web services
Fra : kim

Dato : 29-09-04 22:58

Jeg skal have lavet en web service i websphere studio application developer
og en web service klient i websphere device developer.
Men når jeg prøver at generere stub'en på klienten vha. wsdl filen fra app.
developer får jeg følgende fejl besked "not document literal".
Dette kan løses ved at ændre soap:binding og soaperation fra rpc til
document i <class name>Binding.wsdl. Men den stub der genereres i device
developer fungerer ikke, nogen der har noget erfaring med dette?

Der opstår også problemer når jeg prøver at oprette en web service klient i
visual studio.net med en wsdl fil fra studio application developer. Så det
virker ikke som om web services kan integreres helt smertefrit i diverse
apps. selvom det bygger på standarder.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 01-10-04 01:52

> Så det
> virker ikke som om web services kan integreres helt smertefrit i diverse
> apps. selvom det bygger på standarder.

Spørgsmålet er nu nok nærmere om de værktøjer du bruger overholder de
standarder, der er sat.

mvh

Nikolaj