Manglende mellemnavn på EasyJet flybillet?
Fra : Henrik A.

Dato : 30-09-04 19:52

Har netop booket flybillet på Easyjets hjemmeside. Ved en fejl glemte jeg
min kones mellemnavn. Hun hedder Sanne Britta Andersen (hvilket også står i
hendes pas, kørekort m.m.) men på den billet jeg har booket kom der til at
stå Sanne Andersen. Ifølge hjemmesiden skal navnene matche præcist med den
billedlegitimation man medbringer.

Nogen der ved hvor emsige Easyjet er når man cheker ind? Man kan ikke skrive
til selskabet og kun ringe til deres engelske afdeling.

Ellers må jeg bide i det sure æble og betale 110 kr. pr. afgang for at ændre
navnet.

Vh. Henrik

Fra : Ulvir

Dato : 30-09-04 20:56

Henrik A. wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved hvor emsige Easyjet er når man cheker ind? Man kan ikke
> skrive til selskabet og kun ringe til deres engelske afdeling.

Jeg skriver aldrig mit mellemnavn når jeg bestiller hos Ryanair, og det har
aldrig voldt problemer- bare for og efternavn matcher, så går det nok.

Mvh- Ulvir.

Fra : Henrik A.

Dato : 30-09-04 21:04

Tak for svaret. Så vil jeg holde op med at ærge mig over at jeg var for
hurtig da jeg bestilte biletterne

Vh. Henrik

Fra : jytte

Dato : 30-09-04 22:04

hvad med lige at spørge selskabet, så du er helt sikker på at undgå
problemer.

vh.
Jytte

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 01-10-04 11:16

Du kan ringe til Easyjet på dette nummer 7012 4321

http://www.easyjet.com/da/kontakt/

Mads Vestergaard

Fra : Bent Jensen

Dato : 01-10-04 19:52

Hej

Har netop været i London med Easyjet sammen med konen. Vi har begge et
mellemnavn som jeg ikke havde skrevet på ved booking.

Der var overhovedet ingen problemer - kan varmt anbefale easyjet.

Fra : Henrik A.

Dato : 02-10-04 15:14

Det er jeg glad for at høre. Tak for de mange svar!

Vi fløj med Easyjet til Bristol i foråret. Dengang havde jeg også kvajet mig
for jeg havde glemt at tjekke min kones pas inden vi tog afsted. I passet
stod hendes fødenavn fra før vi blev gift og den var altså ikke heldig.
Faktisk tror jeg vi ville være nægtet adgang til flyet hvis ikke min kone
var så heldig at have sit kørekort med. Der stod hendes "nye" navn som
matchede biletterne og så kunne vi chekke ind.

Vi havde også dengang en rigtig dejlig tur med Easyjet. Ikke meget forskel
fra SAS som vi plejer at flyve med. Undervejs fik man ikke serveret noget -
det havde vi heller ikke regnet med - og så var der ind imellem lidt
Tuppoware party over det når stewardesserne prøvede at prange tøj, parfume
m.m. Men alt i alt havde vi en god tur.

Hilsen Henrik

Fra : Kim Paulsen

Dato : 02-10-04 08:58

Jeg lever af og booke fly , og når man spørger folk om der er mellemnavne
svarer de nej , men når vi fremsender faktura ringer folk og siger at der er
også et par mellemnavne , så det er vigtigt til USA men til østen og andre
steder går det uden og i EU er det ligemeget , men der er en regel om at for
og efternavn skal værer stavet korekt , så du skal nok komme ud og flyve .

Fra : Jan Andreasen

Dato : 03-10-04 16:27

Hej Kim Paulsen

Det kommer altså meget an på flyselskab, du taler om. Nogle er meget emsige
vedr. for-, mellem- og efternavn - og så er det lige meget, hvor hen i
verdenen du rejser hen.

Andre, så som KLM, bruger kun for- og efternavne - også til USA.

IATA-regler siger dog, at hele navnet skal være korrekt oplyst, men det er
op til hvert enkelt flyselskab, om de accepterer en evt. afvigelse eller ej.

Mvh Lene Hansen, rejsekonsulent