Udtræden af skolebestyrelse
Fra : Carsten Holck

Dato : 30-09-04 10:05

Hej,
Jeg blev opmærksom på news:415a3da7$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk hvor
der i vordingborg nægtes et skolebestyrelsesmedlem at udtræde af
skolebestyrelsen - hvilket virker besynderligt på mig. Jeg ved godt at det
er borgerligt ombud osv. men er der nogen der er vidende om andre sager hvor
at der er blevet nægtet udtræden af skolebestyrelsen?
De sager jeg har været bekendt med er alle blevet imødekommet.

--
/carsten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-09-04 12:14

"Carsten Holck" <cholck@malling.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der er blevet nægtet udtræden af skolebestyrelsen?
> De sager jeg har været bekendt med er alle blevet imødekommet.

man skal have vægtige grunde for at frasige sig sit borgerlige
ombud - det kan være sygdom fx.
Det begrundes i at hvis alle folk blot nægtede at være med, så
ville tanken om skolebestyrelser falde til jorden.
Hvis ingen melder sig tager man normalt folk ud fra medlemskab af
diverse politiske partier for at få et så varieret spektrum som
muligt ind i disse bestyrelser.
Men det er korrekt: normalt vil man blot indkalde suppleanten.

--
ahw

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-09-04 12:17

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> muligt ind i disse bestyrelser.
> Men det er korrekt: normalt vil man blot indkalde suppleanten.

Enig, jeg synes også at hans angivelige grund virker lidt "tynd" det er jo
ikke skolebestyrelsen der har ansvaret for hvilke konditioner
komunalbestyrelsen vælger at give skolerne. Og hvis det virkelig var så
slemt kan man undre lidt sig over at han ville lade sit barn gå i den
pågældende skole, så måske er det "bare" en politisk manifestation han har
gang i.
Men egentlig var jeg primært interesseret i om der var kendskab til andre
sager hvor udtrædelse var blever nægtet.
--
/carsten