att som singel skapa intimitet (och transf~
Fra : I will

Dato : 29-09-04 14:18

Hej.
Jag är man, bor i Stockholm, Sverige.
Hoppas ni förstår mitt språk.

Jag stötte på den här gruppen i går, när jag sökte på "intimitet".
Den tråden handlade om en man som var gift. Jag vill ta upp hur man
kan skapa
intimitet som singel, hur man kan ta de första stegen. Det behöver
inte handla
om sex, det är ju inte det första steget man tar. Det har funnits
kvinnor i
mitt liv, fram till för 10 år sedan. Vid den tiden började jag med
meditation,
nu har stillheten bakom sinnet blivit ett permanent tillstånd hos mig.
Jag har tagit upp det i rubriken, det är andra förhållanden som gäller
nu, än tidigare. Genom att jag gått in på finare frekvenser, och
sex-energier är
grövre, så kan jag inte göra såna saker som jag gjort tidigare i mitt
liv.
Jag vet iinte hur mycket som kommer från mig, och hur mycket som
kommer från
kvinnorna, i det att det inte har funnits partners de senare åren.
Jag har blivit mer sensitiv med den här stillheten, medvetenheten, och
tar inte så mycket kontakt som jag gjorde förr. Det "anmäler sig" inte
så många
tillfällen, öppningar till kontakt som det gjorde då. Och så handlar
det nu om att vara sann kärleken, att det inte kan bli möten som
bygger på ren sex.
"Älska för kärlek, bara kärlek." "Älska med" - inte "ha sex". I den
meningen.
Det är inte menat som ordklyveri, det står för något.
Nu undrar jag : jag har en sådan lengsel efter intimitet, bara att
möta kvinnan
i romantiska sammanhang, sitta nära och prata ...
Finns det någon här som föler att nu har något svar på detta ?
Jag är attraherad av de danske kvinder och ser det som att i har mer
liv, sensualitet o.s.v. än här i Sverige i dag, i det penningjagande
törre samhället. Det är inte bara på Ibiza det bör finnas romnatik,
kärlek.
Därför är jag gärna här med er !

Min andlige lärare har hemsida :
www.barrylong.org