Gul-plade bil med tre forsæder?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-09-04 01:20

Hej

Jeg har en kammerat som leder efter en gul-plade bil med plads til tre
foran. Så vidt jeg ved, kan

- Fiat Multipla
- Fiat Scudo
- Citroen Jumpy
- Toyota Previa

fås med tre sæder foran og på gule plader.
Der må være flere muligheder?
De skal helst være max 5-6 år gamle.

Et andet spørgsmål, kan det betale sig at købe en _brugt_ gulplade bil?
Altså rent økonomisk?

Mvh

Emil

Fra : .salem

Dato : 30-09-04 08:47

hej

hvad med Cherokee. Mener nogle af dem også har tre forsæder

..salem

Fra : KASO

Dato : 30-09-04 13:26

"Emil Jensen [2100]" skrev d. 30-09-04 01:20 dette indlæg :
> [...]
> - Citroen Jumpy
> - Toyota Previa
>
> fås med tre sæder foran og på gule plader.

Chevolet Astrovan er også set med 3 forsæder.

Hvad med "de gængse": Ford Trans(vest)it, VW Transporter, Toyota Hiace,
Fiat/PSA "Boxer" - findes de ikke m. 3 pladser foran som "i gl. dage"?

http://www.kandu.dk/

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-09-04 13:36

KASO wrote:

> Chevolet Astrovan er også set med 3 forsæder.
>
> Hvad med "de gængse": Ford Trans(vest)it, VW Transporter, Toyota Hiace,
> Fiat/PSA "Boxer" - findes de ikke m. 3 pladser foran som "i gl. dage"?

Ikke på samme måde som Multipla har et rigtigt sofasæde.

Mvh
Roberto

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-09-04 15:03

Jo. Nogle af de "rigtige" varevogne har 3 pladser foran. Men kammeraten
fortæller nu at det skal ikke være så stor en bil/varevogn. Det han kigger
på lige nu, er Fiat Scudo. Men billedet snyder måske, den er måske lige så
stor som en varevogn? Det finder han nok selv ud af når han kigger den
rigtigt efter. Péugeot Expert liger Fiat Scudo utroligt meget Den er
også en mulighed.... Ellers er der Multiplaen, som nok virker mere
indbydende til privat-kørsel.

> Ikke på samme måde som Multipla har et rigtigt sofasæde.

Tak for info.

Mvh

Emil

Fra : KASO

Dato : 30-09-04 16:14

"Emil Jensen [2100]" skrev d. 30-09-04 15:03 dette indlæg :
> [...]
> stor som en varevogn? Det finder han nok selv ud af når han kigger den
> rigtigt efter. Péugeot Expert liger Fiat Scudo utroligt meget Den

Ja - og det gør Citroën Jumpy sjovt nok også - men det skyldes jo nok,
at det er samme bil alle 3. De er en "mellemstørrelse" - mindre end de
"rigtige" og større end Berlingo & Co.

> Ellers er der Multiplaen, som nok virker mere
> indbydende til privat-kørsel.

Ja - den er jo en "rigtig" MPV - personbil bygget om til varevogn, hvor
de andre er - varevogne. Sikkerhedsmæssigt er Multipla elendig - men om
den er værre end de egentlige varevogne, tør jeg ikke sige - der
foreligger vist ingen tests/statistikker her. Til gengæld er
køreegenskaberne vist markant bedre end de egentlige varevogne.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 30-09-04 15:09

> Et andet spørgsmål, kan det betale sig at købe en _brugt_ gulplade bil?
> Altså rent økonomisk?

Ja hvis den er fra før 1997 Så er der lavere afgifter på den.

Jesper

Fra : René O. Nielsen

Dato : 30-09-04 20:15

> Ja hvis den er fra før 1997 Så er der lavere afgifter på den.

Det er nu marts 1998

Fra : TGD

Dato : 30-09-04 20:47

"René O. Nielsen" <r.o.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu marts 1998

Er vi ikke over i juni juli?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-09-04 23:30

> Er vi ikke over i juni juli?

Det er ligemeget nu. Kammeraten vil ikke have biler som er ældre end 4-6 år.
Og han synes ikke der er den vilde forskel priserne på nyere (3-4 år gamle)
gul- og hvid-plade biler. Så han kigger nu på almindelige små biler med
hvide plader som jo har plads til 4 personer. Jeg har netop foreslået ham at
kigge på en helt ny KIA Picanto, da der ikke var langt fra de ca. 80.000 kr
han oprindelig var villig til at ofre...

Tak for jeres svar!

Mvh

Emil