at lukke portene
> ligesom jeg gør i XP efter en c:\>netstat -an

Hvilke porte er åbne? Win98 har generelt ikke nogen services kørende, og
slet ikke i det omfang som ses i WinXP.

Du kan evt. poste output fra netstat -an (lige efter reboot).

På min Win98 var det kun netbios på port 139. Jeg lukkede porten ved at
følge anvisningene på denne side
http://grc.com/su-bondage.htm
(man er nødt til at installere NetBEUI fra Win98 installations CD'en for
at port 139 kan lukkes).

--
Jesper Lund