/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Nye vilkår for forbrugere v. handel på net~
Fra : Ukendt


Dato : 01-10-04 14:46

Iflg. denne artikel: http://www.kortlink.com/computerworld har forbrugerne
fra d.d. 3 måneders fortrydelsesret hvis de ikke er ordentligt informeret om
deres rettigheder. Er det nok at oplyse om deres rettigheder på en side med
"vilkår", eller skal de have teksten serveret lige for næsen?

Jeg har lavet det sådan, at de skal acceptere vilkårene inden de kan få lov
at bestille, så der skulle vel ikke være noget i vejen for at fortsætte med
den procedure?

MVH PerA



 
 
H.S. (01-10-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 01-10-04 14:59

"Per9900" <perlangnæsebogstavallerup.info> skrev i en meddelelse
news:415d5fae$0$294$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Iflg. denne artikel: http://www.kortlink.com/computerworld har forbrugerne
> fra d.d. 3 måneders fortrydelsesret hvis de ikke er ordentligt informeret
om
> deres rettigheder. Er det nok at oplyse om deres rettigheder på en side
med
> "vilkår", eller skal de have teksten serveret lige for næsen?
>
> Jeg har lavet det sådan, at de skal acceptere vilkårene inden de kan få
lov
> at bestille, så der skulle vel ikke være noget i vejen for at fortsætte
med
> den procedure?
>
Både ja og nej. En forbruger kan ikke fravælge sine lov sikrede rettigheder.
Dvs du kan ikke sige at forbruger f.eks. kun har 3 måneders garanti, når
købeloven siger noget andet. Ej heller hvis forbrugeren har accepteret
dette. Dette er hvad jeg har hørt, hvis du vil have paragrafferne må nu nok
i jura gruppen.



Wonderbaum (01-10-2004)
Kommentar
Fra : Wonderbaum


Dato : 01-10-04 18:23


"Per9900" <perlangnæsebogstavallerup.info> wrote in message
news:415d5fae$0$294$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Iflg. denne artikel: http://www.kortlink.com/computerworld har forbrugerne
> fra d.d. 3 måneders fortrydelsesret hvis de ikke er ordentligt informeret
> om
> deres rettigheder. Er det nok at oplyse om deres rettigheder på en side
> med
> "vilkår", eller skal de have teksten serveret lige for næsen?
>
> Jeg har lavet det sådan, at de skal acceptere vilkårene inden de kan få
> lov
> at bestille, så der skulle vel ikke være noget i vejen for at fortsætte
> med
> den procedure?
>
> MVH PerA
>

Hej Per.

Som jeg læser artiklen, så vil du ved at bede kunden om at acceptere
handelsbetingelserne (og disse naturligvis nævner returret mv. jf.
artiklen), kunne holde de 14 dages returret.
Artiklen vedrører de butikker der IKKE gør kunden opmærksom på de
almindeligt gældende regler.


Mvh
Wonderbaum

www.wubi.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste