Dyresex bliver ikke forbudt....
Fra : ThomasB

Dato : 30-09-04 15:10

Regeringen vil ikke forbyde dyresex

Dyresex kan straffes, hvis det påfører dyret smerte. Et
totalforbud vil være alt for svært at håndhæve, mener justitsminister Lene
Espersen

/ritzau/ - 15:08 - 30. sep. 2004

Regeringen vil ikke indføre et forbud mod dyresex og mod at
fremvise billeder af dyresex. Et forbud vil næppe have væsentlig præventiv
virkning og er heller ikke påkrævet for at markere samfundets fordømmelse,
mener justitsminister Lene Espersen (K).

- Seksuel omgang med dyr mødes allerede i dag bredt i samfundet
med klar afstandtagen og fordømmelse, skriver Lene Espersen i et brev til
Dyrenes Beskyttelse. Desuden vil et forbud være vanskeligt at håndhæve og
kræve alt for mange ressourcer til kontrol, mener hun.

Efter den seneste tids mange tilfælde af hestemishandling, der
menes at have et seksuelt motiv, har Dyrenes Beskyttelse bedt
justitsministeren om at forbyde seksuel omgang med dyr.

Fra : Ulvir

Dato : 30-09-04 16:23

ThomasB wrote:

> Regeringen vil ikke forbyde dyresex

Godt nok- jeg vil så gerne kneppe en sild en gang imellem... LOL

Fra : Bj@arne

Dato : 30-09-04 17:46

Ja det er godtnok svært at få øje på idéen med et forbud.
Jeg slutter klart op bag Lene.
Bjarne

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 30-09-04 20:22

ThomasB wrote:

> Regeringen vil ikke forbyde dyresex

<snip>

Det ene argument (blev vidst sagt i tv) med, at politiet ikke vil kunne
håndhæve det alligevel, er for dårligt. Hvis de pludselig står med et
"slemt"? tilfælde som de gerne ville have straffe, har de ingen
værktøjer til det.

Eller ?

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-09-04 21:02

"Anders Matthiessen" <web@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> håndhæve det alligevel, er for dårligt. Hvis de pludselig står med et
> "slemt"? tilfælde som de gerne ville have straffe, har de ingen

Det skal altså på den ene side være et slemt tilfælde, men på den anden side
ikke et tilfælde der indeholder dyremishandling (da det så ville være
strafbart).

Jeg synes under alle omstændigheder at dyresex (den slags mellem mennesker
og dyr, forståes) er afskyeligt. Men hvis dyret ikke lider skade, hvem er
det så vi prøver på at beskytte ved at straffe?

Lars

Fra : Corax

Dato : 01-10-04 06:56

"Lars Hansen" <larzimanfjerndette@gmail.com> wrote in message

> [...]
> og dyr, forståes) er afskyeligt. Men hvis dyret ikke lider skade, hvem er
> det så vi prøver på at beskytte ved at straffe?

Jeg har også vanskeligt ved at forstå tiltrækningen ved ikke-menneskelige
dyr. Personligt kunne jeg f.eks. aldrig drømme om at holde hund som
*kæledyr* pga. deres lugt, deres savl osv. At folk kan tænde på hunde
seksuelt fatter jeg ikke. Men hvis der er et forbud mod dyresex, som ikke
bygger på faktisk skade, som er sket på dyret, så lyder der mere som et
moralsk/religiøst forbud end et retsligt. Dvs. en retsopfattelse a la
amerikanske stater hvor f.eks. oralsex er ulovligt. I praksis vil det også
være vanskeligt at fastslå hvornår noget er sex, og hvornår det er noget
andet. Om noget er sex kommer jo ofte an på de tanker der ligger bagved.

- Corax

Fra : Corax

Dato : 30-09-04 21:04

"Anders Matthiessen" <web@dioder.dk> wrote in message

> [...]
> håndhæve det alligevel, er for dårligt. Hvis de pludselig står med et
> "slemt"? tilfælde som de gerne ville have straffe, har de ingen værktøjer

Øh, et slemt tilfælde er vel også et tilfælde hvor dyret har lidt fysisk
overlast, og det kan de straffe ifølge gældende lovgivning. Det er kun sex
som ikke kan straffes særskildt. Hvad skulle et "slemt" tilfælde ellers
være, hvis ikke "slemt" handlede om vold eller anden form for dyreplagerri?
Sex med et dyr mens dyrets kæreste ser på?

- Corax