Elektriske bilruder
Fra : phk

Dato : 30-09-04 09:11

Ups - den røg i første omgang i den forkerte gruppe så jeg prøver lige igen:

Lige et usædvanligt spørgsmål for denne gruppe.

Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.

Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??

--
Per, Esbjerg

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 30-09-04 09:13

On Thu, 30 Sep 2004 10:11:27 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
>
>Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??

Det lyder da helt vanvittigt....

--
Beowulf Schaeffer
'98'er Honda Civic 5d 1.6ESI

Fra : Olesen

Dato : 30-09-04 16:56

> Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??

Sætter du en fod foran fordækket, og du har motoren startet,
sætter den i gear og slipper koblingen langsomt, så kører
du foden over. Dette kunne måske også behandles på EU-plan,
men jeg tror de har andet at gi' sig til.

Fra : Brian

Dato : 30-09-04 17:48

Hejsa

Olesen skrev:
> [...]

Burde det ikke reguleres fra fabrikanten istedet ?
De er vel heller ikke interesseret i at et eller andet tågehorn
overbelaster motoren...

> [...]
> du foden over. Dette kunne måske også behandles på EU-plan,
> men jeg tror de har andet at gi' sig til.

Det håber jeg sgu også de har, selvom man indimellem kan have
sine tvivl.

/Brian

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 30-09-04 17:46

> [...]
> kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
>
> Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??

Det kunne jo være en fejl i konstruktionen af den el-rude. Jeg ved så ikke
om det er en generel fejl, eller om de kære fabrikanter mener der skal være
så meget kraft på en rude, og det ikke er nødvendigt med en føler der
registrerer om der er noget i klemme, eller en eller anden form for anden
modstand så ruden ikke kan køre op, og derfor stopper. Men helt klart er det
da vanvittigt at man kan komme alvorligt til skade i el-ruden.

Jesper

Fra : Torben E

Dato : 30-09-04 18:52

> Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
> med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
> kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.

Hvilke lastbiler er dog det ?

Jeg har aldrig set sådan en dræberrude

Torben E

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-09-04 19:37

Torben E wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke lastbiler er dog det ?
>
> Jeg har aldrig set sådan en dræberrude

Heller ikke reklamen for den "nye" ford Ka..
Der kan soltaget klippe en kat over

Fra : phk

Dato : 30-09-04 20:10

"Torben E" <TopconFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke lastbiler er dog det ?

Det er biler fra 2000-2002 og det er både MAN, Scania og Volvo.

--
Per, Esbjerg