liguster
Fra : S.B.

Dato : 02-10-04 10:15

Min ligusterhæk er begyndet at få sådan nogle store gule pletter på bladene,
med en minds sort prik inden i.
Efter ca. 14 dage falder de af, og nu står det meste af hækken helt nøgen.
Er det sygdom, eller er den bare helt død nu?
Har desværre ikke et digi kamera så jeg kunne poste et billede af det i
binaere, håber nogen ved hvad det er ud fra beskrivelsen

Søren

Fra : K-man

Dato : 02-10-04 19:14

Heps

Har nøjagtig samme problem - jeg vil da også gerne høre hvad det
er?????????Nu er ligusteren ved at være meget bar.

Hvis det hjælper nogen kan jeg tage et billede.

-K-

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-10-04 20:01

On Sat, 2 Oct 2004 20:13:31 +0200, "K-man" <k-man@FJERnfjernggjjjhgi.dk>
wrote:

>Har nøjagtig samme problem - jeg vil da også gerne høre hvad det
>er?????????Nu er ligusteren ved at være meget bar.
>
>Hvis det hjælper nogen kan jeg tage et billede.

Lad os da endelig få nogle billeder på bordet

I øvrigt er det jo ikke sådan at træer og buske dør bare fordi de smider
bladene - og da slet ikke på denne tid af året.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben

Dato : 03-10-04 08:19

Min liguster taber bladene og står fuldstændig bar om vinteren..>Skal den
det ??
men i hver ende er den grøn hele året..
den vokser osse hurtigere i enderne mærkeligt ikke
nogen der har en løsning på det ??
skal siges det er meget sandholdig jord.

hilsen
preben
svar i gruppen

Fra : Calle.

Dato : 03-10-04 12:03

Preben wrote:
> [...]
> den vokser osse hurtigere i enderne mærkeligt ikke
> nogen der har en løsning på det ??
> skal siges det er meget sandholdig jord.

Der findes mange typer liguster, det kan være din løvfældende liguster er
blevet supleret med stedsegrønne i enderne.
--
Calle.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-10-04 15:53

On Sun, 3 Oct 2004 13:03:17 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Der findes mange typer liguster, det kan være din løvfældende liguster er
>blevet supleret med stedsegrønne i enderne.

De fleste liguster som bruges til hæk er kun delvist stedsegrønne - så
vidt jeg husker, så smider de flere blade hvis det blæser meget.

Hvis flere sorter er blevet blandet, så vil man formentlig også kunne se
det på bladene - der er lidt forskel mellem en rigtig stedsegrøn
liguster og en delvist stedsegrøn. Mens forskellige sorter af den
delvist stedsegrønne godt kan ligne hinanden ret meget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 03-10-04 19:03

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> liguster og en delvist stedsegrøn. Mens forskellige sorter af den
> delvist stedsegrønne godt kan ligne hinanden ret meget.

Alligevel har gartneren taget fejl af typerne her da de skulle reparere
efter en spritbillist, men når alt er grønt ser bladene så godt som ens ud
--
Calle.

Fra : S.B.

Dato : 03-10-04 19:37

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter en spritbillist, men når alt er grønt ser bladene så godt som ens ud
Nu er det bare det, min er snart 35 år gammel, og det er første gang den
smider bladene på den måde.
Har efterhånden kigget på den i nogen år, og den plejer ikke at være helt
"nøgen" om vinteren,
heller ikke under December stormen for nogen år siden.

Søren

Fra : Calle.

Dato : 03-10-04 20:05

S.B. wrote:

> [...]
> helt "nøgen" om vinteren,
> heller ikke under December stormen for nogen år siden.

Det gør min også visse steder, jeg venter til foråret og ser hvad der sker!
--
Calle.