bedste rejseguide til thailand
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 01-10-04 21:49

Hej gruppe
Hvilken rejseguide bog vil i anbefale til thailand når det drejer sig om
"low budget on your oven" strand, dykning og trekking ?

på forhånd tak

Frank

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 22:36

Frank Mikkelsen skrev:

>Hvilken rejseguide bog vil i anbefale til thailand

Skal den være på dansk?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ulvir

Dato : 01-10-04 22:52

Frank Mikkelsen wrote:
> Hej gruppe
> Hvilken rejseguide bog vil i anbefale til thailand når det drejer sig
> om "low budget on your oven" strand, dykning og trekking ?

http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/boeger/turen/thailand_tgt.htm og
http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/boeger/lp/thailand_lp.htm kan godt
bruges..

Mvh- Ulvir.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-10-04 23:46

"Frank Mikkelsen"
> [...]
> Hvilken rejseguide bog vil i anbefale til thailand når det drejer sig om
> "low budget on your oven" strand, dykning og trekking ?

Prøv at taste nogle søgeord ind på www.amazon.co.uk
Jeg er blevet vant til Lonely planet bøgernes layout, de
er nok ikke bedst, men for mig er de ok.. -max-

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 02-10-04 09:13

"Frank Mikkelsen" <frank@phys.au.dk> wrote in message
> Hej gruppe
> Hvilken rejseguide bog vil i anbefale til thailand når det drejer sig om
> "low budget on your oven" strand, dykning og trekking ?

Hej Frank,

Jeg har 3 af slagsen.

Rejsen rundt i Thailand udgivet af politikens forlag.
En stor tung sag med en masse flotte billeder. Den dækker absolut ikke low
budget rejsende og er ikke nær så detaljeret som de 2 andre.
Jeg ville ikke engang ulejlige mig med at tage den med på en tur.

The rough guide to Thailand.
Den er langt bedre og med mange flere oplysninger, dog fandt jeg til min
overraskelse da jeg opholdt mig i Bang Saphan i Prachuap Khiri Khan, at
denne del af thailand ikke var dækket, fordi der citat: "ikke var noget af
interesse". Og vi taler her om en strækning på adskellige hundrede
kilometer. tsk. tsk.

Lonely Planet - thailand.
Mange opfatter den som Biblen, og hvis du ser rejsende vandre rundt med en
guidebog i hånden, så er chancerne overordentlig store for at det er denne.
Den er solgt i millioner af eksemplarer og med god grund.
Jeg synes den er rigtig god og specielt for low budget rejsende som den
først og fremmest er skrevet for. Dykning og trekking er også udførligt
beskrevet.

Specielt de første gange jeg var dernede var den uundværlig og sparede mig
utrolig megen tid og penge.
Forfatteren Joe Cummings er blevet kritiseret for at udtrykke sine
personlige holdninger i bogen, men det har jeg nu ikke nogen problemer med,
for det første synes jeg ikke det er påfaldende og forøvrigt har jeg den
samme holdning til mange af de problemstillinger han kommenterer.
Andre har også udtalt at "hvis du tror at du rejser på egen hånd med din
Lonely Planet så tager du fejl, du er blot på den største charterrejse af
dem alle" :) Underforstået fordi så mange har den og følger dens
anbefalinger.
Jeg kan varmt anbefale Lonely Planet thailand.

mvh
Michael christoffersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-10-04 09:34

Michael Christoffersen skrev:

>Rejsen rundt i Thailand udgivet af politikens forlag.

En tiltalende nyudgivet er

Mikael Persson: Turen går til Sydthailand, Politiken

Den dækker også Bangkok. Han er endnu mere personlig end Joe Cummings,
i mine øjne på en god måde, og han er velinformeret, omend han vist
også skriver af efter Lonely Planet.

En god og overkommelig allroundguide er The Green Guide Thailand, vist
en engelsk bearbejdelse af den franske Guide Michelin. Da den dækker
hele landet på 300 høje smalle sider, kan den selvfølgelig ikke være
meget detaljeret, men det er alligevel imponerende hvad den har med,
og den er meget pålidelig.

Politikens visuelle Guide Thailand er flot og god. Deres Rejsen rundt
i Thailand finder jeg mindre nyttig og mindre pålidelig, men den er
anvendelig til hjemmelæsning. Det samme gælder GAD Guide Thailand
Explorer (1997).

Den pålideligste og mest velassorterede forretning med fremmedsprogede
guidebøger og kort er vist Nordisk Korthandel, Studiestræde 26-30
i København

http://latinerkvarteret.dk/nordisk_korthandel/main.html

http://www.scanmaps.dk/

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-10-04 07:24

[...]

Taxa fra Bangkok lufthavn til city 300Bath
Tog fra Bangkok lufthavn til city 15 Bath
MvH Steen