Fartpilot i Berlingo
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-10-04 19:52

Vi har købt en Berlingo HDI i 5 md i år, da vi købte den fik vi mont en org
fartpilot, men den virker ikke, hvis vi "låser" den på 90km/t så køre bilen
mellem 75 - 105 km/t,

Forhandleren har erkendt problemet, men ved ikke hvad han skal gøre ved det,
da han siger det er pga den er eftermont, og vi er nødt til at vente på der
kommer noget andet software, han kan ikke stille en tidshorisont

men det lyder som noget vås i mine øre, hvis det er org dele der er brugt
hele vejen igennem, er der vel ingen forskel på en fabriks mont og værksted
mont fartpilot

Han siger også der er flere PSA biler som døjer med dette problem, er der
nogle som kender til det ?

Kan jeg kræve at de afmont fartpilot´en og laver det tilbage som det var
uden den, og får mine penge retur for den ?

Mvh Jesper

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-10-04 20:41

> Kan jeg kræve at de afmont fartpilot´en og laver det tilbage som det var
> uden den, og får mine penge retur for den ?

Uha, det må du spørge om i gruppen dk.videnskab.jura

Mvh

Emil

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-10-04 20:46

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
>
> Kan jeg kræve at de afmont fartpilot´en og laver det tilbage som det
> var uden den, og får mine penge retur for den ?

Hvis sælger ikke kan få det solgte til at fungere, er du berretiget til at
hæve købet, og med en tidsramme på ca. 5 mdr. må det vel med rimelighed kan
sige at sælger ikke formår at leve op til sine forpligtelser..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Peter

Dato : 03-10-04 11:16

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> kan
> sige at sælger ikke formår at leve op til sine forpligtelser..

ENIG.

Ud med skidtet. Få evt. monteret en uoriginal. Din forhandler skal holde dig
skadesløs.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : anders majland

Dato : 04-10-04 20:50

> Ud med skidtet. Få evt. monteret en uoriginal. Din forhandler skal
> holde dig skadesløs.

Præcis den løsning som PSA/citroen foreslog efter at de opgav at få en
til at virke i en c5 - Noget med at softwaren ikke kunne håndtere den
aktuelle kombination af automatgear og motor og derfor ikke tillod
fartpiloten at blive aktiveret ved by hastigheder.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-10-04 08:16

> [klip]

> ENIG.
>
> Ud med skidtet. Få evt. monteret en uoriginal. Din forhandler skal holde
dig
> skadesløs.

Er der jura bag det ?, altså blive holdt skadsløs, er han ikke i sin ret til
at "genoprette" bil som den var også give mig penge retur, grunden til ejg
spørger er at den org er en del billigere at mont, så han er nok ikke så
vild med at mont en uorg uden en merpris

Mvh Jesper

Fra : Peter

Dato : 05-10-04 08:47

"Jesper Pedersen" <duval@grov.dknospam> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er der jura bag det ?, altså blive holdt skadsløs,

I et vist omfang er der da

> [...]
> spørger er at den org er en del billigere at mont, så han er nok ikke så
> vild med at mont en uorg uden en merpris

Jeg mener han skal levere den lovede ydelse - og så må han bare se at komme
i gang - en aftale er en aftale. Kan han ikke levere må han betale
erstatning i form af dit tab - og det tab består i at det er dyrere for dig
at få monteret en fartpilot et andet sted.

Det min umiddelbare betragtning. Han må bare se at komme i gang.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 17-11-04 19:56

> [...]
dig
> at få monteret en fartpilot et andet sted.
>
> Det min umiddelbare betragtning. Han må bare se at komme i gang.

Undskyld mit sene svar, men Tele2 har gedet lidt i den i min ADSL flytning

Men jeg har været omkring forhandleren i dag, og snakket med sælgeren, han
har lovet han finder en løsning, og jeg får besked senest mandag i næste uge

Mvh Jesper