ftp på OSX
Fra : Søren

Dato : 29-09-04 10:33

Jeg søger et ftp program hvor jeg kan overføre mellem min OSX og den
server, hvor min hjemmeside ligger. Kan I anbefale et ftp program gerne
freeware?

Søren

Fra : Terje Rydland

Dato : 29-09-04 10:42

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Jeg søger et ftp program hvor jeg kan overføre mellem min OSX og den
> server, hvor min hjemmeside ligger. Kan I anbefale et ftp program gerne
> freeware?
>
> Søren

Jeg bruker RBrowser Lite (freeware-utgaven av RBrowser) til dette.

Terje

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-09-04 14:25

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Jeg søger et ftp program hvor jeg kan overføre mellem min OSX og den
> server, hvor min hjemmeside ligger. Kan I anbefale et ftp program gerne
> freeware?

For mig fungerer Transmit fint.

Men der også indbygget en ftp-dims i terminalen. Men jeg ved ikke lige
hvorledes den bruges.

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Tom

Dato : 29-09-04 14:35

On 29/09/04 15:24, in article
1gkvs4a.1mjj6kh1l454cgN%martin@xyzammentorp.org, "Martin Ammentorp"
<martin@xyzammentorp.org> wrote:

> For mig fungerer Transmit fint.
>
> Men der også indbygget en ftp-dims i terminalen. Men jeg ved ikke lige
> hvorledes den bruges.
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Et sjovt program, der faktisk - også virker- hedder captain FTP..
Fordelen ved dette program er at det starter hurtigt, husker mange forskelle
forbindelser OG så kan du schmod ( ex 777) fra dette program..

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-09-04 15:14

In article <BD808696.D35A%nospam@fakemail.dk>, Tom <nospam@fakemail.dk>
wrote:

> [...]
> Fordelen ved dette program er at det starter hurtigt, husker mange forskelle
> forbindelser OG så kan du schmod ( ex 777) fra dette program..

rbrowser lite er gratis og fungerer.

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-09-04 16:19

> [...]

> Fordelen ved dette program er at det starter hurtigt, husker mange forskelle
> forbindelser OG så kan du schmod ( ex 777) fra dette program..

kan de ikke alle det?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Jesper

Dato : 29-09-04 16:54

> [...]

> Jeg søger et ftp program hvor jeg kan overføre mellem min OSX og den
> server, hvor min hjemmeside ligger. Kan I anbefale et ftp program gerne

Søg ikke længere end til terminalen, kaldes med kommandoen ftp, manualen
med kommandoen man ftp.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-09-04 10:37

> Søg ikke længere end til terminalen, kaldes med kommandoen ftp, manualen
> med kommandoen man ftp.

Det er måske ikke det allermest brugervenlige...

Mvh, Michael Petersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-04 19:34

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Det er måske ikke det allermest brugervenlige...

ftp [return]

open brugernavn@domaine [return]

den del er lige så brugervenligs som når du skriver det samme i et GUI
program

get filnavn [return] (for at downloade)
put filnavn [return] (for at uploade)

ikke sværere end i et GUI program

Tilgængæld slipper du for at finde, downloade og installere et GUI
program,

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-04 10:49

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> put filnavn [return] (for at uploade)
>
> ikke sværere end i et GUI program
>
> Tilgængæld slipper du for at finde, downloade og installere et GUI

men du skal så kende filnavn, er der også en kommando for at vise hvad
der er på ftp serveren?
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-10-04 13:35

In dk.edb.mac, Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> men du skal så kende filnavn, er der også en kommando for at vise hvad
> der er på ftp serveren?

ftp> ls -l

ligesom i terminalen.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"One's never alone with a rubber duck."

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-10-04 11:37

> [...]

> put filnavn [return] (for at uploade)
>
> ikke sværere end i et GUI program
>
> Tilgængæld slipper du for at finde, downloade og installere et GUI

njå nja - jeg tænkte helt ned i brugervenlighed a la: Dobbeltklikke på
et givent ftp-program (der allerede er dowload'ed og opsat , klikke
connect og så ellers trække filer fra vindue til vindue. Så kan alle i
hvert fald være med.

Mvh, Michael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-09-04 10:45

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Jeg søger et ftp program hvor jeg kan overføre mellem min OSX og den
> server, hvor min hjemmeside ligger. Kan I anbefale et ftp program gerne
> freeware?

/usr/bin/ftp

(i terminalen)