? ang. Marmaris, Tyrkiet
Fra : Pipeline

Dato : 01-10-04 03:11

Tager en tur til Marmaris i Tyrkiet, og har lige et par spørgsmål:
1. Valuta; Har Dan/Visakort med, men har læst følgende på
www.aboutmarmaris.com "There are ATMs everywhere but usually they will not
allow you to use credit cards such as Visa and Mastercard to obtain cash".
Dette er vist skrevet før 2003, er det et problem i dag?
Vi ankommer omkring midnat, hvis vi skal bruge penge dér, er det så muligt
med danske kroner, eller skal vi veksle til euro hjemmefra?

2. Kan man bruge danske stik til opladning af foto, eller skal man have en
adapter med for en sikkerheds skyld?

Andre gode råd/hints er velkomne

--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Ole

Dato : 01-10-04 09:27

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med danske kroner, eller skal vi veksle til euro hjemmefra?
>
> 2. Kan man bruge danske stik til opladning af foto, eller skal man have en

Hej

En i min omgangskreds var i Alanya, også i Tyrkiet, sidste år. Brug af
danske kroner skulle efter sigende ikke være et problem dernede.

Mht strømstik, så kig her:
http://kropla.com/electric2.htm

Ole

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 01-10-04 10:28

SNIP

> En i min omgangskreds var i Alanya, også i Tyrkiet, sidste år. Brug af
> danske kroner skulle efter sigende ikke være et problem dernede.

> [...]

Vi var også i Alanya denne sommer.
Der kunne betales med Euro, Dollar og Kr. alle steder, dog var der nogle
steder vi fik penge tilbage i Tyrkiske lira.
Der var masser af pengeautomater, men kun nogle få, der hedder Disbank,
hvor man kan hæve Euro.

El og stik, er det samme som her.

Kurt

Fra : Anja Nielsen

Dato : 03-10-04 00:44

Hejsa.

> [...]
> Vi ankommer omkring midnat, hvis vi skal bruge penge dér, er det så muligt
> med danske kroner, eller skal vi veksle til euro hjemmefra?

Hejsa. Jeg var en tur i Marmaris i sommers, og der havde jeg ingen problemer
med at hæve penge på Visa i automaterne eller betale med det i forretninger.
I modsætning til de fleste andre turistbyer, som jeg har været i i Tyrkiet,
går de i Marmaris ikke så højt op i Euro, hvorimod de er vilde med engelske
pound. Dog kan du sagtens nøjes med at medbringe danske kroner, og at du
ankommer omkring midnat er ikke et problem. Langt de fleste hotelleveksler
penge, men veksl dog ikke mere end højst nødvendigt på hotellet, da de som
udgangspunkt giver en noget dårligere kurs end PTT (posthuset). Du kan jo
bare veksle 100 kr., så du kan købe noget at drikke, eller hvad du nu står
og mangler.

> 2. Kan man bruge danske stik til opladning af foto, eller skal man have en
> adapter med for en sikkerheds skyld?

I Tyrkiet har de samme stik som i Danmark, så det er ikke nødvendigt at
medbringe en adapteer.

Mvh.
Anja