Rimeligt revisorbetaling?
Fra : Niels Henriksen

Dato : 29-09-04 17:48

Hejsa

Hvad er en rimelig betaling for en revisor til en butik?

Han skal lave følgende: Hente bilag en gang om ugen og bogføre dem.
Derudover skal han lave årsafslutning, momsregnskab samt være med til at
vejlede butiksejeren.

Er 2000,- rimeligt?

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 17:54

On Wed, 29 Sep 2004 16:48:08 GMT, "Niels Henriksen" <no@spam.here>
wrote:

>Er 2000,- rimeligt?

Hvis du mener om måneden, lyder det meget rimeligt. Men det kommer jo
an på antal bilag osv. Så det må være et skøn.

Fra : BB

Dato : 29-09-04 21:17

"Niels Henriksen" <no@spam.here> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han skal lave følgende: Hente bilag en gang om ugen og bogføre dem.
> Derudover skal han lave årsafslutning, momsregnskab samt være med til at

Nej absolut ikke. Det kan revisoren da ikke leve af medmindre det er den
ugentlige betaling.

BB

Fra : BB

Dato : 29-09-04 21:27

> [...]
>
> Han skal lave følgende: Hente bilag en gang om ugen og bogføre dem.
> Derudover skal han lave årsafslutning, momsregnskab samt være med til at

Som tidligere sagt er svaret klart NEJ.

Hente bilag ugentligt afhænger af afstand, men ½ time pr gang = 25 timer om
året.
Bogføring - afhænger af antal bilag, men 1 time pr. uge = 50 timer om året.
Moms 4 gange årligt, 2 timer pr gang = 8 timer årligt
Årsafslutning = 5 timer
Vejledning til dig: 2 timer pr. måned = 25 timer årligt
Ialt ca. 110-115 timer - hvilket jeg vil anse som minimum uden at kende
detaljerne omkring forretningen, men kun har taget udgangspunkt i dine krav.

Regn selv honoraret ud - du kender sikkert revisorens timepris, men jeg kan
afsløre at det bliver ikke under 25.000 kr årligt med dine ønsker.

BB

Fra : Holst

Dato : 30-09-04 08:37

BB wrote:

> Regn selv honoraret ud - du kender sikkert revisorens timepris, men jeg kan
> afsløre at det bliver ikke under 25.000 kr årligt med dine ønsker.

Så er de 2000,- pr. måned, så er det jo stort set også, som du siger.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-04 23:40

Niels Henriksen wrote:

> Hejsa
>
> Hvad er en rimelig betaling for en revisor til en butik?
>
> Han skal lave følgende: Hente bilag en gang om ugen og bogføre dem.

Hvad med at du sender bilagene? Det er nok billigst for dig.

> Derudover skal han lave årsafslutning, momsregnskab samt være med til at
> vejlede butiksejeren.
>
> Er 2000,- rimeligt?

Pr. år, pr. kvartal, pr. mdr., pr. 14 dag, pr. uge?????????

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Henriksen

Dato : 01-10-04 20:54

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Pr. år, pr. kvartal, pr. mdr., pr. 14 dag, pr. uge?????????

Det er pr. måned :)

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-04 15:08

Niels Henriksen wrote:

> Hvad er en rimelig betaling for en revisor til en butik?

Afhænger helt af, hvad der er nødvendigt,
og hvor høje dine krav er over dette.

> Han skal lave følgende: Hente bilag en gang om ugen og bogføre dem.
> Derudover skal han lave årsafslutning, momsregnskab samt være med til at
> vejlede butiksejeren.
>
> Er 2000,- rimeligt?

Har du udelukkende kontantsalg ?
For så er en gang ugentlig bogføring nok for lidt til "nødvendigt".
Resten kan laves for max 5 tkr, hvis du har styr på det, - ellers kan
de 2k være billigt. (det er vel pr uge

Men fortæl hvad du har gang i, og hvad du ønsker, så kan du få et bud.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-10-04 22:58

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNmail.dk> wrote in message

> [...]
> de 2k være billigt. (det er vel pr uge
>
> Men fortæl hvad du har gang i, og hvad du ønsker, så kan du få et bud.

En nystartet forrretning der sælger tøj. Der bliver lavet en kassestrimmel
hver dag og alle bilag bliver lagt i en mappe til revisoren. Han kommer og
henter dette og behandler det.

Derudover skal han bruges til momsafregning, lønafregning samt årsresultat.
(og hvad man ellers bruger sådan en gut til).

De 2k er pr måned.

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Dan Elgaard

Dato : 05-10-04 05:50

Så længe det ikke er et selskab, så behøver du strengt taget ikke en
revisor, men kan få et regnskabsbureau til at gøre det hele for dig.
Jeg tror ikke det bliver billigere, efter hvad det ser ud til, der skal
laves mht. bogføring, løn, moms, årsregnskab m.m., men det er da værd at
undersøge.

mvh.,
Dan