MPlayer?
Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-04 07:37

Hej,

Da jeg aldrig har hørt om MPlayer, endsige kender den, vil jeg gerne
høre, om den er værd at have med at gøre.

Jeg kan sjusse mig frem til, at det er et UNIXbaseret produkt?

Når mine browsere forlanger MPlayer til en streaming, hvilken player
forlanger streamingen så af Windowsbrugere?

MPlayer påstår selv, at dens streamingkvalitet er bedre end QT.....?

Er det ikke lidt usædvanligt at benytte det format i offentlige
streaminger, eller er det bare mig, der ikke følger med på den front?

På forhånd tak

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-04 08:06

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
>
> Er det ikke lidt usædvanligt at benytte det format i offentlige
> streaminger, eller er det bare mig, der ikke følger med på den front?

Har nu surfet sitet lidt, og den er åbenbart også til Windows, men se
her:

Download

The recommended way to install MPlayer is to compile from source. For a
complete installation you will need sources, a set of codecs, a set of
fonts for the onscreen display (OSD) and a skin if you want a graphical
user interface. Quick compilation and installation instructions are
contained in the README, the installation section of the documentation
has more complete information.

Browserne siger sådan:

Siden
"http://lmp.lynxmedia.dk/Amtsraadsforeningen/Amtsraadsforeningen_General
forsamling_den_1._april/1080824787862918128_4/export_popup?serverinfo=10
80824045089591084&skin=Neutral/Neutral_Player&object=Amtsraadsforeningen
/Amtsraadsforeningen_Generalforsamling_den_1._april/1080824787862918128_
4&mode=clip&isMac=true" indeholder data af MIME-typen
"application/x-mplayer2", men fordi der ikke er installeret et plug-in
til denne MIME-type, kan indholdet ikke vises.

Det undrer mig igen at offentlige instanser:

<http://www.arf.dk/OmForeningen/Generalforsamling2004/WebTvArkiv.htm>
vælger lige dén model.

Fint med open source, men kan jeg omgå det her på nogen måde?

Jeg har allerede QT og RealOne, og har egentlig ikke lyst til at have
alle de playere, så mit spørgsmål er nu, om jeg kan indstille browserne
eller én af de to playere, jeg har, til at vise indhold, som LynxMedia
har lavet.

For både FOA og SiD, udover en del offentlige myndigheder, benytter det
firma.

Igen på forhånd tak fra
M.

Fra : Tom

Dato : 01-10-04 11:17

Kan det ikke hænge sammen med at mplayer er totalt gratis !?
Jeg hentede mplayer ned for en måned eller to siden.. Da jeg ville have
noget der kunne spille bla. mp3( og andet audio) og film, uden at jeg skulle
ud og lede efter plugs og codecs..
Den kan det hele ..
Inklusiv de mest mærkelige divX formater, jeg ikke engang er sikker på at
jeg har hørt om!?
Tom

PS
Aner ikke om den er unix baseret!?

On 01/10/04 9:05, in article
1gkyzeh.brs4pcpxpvy8N%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten

Fra : Christian Bech

Dato : 01-10-04 13:36

In article
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> [...]

Bestemt ikke. Der bør da netop benyttes teknologier som er gratis for
slutbrugeren.

> [...]
> user interface. Quick compilation and installation instructions are
> contained in the README, the installation section of the documentation

Det skal du ikke lade dig skræmme af. Du kan finde MPlayer som et
færdigt program.

> [...]
> alle de playere, så mit spørgsmål er nu, om jeg kan indstille browserne
> eller én af de to playere, jeg har, til at vise indhold, som LynxMedia

Tja, mit valg ville til hver en tid være at smide QT ud til fordel for
MPlayer eller VLC, som faktisk er min favorit. Jeg gider ikke betale for
QT, når der findes glimrende gratis alternativer.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-04 15:39

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> MPlayer eller VLC, som faktisk er min favorit. Jeg gider ikke betale for
> QT, når der findes glimrende gratis alternativer.

Tak, Christian
Jeg er ved at hente den nu - så må vi se, om jeg kan finde ud af det
M.

Fra : Christian Bech

Dato : 01-10-04 20:33

In article
<1gkzkuy.1weeu47ao9acnN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Jeg er ved at hente den nu - så må vi se, om jeg kan finde ud af det

Jeg ku', så jeg vil mene du har en go' chance.

Fra : Tom

Dato : 01-10-04 21:13

On 01/10/04 21:33, in article
christian.bech-2AE65C.21331901102004@news.net.uni-c.dk, "Christian Bech"
<christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> In article
> <1gkzkuy.1weeu47ao9acnN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,

> Jeg ku', så jeg vil mene du har en go' chance.

Er du ikke vild med den.. !? Kan du også prøve vlc
http://www.videolan.org/

Den er faktisk - ind imellem - bedre..!?
F.eks kan den spille "højere" på min bærbare, ligesom jeg netop har set
noget divX som mplayer ikke kunne spille, men som vlc ingen problemer havde
med !?

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 01-10-04 11:48

On 2004-10-01 08:36:32 +0200,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) said:

> [...]
>
> Er det ikke lidt usædvanligt at benytte det format i offentlige
> streaminger, eller er det bare mig, der ikke følger med på den front?

http://mplayerosx.sf.net er din ven.

/Daniel

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-04 15:37

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> http://mplayerosx.sf.net er din ven.
>
> /Daniel

Tak, Daniel.....jeg havde været der, men turde ikke hente den - nu
prøver jeg
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-04 15:59

> [...]

> Er det ikke lidt usædvanligt at benytte det format i offentlige
> streaminger, eller er det bare mig, der ikke følger med på den front?

Jamen, den ser jo fin ud.....så mangler jeg bare at få den ind som
plug-in i browserne?

Safari
Camino
Mozilla
Netscape
IE(?)

Som jeg umiddelbart ser det, gøres det ikke fra MPlayer, og jeg kan ikke
se, at jeg kan tilføje plug-ins i browserne?

På forhånd tak
M.

Fra : Tom

Dato : 01-10-04 16:59

On 01/10/04 16:58, in article
1gkzlp0.1yx57eh1w53m8N%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten
> [...]

> Som jeg umiddelbart ser det, gøres det ikke fra MPlayer, og jeg kan ikke
> se, at jeg kan tilføje plug-ins i browserne?

prøv at gå på en side hvor der er nooget .. Ex windows media ..audio eller
video..præøv ex DR klik på et eller andet..
Så vil du blive spurgt hvad du vil åbne med.. Og vims.., så vælger du
Mplayer....
Så er du godt igang.. Det er sansynlingt at næste sides audio eller video
også bilver åbnet med dette stykke soft..
Forudsat at du ikke har Windows Media player installeret !!

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-04 07:18

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> også bilver åbnet med dette stykke soft..
> Forudsat at du ikke har Windows Media player installeret !!

Hej Tom

Ja, det har jeg prøvet, men jeg bliver ikke spurgt om noget

Mozilla & Netscape dirigerer mig til WMP
Camino viser blankt vindue
Safari giver beskeden som i første indlæg

Har også prøvet at paste URL´en direkte ind i MPlayer, men den stallede.

IE har jeg ikke gidet prøve

Og jeg har IKKE WMP installeret)))???

Så jeg er egentlig lige vidt...

M.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 02-10-04 09:56

Morten Lind wrote:

> Og jeg har IKKE WMP installeret)))???
>
> Så jeg er egentlig lige vidt...
>
> M.

Det har jeg, og det er en dårlig ide.

Efter at jeg har instaleret WMP kan jeg ikke længere gemme WMV filer.
Før jeg hentede WMP downloadede safari WMV filerne til HD, er der nogen
mulighed for at downloade filerne istedet for at de stremes i WMP ?

VLC er min farvorit player, den klare det meste, men WMP er nødvendig
for at se http://www.stupidvideos.com

Henrik Lindskou

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-10-04 11:13

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> er der nogen
> mulighed for at downloade filerne istedet for at de stremes i WMP ?

ALT+klik på linket downloader filen.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-10-04 22:18

Preben Bødker Nielsen wrote:

> ALT+klik på linket downloader filen.
>
> /Preben

Takker

Henrik Lindskou

Fra : Tom

Dato : 02-10-04 11:03

On 02/10/04 8:18, in article
1gl0rv8.k5j1331l84ngpN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten
Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

>>> Camino
>>> Mozilla
>>> Netscape

> [...]
> Safari giver beskeden som i første indlæg
>
> Har også prøvet at paste URL´en direkte ind i MPlayer, men den stallede.

Nu har jeg rodet lidt mere med det..
Og jeg kan godt se at det ikke lige ser ud til at virke..
prøv evt den direkte vej..
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml
Kan også se at den heller ikke kan spille .ram filer..
Der må findes noget der kan det !?