Toilet med en masse automatik
Fra : Karsten L

Dato : 01-10-04 06:44

I TV har jeg set et toilet med en masse funktioner såsom
varme i sædet, skyl opad, varmetørring mm med
fjernbetjening.
Ved nogen hvor et sådan forhandles eller hvad det koster?
--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-09-04 21:52

Lignede det ikke noget han selv havde bygget?

Stef

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 30-09-04 21:48

Karsten L wrote:

> I TV har jeg set et toilet med en masse funktioner såsom
> varme i sædet, skyl opad, varmetørring mm med
> fjernbetjening.
> Ved nogen hvor et sådan forhandles eller hvad det koster?

De er vist ret populære i Japan. Jeg ville kontakte VVS'ernes brancheforening.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Pretty cool, the kind of power information technology puts in our hands

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-09-04 22:29

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev
Jeg ville kontakte VVS'ernes brancheforening.

Jeg ville kontakte et sindssygehospital.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-10-04 01:00

Preben Riis Sørensen wrote:

> "Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev
> Jeg ville kontakte VVS'ernes brancheforening.
>
> Jeg ville kontakte et sindssygehospital.

Hvorfor?

Hvis du f.eks. har tisset, så bruger du måske lidt toiletpapir og 6 liter vand.
Hvis det nu kan klares af sådant et smart toilet med 500 ml vand og en
føntørring, så er det måske bedre for miljøet?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Games like Tribe, Unreal, Quake, even The Legend of Zelda, and yes, Doom,

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 05:07

Den Fri, 01 Oct 2004 02:00:25 +0200, Mads Bondo Dydensborg
<madsdyd@challenge.dk> skrev:

> [...]
>Hvis det nu kan klares af sådant et smart toilet med 500 ml vand og en
>føntørring, så er det måske bedre for miljøet?

Forudsætter det ikke at man sidder ned og tisser?

--
Jens OZ2JP callto://jensep

I went on a 30-day diet - and lost 30 days!

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-10-04 07:44

> Forudsætter det ikke at man sidder ned og tisser?

Det er vel bare et spørgsmål om dysetrykket på spulehovedet ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter Schroeder

Dato : 01-10-04 08:53

"Mads Bondo Dydensborg" skrev
> Hvis du f.eks. har tisset, så bruger du måske lidt toiletpapir og 6 liter vand.
> Hvis det nu kan klares af sådant et smart toilet med 500 ml vand og en
> føntørring, så er det måske bedre for miljøet?

Man skal vel stadig skylle ud?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Thomas

Dato : 03-10-04 10:21

> [...]
> Hvis det nu kan klares af sådant et smart toilet med 500 ml vand og en
> føntørring, så er det måske bedre for miljøet?

For det første bruger toilettet en del strøm (Er det godt for naturen?).
For det andet bruges en hel del energi, for at producere toilettet (Er det
godt for naturen?).
For det tredie vil mængden af snavs og tungmetaller fra afføring m.v. være
stærkt koncentreret i de 500 ml (Er det godt for naturen?)

====> Det toilet er ikke godt for naturen, men hvis du har for mange penge
og mener at det er sjovt at kunne fjernstyre et toilet, så......

Fra : Morten DH

Dato : 03-10-04 11:49

"Thomas" <tgn@gæt.dk> skrev i en meddelelse
> For det første bruger toilettet en del strøm (Er det godt for naturen?).

Tilgengæld sparer du naturen for toiletpapir...

> For det andet bruges en hel del energi, for at producere toilettet (Er det
> godt for naturen?).

Hvilket der skal til alle toiletter - og alle andre forbrugsgoder... et
nødvendigt onde; men heldigvis er de fleste producenter idag meget
miljøbevidste

> For det tredie vil mængden af snavs og tungmetaller fra afføring m.v. være
> stærkt koncentreret i de 500 ml (Er det godt for naturen?)

Sikke noget ævl... mængden af snavs og tungmetaller er da den samme, det er
kun vandmængden der bliver mindre - så ja, du har ret at koncentrationen
blir højere i den givne vandmængde; men det gør da ikke forureningen større
?!?

> ====> Det toilet er ikke godt for naturen, men hvis du har for mange penge
> og mener at det er sjovt at kunne fjernstyre et toilet, så......

Er det ikke herligt vi er så forskellige som mennesker

Fra : Karsten L

Dato : 04-10-04 03:44

> ====> Det toilet er ikke godt for naturen, men hvis du har for mange penge
Kan man få for mange penge? Det vidste jeg ikke.
--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 04-10-04 07:18

Thomas wrote:

> For det første bruger toilettet en del strøm (Er det godt for naturen?).

Ah, nu må du tage en slapper. Selvfølgelig bruger en føntørrer strøm, men hvis
der f.eks. er tale om at man skal sidde og vente på at blive tørret, så tørrer
den nok ikke mere end max 30 sekunder. Antag 5 toiletbesøg om dagen, af 2000 w
og 500 ml vand. Det giver et årsforbrug på ca. 30 kWh og 912 liter vand.
Modsvar med et almindeligt 6 liters toilet: næsten 11000 liter vand, antag
ekstremt lavskyl på 2 liter: 3650 liter vand.

Strømmen kan vi få fra en vindmølle - vandet er straks værre. Som du formentlig
er klar over, pumper vi mere vand op fra grundvandet, end godt er. Og her er
slet ikke medtaget papir - fremstilling af papir er enormt ressourcekrævende -
hvorfor tror du finnerne er så gode til det

NB: Angående strømmen: Jeg vil tro at det faktisk er mere realistisk at
forvente en 15 sekunder 1000 Watts tørring (det er jo et sart område) til ca 8
kWh om året.
> For det andet bruges en hel del energi, for at producere toilettet (Er det
> godt for naturen?).

Der er næppe den store forskel på at producere sådan et toilet med en bid
elektronik og et almindeligt toilet + en legetøjsbil fra brugsen.

> For det tredie vil mængden af snavs og tungmetaller fra afføring m.v. være
> stærkt koncentreret i de 500 ml (Er det godt for naturen?)

Det er jo det rene vrøvl du skriver her - tror du afførring bliver hældt
direkte ud i naturen? Og, tror du det gør en forskel med tungmetaller om jeg
opløser afføringen i det?

Kender du joken "Spar på vandet - fortynd det!" ?

Det helt afgørende omkring forurening fra toiletter er deres vandforbrug.

> ====> Det toilet er ikke godt for naturen, men hvis du har for mange penge
> og mener at det er sjovt at kunne fjernstyre et toilet, så......

Din konklusion holder overhovedet ikke.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Free your mind and your desktop will follow....

Fra : Pipeline

Dato : 01-10-04 00:27

"Karsten L" <KarstenL@???wingmargin.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> varme i sædet, skyl opad, varmetørring mm med
> fjernbetjening.
> Ved nogen hvor et sådan forhandles eller hvad det koster?

Med skyl opad?? Så gælder det da bare om at komme væk inden man skyller
Jeg så et lignende wc fra Japan for et stykke tid siden i TV (én af Vagns
rejseprogrammer). Det ser da sjovt ud, men jeg tror sgu ikke det er noget
man vil benytte i hverdagen (altså de eksotiske features).
"Pants down, do your thing and get the hell out of there".
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Karsten L

Dato : 01-10-04 13:38

> Med skyl opad?? Så gælder det da bare om at komme væk inden man skyller

Det er faktisk ikke meningen at man vasker ansigtet på den måde og
det er ej heller en afløser til daglige brusebadet.
Det er ej heller en alternativ metode til at vaske rummet med.

Det er snarere en anden måde end at bruge toilet- eller avispapir end den
mere traditionelle i de nordlige lande.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-10-04 11:45

On Fri, 1 Oct 2004 01:27:28 +0200, "Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk>
wrote:

> [...]

>man vil benytte i hverdagen (altså de eksotiske features).
>"Pants down, do your thing and get the hell out of there".

Den "eksotiske" feature med at få skylle røven efter toiletbesøg var
nu meget udbredt i nybyggede parcelhuse i Danmark i 1960' erne og
-70'erne - det hedder som bekendt et bidet.
Efterhånden er det vel erstattet af fugtservietter, men man kan stadig
købe dem i enhver VVS-forretning.

Efter tv-udsendelsen kan det ikke vare længe inden en ihærdig
gørdetselv-mand - med ambitioner om at komme i DR-programmet for
tåbelige boligideer, Bedre Bolig - bygger sin egen af en gammel
højtryksrenser, en varmekanon og en rusten radiator......

Fra : strid

Dato : 01-10-04 08:16

Det er en japansk ting og du kan ikke købe dem i Danmark.

Jeg har dog set dem i sverige og vil prøve at grave adressen frem til
dig.

Det er faktisk ret vildt toilet hvis vi taler om det samme. Det kan
alle underlige ting med indbygget radio og tv, og alt hvad der kan
være til at behage brugeren.

Astrid

Fra : anders majland

Dato : 01-10-04 16:19

> Det er en japansk ting og du kan ikke købe dem i Danmark.

En kollega kom galt afsted under et besøg i et privat hjem derude -
Under førsøget på at få den til at skylle ud, lykkedes det ham at få
aktiveret "undervognsskyllet" efter at han havde rejst sig og trukket
bukserne op. Det griner de stadig af

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : strid

Dato : 01-10-04 08:17

Jeg tog fejl, de er i Danmark.

http://www.japansksalg.dk/Toilet/Toilet_front.htm

Her :) god fornøjelse

Fra : Robert Andersen

Dato : 01-10-04 08:30

12500 for et lokum !!! hvor herre bevares.
Jeg er heller ikke helt vild med ideen med at der er sluttet strøm til mit
toilet der samtidig skal skal spule de ædlere dele. - måske er det bare mig.

/Robert

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-10-04 09:16

Robert Andersen wrote:
> [...]
> toilet der samtidig skal skal spule de ædlere dele. - måske er det bare

Ligesom "panelet" i Konsum kommenterede; "tænk hvis der går overgang i
skidtet"

/Jakob

Fra : Gert Espersen

Dato : 01-10-04 14:32

Jaehhh jeg ved ikke om fæces er ledende...men det det vel

-Gert..

Fra : Morten DH

Dato : 01-10-04 17:19

"Gert Espersen" <ge@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jaehhh jeg ved ikke om fæces er ledende...men det det vel

Ha ha prøv at tage en tur ud på det nærmeste "landet", find et stødhegn og
tis op af det... Intet som praktiske forsøg

Fra : JIB

Dato : 01-10-04 23:04

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> mig.
> >

> Ligesom "panelet" i Konsum kommenterede; "tænk hvis der går overgang i
> skidtet"
>
> /Jakob

Tænk, hvis man som mand får aktiveret den funktion, der hiver Tampax
ud...

Uuh.

Mvh. JIB

Fra : Gert Espersen

Dato : 01-10-04 09:01

Hej

Vi har lige fået et husstandsomdelt katalog ind af døren.....fra Dansani
tror jeg......Deri så jeg et toilet med rumpeskyl og lufttørring......

Jeg tror ikke det var med automatisk brædthejs og varme......som det i
TV

-Gert..

Fra : graves [7100]

Dato : 01-10-04 09:36

> tror jeg......Deri så jeg et toilet med rumpeskyl og lufttørring......
> Jeg tror ikke det var med automatisk brædthejs og varme......som det i

Jeg kan nu godt lide idden om rumpevask !!! ..
Forestil dig at du får lort på fingrene ... de færreste ville nøjes med at
tørre fingrene af med toiletpapir ! ....
... Og alligevel er det den måde langt de fleste klarer toiletforretningen
på flere gange dagligt.
Derfor brøds jeg mig ikke om offentligt tilgængelige toiletter hvor der ikke
er en håndvask sammen med toilettet .....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-10-04 09:38

"graves [7100]" <spam@gravez.dk> wrote in message

> [...]
> tørre fingrene af med toiletpapir ! ....
> ... Og alligevel er det den måde langt de fleste klarer

Håndvaske ?

> Derfor brøds jeg mig ikke om offentligt tilgængelige toiletter hvor der
ikke
> er en håndvask sammen med toilettet .....

Det kan jeg godt forstå.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-10-04 21:01

On Fri, 1 Oct 2004 10:36:11 +0200, "graves [7100]" <spam@gravez.dk>
wrote:

>Derfor brøds jeg mig ikke om offentligt tilgængelige toiletter hvor der ikke
>er en håndvask sammen med toilettet .....

Hvad f..... det hjælper nok ikke meget alligevel. Prøv at iagttage
hvor mange der springer håndvasken over, hvadenten de har lavet stort
eller småt. Ihvertfald er der mange mænd som ikke vasker hænder hver
gang.

Jeg lagde første gang mærke til det under CeBit for en del år siden.
Og tænk på at man går rundt og giver hånd til hinanden en hel dag.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Morten DH

Dato : 02-10-04 11:04

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg lagde første gang mærke til det under CeBit for en del år siden.
> Og tænk på at man går rundt og giver hånd til hinanden en hel dag.

Tja her har muslimerne så vist fat i den lange ende... man bruger den ene
hånd til at spise med og den hånd til det andet der...

Fra : Allan

Dato : 01-10-04 17:18

> [...]
> varme i sædet, skyl opad, varmetørring mm med
> fjernbetjening.
> Ved nogen hvor et sådan forhandles eller hvad det koster?

He der mangler vist stadig væk en veje celle i brættet.
Ja så man kan kører nogle konkurencer.
Mest på tid, Eller mindst.
Se det var noget en arbejdsgiver ville tjene penge på.

Mvh Allan

Fra : Jakob

Dato : 01-10-04 19:42

http://www.geberit.dk/dk/webdk.nsf/pages/prod-douc-1

Prisen ligge vidst på 20-30 kilo afhængig af model.
Ang.den japanske model, omtalt andetsteds i tråden, så ville jeg lige
undersøge om det er VA godkendt.

Fra : Carsten

Dato : 04-10-04 23:24

Er dette verdens længste tråd?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-10-04 00:53

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> Er dette verdens længste tråd?

Nej, jeg talte lige en i fritid.bil på foreløbig 96 højkvalitetsindlæg, ikke
sådan nogen lortede som disse...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen