GPZ900 - hosthostprutprutstop
Fra : HKL

Dato : 13-05-01 19:18

Kommer kørende på motorvejen på vej til RR på jyllandsringen, køre med
konstant fart (130-140) pludeselig kan jeg mærke at den ikke rigtigt trækker
og den begynder at "hoste", jeg giver mere gas, det går fint ingen
problemer. Jeg kommer op på ca. 160 da jeg slipper for gassen igen og samme
problem opstår -> hvis jeg accellerere er der ikke noget problem (det kan
jeg jo ikke blive ved med når jeg holder konstant fart kommer problemet
igen. Jeg kører ind til siden og trækker koblingen og motoren stopper med
det samme, efter 1-2 min. med benzinhanen på "pri" starter den fint igen og
jeg kan køre videre i ca. 10-15 KM inden jeg må stoppe igen.
Jeg har lige checket svømmer højden og den ser fin ud........HVAD KAN JEG
GØRE??

Henrik, GPZ900R

Fra : Armand

Dato : 13-05-01 21:48

HKL <heidilynnerup@hotmail.com> skrev i en

> [...]
igen
> og jeg kan køre videre i ca. 10-15 KM inden jeg må stoppe igen.

Manglende luft-udligning til tanken :-/

Prøv lige at køre den til den "kvæles" igen, og åbn så tankdækslet!
Måske siger det ligefrem svup når et undertryk i tanken udlignes af
indstrømmende luft :-/
Hører du ikke ligefrem svuppet, så prøv at fortsætte med åbent dæksel og
se om problemet opstår igen!

På Ninjaen foregår udligningen igennem den lille nedadpegende tap i
siden af dækslet, der ved lukning stikker ned i en lille gummipakning -
Længere ude i systemet er det den højre af de to stutse der sidder på
bagenden af tanken under sædehøjde, som er udlignings-ledningen.
Vær sikker på at den dertilhørende slange ikke er knækket eller i klemme
og at det er den rette slange der er monteret (bør være markeret med et
blåt bånd)!

--
Armand.