Ny nøgle til mondeo 97
Fra : Smileren

Dato : 01-10-04 21:39

Jeg har brug for lidt hjælp her. jeg har kigget lidt i forummet, men
kunne ikke finde det der passede til mig.

Jeg har lige købt en brugt mondeo. der medfølgte en rød "masternøgle"
og en alm bilnøgle.

Den alm er desværre bøjet så jeg har i dag fået lavet en ny nøgle hos
låsesmeden til kr 475,- !! (av)

Han fortalte mig at jeg skulle aktivere den nye nøgle, før end den
kunne bruges, men jeg ved ikke hvordan jeg gør det. Er der nogen
herinden der kan forklare mig hvad jeg skal? Jeg er på helt bar bund.

på forhånd tak.

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-10-04 22:00

"Smileren" <smileren@hotmail.com> wrote in message news:654b8fea.0410011239.4445aa69@posting.google.com...
> [...]
> og en alm bilnøgle.
>
> Den alm er desværre bøjet så jeg har i dag fået lavet en ny nøgle hos

Det er da billigt, en ny nøgle til en nyere Volvo kan koste et par tusinde.

> Han fortalte mig at jeg skulle aktivere den nye nøgle, før end den
> kunne bruges, men jeg ved ikke hvordan jeg gør det. Er der nogen
> herinden der kan forklare mig hvad jeg skal? Jeg er på helt bar bund.

Da vi skulle ha en eksta nøgle til vores Mondeo, fik vi den lavet ved Ford
(Nelleman) i Randers, og de kodede den og det hele for 500kr.
Prøv din lokale Ford.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 22:28

"Smileren" <smileren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne bruges, men jeg ved ikke hvordan jeg gør det. Er der nogen
> herinden der kan forklare mig hvad jeg skal? Jeg er på helt bar bund.

Det står da i instruktionsbogen hvordan du selv koder og afkoder dine nøgler
med den røde masternøgle

--
Tom

Fra : Smileren

Dato : 02-10-04 10:26

> Det står da i instruktionsbogen hvordan du selv koder og afkoder dine nøgler
> med den røde masternøgle

Ja, det sagde låsesmeden også, men der fulgte ikke en instruktionsbog
med, da vi købte bilen.

Fra : phk

Dato : 02-10-04 13:59

> Ja, det sagde låsesmeden også, men der fulgte ikke en instruktionsbog
> med, da vi købte bilen.

Jeg havde en Mondeo fra 94, der stod ikke noget om omkodning af nøgler i
den.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 14:48

> "Smileren" <smileren@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nøgler

> Jeg havde en Mondeo fra 94, der stod ikke noget om omkodning af nøgler i
> den.

Der er også kommet et nyt PARTS låsesystem til siden

--
Tom

Fra : Andersen

Dato : 02-10-04 18:33

Ja .. og hvad er det så værd.. På min mondeo.. den var tidligere firma vogn,
så den var kodet til kun den ene nøgle.(masternøglen)

Da jeg så købte bilen, fandt jeg ud af 5 mdr senere at den ekstra nøgle ikke
kunne starte bilen.. den kunne godt låse dørene op, men så var det også det.
Jegh kontaktede ford, som bad mig komme forbi, da det blot lige var
computerboxen der skulle tilføjes denne ekstra nøgle til. Samt skulle den
låses op fra kun at bruge en nøgle..

Men det gik slet ikke, jeg bruge nok 5 timer derude fordelt over 3 gange.
Den var simpelt gået i baglås det system. Så det endte med at de måtte
skifte hele boxen.. Kostede små 10000,- kr.

Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 19:18

"Andersen" <andersen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja .. og hvad er det så værd.. På min mondeo.. den var tidligere firma
> vogn,
> så den var kodet til kun den ene nøgle.(masternøglen)

Tja så er det vel 10.000 Kr værd

--
Tom

Fra : Claus Andersen

Dato : 05-10-04 18:54

<Clip fra mondeo 1997 instruktionsbog:

Kodning af nøgler:
Erstatningsnøgler eller højst 15 kopier af nøglen kan kodes med den røde
hovednøgle.
En nøgle programmeres ved at dreje hovednøglen til tændingskontaktens
stilling "II". Når kontrollampen tændes, så afbryd tændingen og tag nøflen
ud, og vent til kontrollampen tændes igen (ca. 2 sekunder). Når
kontrollampen slukkes, har de 10 sekunder til at programmere en
uprogrammeret nøgle ved at sætte den ind i tændingslåsen og dreje den til
stilling "II".
Kontrollampen tændes som tegn på, at programmeringen er vel udført.
Gentag ovenstående ved programmering af flere nøgler.
Deres Ford forhandler kan også udskifte hovednøgle og afkode allerede
programmerede nøgler.
Systemet er vedligeholdelsesfrit.

NOTE:
Hvis de mister en nøgle, skal de af sikkerhedsgrunde få koden slettet og
genprogrammeret af deres Ford forhandler.>

Med venlig hilsen

Claus

Fra : Smileren

Dato : 05-10-04 23:59

"Claus Andersen" <no@reply.com> wrote in message news:<cjun38$2trg$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Hvis de mister en nøgle, skal de af sikkerhedsgrunde få koden slettet og
> genprogrammeret af deres Ford forhandler.>

Hej Claus,

Mange tak for hjælpen. min nøgle virker nu. HURRA!