Fotofælder, venstrekørsel og
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-09-04 21:43

Hej..

Så blev det vist min tur til at ryge i en fotofælde.

I søndags skulle jeg ind til København. Jeg tog motorvejen ind til
Folehaven og fortsatte ligeud, ind mod Kalvebode Brygge.. To
lyskurve før Kalvebode Brygge holdt jeg i det højre af de to spor
på boulevarden. Til venstre for mig hold en stribe biler og
ventede ligeledes for rødt. Da lyset blev grønt satte vi alle
igang, og belært af erfaringen begyndte jeg at kigge efter et hul
i rækken til venstre, da jeg senere skulle til venstre af
Kalvebode Brygge og jeg ved det kan være svært at komme ud længere
fremme. Jeg kørte stille og roligt, men af en eller anden årsag
blev de ved med at køre tæt og langsomt i venstresporet, så jeg
endte med at accelerere op til afsindige 60 km/t og trække ud
foran flokken da jeg havde fået lavet plads nok til det. Idet jeg
trækker ud, ser jeg et glimt ud af øjenkrogen og i bakspejlet kan
jeg se en blå VW transporter med hvide plader.. Pludselig gik det
op for mig hvorfor de andre lå sådan og klumpede sammen.

Moralen må være at jeg fremover undlader at holde til højre..
Suk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 29-09-04 22:08

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> så jeg
> endte med at accelerere op til afsindige 60 km/t

Godt at den slags psykopatisk adfærd bliver straffet !!!!!
Hvad ligner det at få trafikken til at glide, man skulle fandeme tro du var
....bilist eller noget.

> Moralen må være at jeg fremover undlader at holde til højre..
> Suk..

Nej nej, du skal da bare overholde fartgrænsen, hvorfor er det så svært?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-09-04 05:16

"Thomas H." wrote:

> Godt at den slags psykopatisk adfærd bliver straffet !!!!!
> Hvad ligner det at få trafikken til at glide, man skulle fandeme tro du var
> ...bilist eller noget.

Der er vel klinikker hvor jeg kan komme i behandling for min
sygdom eller hur?!?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 30-09-04 05:46

> Der er vel klinikker hvor jeg kan komme i behandling for min
> sygdom eller hur?!?

Ja måske en racerlicens betalt af staten?

Fra : John Sahl

Dato : 30-09-04 08:00

Thomas H. wrote:

> Ja måske en racerlicens betalt af staten?

Hvor skriver man under?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : phk

Dato : 30-09-04 09:11

> Hvor skriver man under?

Lige under der hvor der står "undertegnede skylder ovenstående 3.000.000 kr.

Alle vi andre i gruppen er i øvrigt autodidakt ud i at være racerkører ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 30-09-04 09:37

phk wrote:
> Lige under der hvor der står "undertegnede skylder ovenstående
> 3.000.000 kr.

Der skriver jeg sgu ikke under!

> Alle vi andre i gruppen er i øvrigt autodidakt ud i at være
> racerkører ;)

Der er da en del her inde som har trillet lidt rundt på
diverse racerbaner i al fald

Fra : anders majland

Dato : 29-09-04 22:15

> så jeg
> endte med at accelerere op til afsindige 60 km/t og trække ud
> foran flokken

Med lidt held og nedrunding bidrager du "kun" med 500kr til den fælles
kasse - "Vi" takker for bidraget ...

Ja det er nemt at komme til at bidrage ... Specielt i kbh og andre store
byer hvor man har nok andet at koncentrere sig om end hvorvidt farten
svinger 10%. Jeg har bidraget to gange til ATK kassen for en
overskridelse på 10% og en enkelt gang for 20%. Den sidste var specielt
sur. Bøde for at have kørt mindst 60 i 50 zone på en 4 sporet vej hvor
jeg ikke lige var opmærksom på at hastighedsgrænsen først skiftede fra
50 til 60 efter det næste kryds.

Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-09-04 05:24

anders majland wrote:

> Med lidt held og nedrunding bidrager du "kun" med 500kr til den fælles
> kasse - "Vi" takker for bidraget ...

Det pisser mig mest af fordi jeg i den grad kører "morfarkørsel" i
Volvoen, alt foregår i adstadigt tempo og pænt inde til højre.
Accelerationen var ikke fordi jeg skulle til at køre ræs,
udelukkende fordi jeg havde brug for lidt plads at manøvrere på og
så står den på "smil til kameraet"..

> sur. Bøde for at have kørt mindst 60 i 50 zone på en 4 sporet vej hvor
> jeg ikke lige var opmærksom på at hastighedsgrænsen først skiftede fra
> 50 til 60 efter det næste kryds.

Ja, de er dygtige, er de..

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 30-09-04 07:36

> [...]
> Accelerationen var ikke fordi jeg skulle til at køre ræs,
> udelukkende fordi jeg havde brug for lidt plads at manøvrere på og

Så kan du lære at være særlig opmærksom i trafikken. F.eks. på
letgenkendelige kassevogne på hvide nummerplader

--
Per, Esbjerg

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-09-04 10:00

> Så kan du lære at være særlig opmærksom i trafikken. F.eks. på
> letgenkendelige kassevogne på hvide nummerplader

Findes der ikke fotovogne med gule plader her i København?

Emil

Fra : phk

Dato : 30-09-04 10:10

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der ikke fotovogne med gule plader her i København?

Fotovogne er på hvide plader.

--
Per, Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 30-09-04 12:00

> Fotovogne er på hvide plader.

Jeg kører med en gul forlygtepære - så er det faktisk ikke muligt at se
forskel på en hvid og en gul nummerplade.

Fra : phk

Dato : 30-09-04 18:38

meddelelse news:415be9a5$0$55832$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kører med en gul forlygtepære - så er det faktisk ikke muligt at se
> forskel på en hvid og en gul nummerplade.

Ikke noget at sige til at du hopper i fælderne gang på gang

--
Per, Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 30-09-04 19:58

> Ikke noget at sige til at du hopper i fælderne gang på gang

Jeg har endnu ikke fået en bøde på mc i ATK (knock_on_wood.wav) - alle 3
har været i bil (som jeg kun undtagelsesvis kører i) og de 2 som sagt
for "bagateloverskridelse" og den 3. fordi jeg troede at jeg måtte køre
60 (grænsen var 50). Bilen har alm pærer. På mc har jeg så desværre
blevet målt med laser, og måtte spytte lidt i kassen Men det må man
jo tage med hvis man ikke er tilstrækkeligt opmærksom på hastigheden....

Fra : Mikael L

Dato : 30-09-04 21:05

> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Fotovogne er på hvide plader.

I København har de en rød Hi-ace på gule plader.

Mikael

Fra : phk

Dato : 01-10-04 12:55

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> I København har de en rød Hi-ace på gule plader.

Andre der har set den?

--
Per, Esbjerg

Fra : Mikael L

Dato : 01-10-04 13:38

> Andre der har set den?

Jeg kan da ta et billed af den næste gang jeg ser den, hvis du ikke er
overbevist

Mikael

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-10-04 13:05

On Thu, 30 Sep 2004 08:35:32 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

>Så kan du lære at være særlig opmærksom i trafikken. F.eks. på
>letgenkendelige kassevogne på hvide nummerplader

Og med 4 "lyse" felter i bagruden.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-10-04 13:04

On Wed, 29 Sep 2004 22:43:05 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>op for mig hvorfor de andre lå sådan og klumpede sammen.
>
>Moralen må være at jeg fremover undlader at holde til højre..

Jeg er så begyndt at spotte dem på en anden måde også og det har da haft
reddet mig for en par bøder indtil videre.
Flemming Jacobsen