hurtige sunde opskrifter
Fra : Mus

Dato : 30-09-04 10:18

Er der nogen der har nogle hurtige sunde favoritter?

Har søgt på nettet, men ja så tænkte jeg - hmm i nyhedsgruppen er der måske
nogen der har nogle aftestede opskrifter som der kan anbefales.

Vi er hverken kræsne eller totalt fanatiske mht fedt og sundhed - men kan
godt lide sund mad. Men alt har interesse. Bare man ikke skal stå i køkkenet
i en evighed(lad os sige helst under en time).

LN

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-09-04 10:36

Mus wrote:
> [...]
> godt lide sund mad. Men alt har interesse. Bare man ikke skal stå i køkkenet
> i en evighed(lad os sige helst under en time).

Der er nogle gode her:

http://www.debedstevine.dk/omegametoden/side4.htm

Og så bliver det i øvrigt ikke bare sundt af at man sparer på fedtet.
Visse fedttyper er essentielle for vores krop, andre har gavnlige
virkninger. Og der er andre ting at spare på en fedt, hvis man vil spise
sundt.

Det nemmeste er at læse lidt om ernæring og derfra opfinde sine egne
retter. Hvis man spiser masser af grøntsager, rå som tilberedte, grove
som fine, og dertil kød, fugl eller fisk (gerne fed fisk), og husker at
få gode ting som olivenolie eller rapsolie, avocado og nødder, og sparer
kraftigt på de hurtigste kulhydrater som sukker, majsstivelse (corn
flakes, maizena etc.), og begrænser sig lidt mht. ris, kartofler, hvidt
brød, pasta etc., så er man godt på vej.
Du kan købe adskillige bøger med opskrifter der opfylder ovenstående, og
du kan også finde utallige på nettet.

Jeg kan anbefale denne kogebog:

http://www.vinguiden.dk/litteratur/vinlit54.HTMl

Den er propfyldt med lækre, sunde opskrifter.

/David

Fra : Mus

Dato : 30-09-04 11:14

> http://www.debedstevine.dk/omegametoden/side4.htm

Ok den bog kender jeg godt. Har haft den lånt på biblioteket.

> [...]
> Visse fedttyper er essentielle for vores krop, andre har gavnlige
> virkninger. Og der er andre ting at spare på en fedt, hvis man vil spise

Yep, det er jeg godt klar over. Med sunde opskrifter tænker jeg ikke bare på
fedt.

> Det nemmeste er at læse lidt om ernæring og derfra opfinde sine egne
> retter.

Ja har en masse opskrifter - havde bare lige brug for nye input.
Og netop nogle opskrifter der ikke tager for lang tid.

> [...]
> flakes, maizena etc.), og begrænser sig lidt mht. ris, kartofler, hvidt
> brød, pasta etc., så er man godt på vej.

På vej til hvad?
Jeg sparer allerede på disse ting - men udelukker det ikke - og slet ikke
lige for tiden - så alt har interesse. Også pastaretter mm.

> [...]
>
> Jeg kan anbefale denne kogebog:
>
> http://www.vinguiden.dk/litteratur/vinlit54.HTMl
>
> Den er propfyldt med lækre, sunde opskrifter.

Ja jeg ved at jeg kan finde mange gode kogebøger og tak for hjælpen.

Det jeg nok mere efterlyser er jeres hurtige favoritter. Så jeg ikke skal ud
og købe 5 nye kogebøger og finde hurtige retter, jeg skal afprøve.
Måske lidt dovent? Er normalt meget interesseret i mad og opskrifter - men
ikke lige for tiden. Der vil jeg bare helst have maden serveret he he. Nu
har min maand lavet mad de sidste 5 dage, men jeg går hjemme, så det er lidt
urimeligt. Og helt ærligt er det han laver lidt unglkarleagtigt - men det er
da dejligt han laver det og ned ryger det jo også.

LN

LN