Kvinder/Piger og Heste.
Fra : Ulvir

Dato : 02-10-04 12:47

Jeg har tit spekuleret over hvordan det kan være at der er så mange
piger/kvinder der er helt vild med hesteridning.
Jeg har spurgt et par stykker om det var fordi de blev stang liderlig af det
(hvor mange mænd har ikke tænkt det samme?), men SÅ bliver de fornærmet..
Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller forslag til emnet? Hyp
hyp!

Ulvir.

Fra : Paul

Dato : 02-10-04 13:45

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller forslag til emnet? Hyp

Udover den kendsgerning at heste rent faktisk er interessante væsener, så
tror jeg pigers/kvinders fascination af heste kan skyldes, at heste har en
rimelig forudsigelig adfærd og man kan investere alle sine følelser i dem
uden at blive brændt af.

Desuden, så opfylder heste (og andre kæledyr) mange pigers/kvinders behov
for at styre/kontrollere sin omverden. Lige netop dét er langt lettere med
et kæledyr end mænd (sådan generelt betragtet). Heste (og andre kæledyr)
siger aldrig én imod, siger aldrig noget uforståeligt, hvilket nok er nogle
pigers/kvinders erfaringer med drenge/mænd. Og... så er heste (og andre
kæledyr) jo ikke konstant liderlige og tænker/taler om sex.

For nogle piger/kvinder nok et godt alternativ til bøvede mænd. )

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////
"Don't personalize your computer. It doesn't like it!"
"People who say you're paranoid are just part of the plot"
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Fra : Mette

Dato : 02-10-04 14:29

> [...]
> Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller forslag til emnet? Hyp

Nu er jeg ikke selv "hestepige", men jeg har da prøvet at ride et par gange.
Og tro mig - der er intet liderligt over det. Det er derimod frisk luft og
motion for lårmusklerne. Derudover er der et andet element som Paul var inde
på - kærligheden til kæledyret (som en hest jo er), sammenhørigheden,
samarbejdet med hesten, plejen af den osv. Det handler jo ikke bare om at
ride, men om at fodre, strigle og tage ansvar for et dyr, der udover at være
smukt også er følsomt og nærmest menneskelig i nogles øjne. Kærligheden til
heste er noget, der opstår tidligt hos de fleste hestepiger - altså
præ-pubertet - og har intet med liderlighed/lyst/seksualitet at gøre.
Snarere tværtimod!

Fra : Claus-Betina

Dato : 03-10-04 07:26

Svar til mette.

Du skriver stramme lår ja og pigernes/rytternes under strammes også op.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-10-04 14:48

Ulvir wrote:

Hej Ulvir

> [...]
> af det (hvor mange mænd har ikke tænkt det samme?), men SÅ bliver de
> fornærmet.. Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller

Det er det moderlige i det at passe og pleje et dyr. Det kunne sikkert
erstattes af et andet dyr, men heste opfylder åbenbart det fleste moderlige
behov hos nogle unge piger.

Mark

Fra : Jimmy

Dato : 02-10-04 20:51

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er det moderlige i det at passe og pleje et dyr. Det kunne sikkert
> erstattes af et andet dyr, men heste opfylder åbenbart det fleste

Mon disse heste er for ungpiger, hvad hamstere med gaffatape er for unge
knægte?

Fra : Ulvir

Dato : 02-10-04 20:59

Mark Thomas Gazel wrote:

>.. heste opfylder åbenbart det fleste
> moderlige behov hos nogle unge piger.

Forstået sådan at nogle unge piger vil gerne ha' en hest som moderfigur?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-10-04 13:18

Ulvir wrote:

> Forstået sådan at nogle unge piger vil gerne ha' en hest som
> moderfigur?

Nej, de leger mor til en hest.

Mark

Fra : Merete

Dato : 03-10-04 10:24

> [...]
> hyp!
>
> Ulvir.

Jeg har tit spekuleret over hvordan det kan være at der er så mange
drenge/mænd der er helt vild med fodbold.
Jeg har spurgt et par stykker om det var fordi de blev stang liderlig af det
(hvor mange kvinder har ikke tænkt det samme?), men SÅ bliver de fornærmet..
Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller forslag til emnet? Olè
Olè !

*LOL* - sorry, kunne ikke lade være....

- Merete

Fra : Paul

Dato : 03-10-04 11:20

"Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornærmet..
> Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller forslag til emnet? Olè

Ja, jeg har også lagt mærke til, at fodbold er en af de få steder det er
accepteret at være "bøsset" og kramme andre mænd (nogen gange ligefrem lægge
sig i flere lag oven på hinanden).

> *LOL* - sorry, kunne ikke lade være....

*hehe* ;~)

--
M.v.h.

Paul

////////////////////////////////////////////////

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-10-04 19:02

Paul wrote:
> Ja, jeg har også lagt mærke til, at fodbold er en af de få steder det er
> accepteret at være "bøsset" og kramme andre mænd (nogen gange ligefrem lægge
> sig i flere lag oven på hinanden).

Det findes der en god forklaring på.
--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael-7500

Dato : 03-10-04 12:10

> [...]
fornærmet..
> Er der nogen der har nogle erfaringer, idéer eller forslag til emnet? Olè

Tou'ché....

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Ulvir

Dato : 03-10-04 12:58

Michael-7500 wrote:
> "Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> Tou'ché....

Det ved jeg nu ikke.. at blive liderlig af at være sammen med andre mænd,
og at blive liderlig af at sidde på en hest er to forkellige ting.. Hvis
det passer, altså..

Fra : Ulvir

Dato : 03-10-04 17:10

Ulvir wrote:

> Det ved jeg nu ikke.. at blive liderlig af at være sammen med andre
> mænd, og at blive liderlig af at sidde på en hest er to forkellige
> ting.. Hvis det passer, altså..

Har Googlet lidt på 'horses, girls and sexuality'. Her er masser af stof
til eftertanke.
Desmond Morris skriver bl.a. "Sitting astride a rythmically moving horse
undoubtedly has a sexual undertone"

Som komentar til filmen 'Dark Horse', fra 1992, hed det: "The horses sexual
significance is made pretty obvious when Michael, a nice young man, is
jilted because Allison's horse is more attractive".

I bogen 'Animals and Sexuality' står der: "Horses are usually taken to be a
sublimation of sexuality, untamed erotic passions and to be literal
expressions of libido, barely held in check. Horses are often used this way
in literature"

Der var ingen gevinst da jeg søgte på 'Sexuality and Football'..

Fra : Paul

Dato : 03-10-04 17:16

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har Googlet lidt på 'horses, girls and sexuality'.

> Der var ingen gevinst da jeg søgte på 'Sexuality and Football'..

Prøv: "sexuality, soccer, football, boys". ;~)

--
M.v.h.

Paul

Hvor meget sex kan denne e-mail adresse skaffe på et år:
------> paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk <------------

Fra : Bhatu Peter

Dato : 04-10-04 19:49

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> Prøv: "sexuality, soccer, football, boys". ;~)

eller "sexuality, soccer, football, girls"

Skal man deraf udlede at fodbold er en sport som tiltrækker folk, der er
tiltrukket af homoseksualitetens smukke verden?

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."