Javaopdatering(update 2) & netbank
Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-04 06:36

Hej,

Der findes 2 måder at betjene sine internetapplikationer på, når det
handler om sikkerhed.(Sikkert flere, men to åbenlyse).

I dialogbokse, når det handler om sikkerhed, kan man vælge enten at "gem
dette password", "husk min kode", "vis ikke denne advarsel igen", "stol
altid på BEC fra VeriSign", "tillad altid"......osv, osv, eller at
tillade sessionen denne ene gang, og dialogboksene vil så dukke op hver
gang.

Den sidste type tilhører jeg.

Derfor virkede min netbank ikke efter den seneste javaopdatering(28/9),
der ser efter verifikation/certifikat i hovednøgleringen, hvor den/det
jo ikke ligger hos mig, men hvor den/det ligger, hvis man har givet
tilladelse til altid at stole på certifikatet. (Så har den nemlig selv
lagt sig derind).

Jeg bestilte og fik igår et nyt certifikat, lukkede Safari, smed det i
hovednøgleringen,(åbn filen "bec.cer", så spørger det om du vil tilføje
hovedenøglering, hvilket man gør), markerede det i hovednøglering og i
rullemenuen gav jeg tilladelse til altid at godkende(er sat til at bruge
systemlog-in).

Certifikatet er bestilt hos BEC på 46323600

Og så virker det igen.
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-04 08:23

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> systemlog-in).
>
> Certifikatet er bestilt hos BEC på 46323600

.......har lige fået et direkte link til certifikatdownloadsiden:

<http://webbankhelp.prod.bec.dk/webbankhelp/WebbankHelp.nsf/hentFaq?Open
Form&DC1D66F3DF2B9E1DC1256F1F0024500C>
M.