Thailand for nybegyndere
Fra : Snoen

Dato : 29-09-04 10:08

Hej gruppe

Har aldrig været i Thailand men fornemmer at "man" nu tager til Krabi frem
for Phuket.
Vil gerne afsted i december måned. 2 voksne med 1 barn (2 år).
Vil gerne bo på stranden uden for mange turister.
Kortest mulige rejsevej (hvor lang tid tager det fra DK)?
Bør man købe en pakkerejse eller kan man booke over nettet?
Har I nogle forslag?

Christiansens

Fra : Ole

Dato : 29-09-04 11:00

"Snoen" <noc@cadcase.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kortest mulige rejsevej (hvor lang tid tager det fra DK)?
> Bør man købe en pakkerejse eller kan man booke over nettet?

Hej

Jeg har ikke selv været i Thailand, så jeg har ikke nogle gode forslag til,
hvad man skal se. Da du gerne vil undgå for mange turister, vil backpacker
måden nok være at foretrække fremfor en pakkerejse, men det kommer måske til
at være besværligt med et barn på 2 år. Flyvetiden fra København til Bangkok
er omkring 11 timer.

Du kan måske få gode forslag ved at kigge på "Thorn Tree" på
www.lonelyplanet.com eller www.backpacker.dk

Et godt råd er at få en rejseforsikring. Jeg har selv været i situationer,
hvor jeg havde brug for en sådan.

Ole

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 29-09-04 12:13

On 29/09/04 11:07, in article 415a7be7$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Snoen" <noc@cadcase.dk> wrote:

> [...]
> Kortest mulige rejsevej (hvor lang tid tager det fra DK)?
> Bør man købe en pakkerejse eller kan man booke over nettet?

December er dyrt, men det spørger du jo ikke om, men hvis du skal afsted der
og med rutefly, så skal du se at komme igang.
Jysk her i Odense var fremragende da vi rejste, 5 mdr i asien med et barn på
16 mdr.
Kortest muligt og bedte er vel med Thai airways fra KBH-BKK men muligvis
også lidt dyrere, vi rejste med EVA air (Taiwan) KBH-LON LON-BKK, direkte
den første tur ca 2 timer sa ventede vi i heathrow fra 17-22, men det var
sidst i nov, og han syntes det var helt vildt med så mange forskellige
mennekser og juleudsmykning, på flyet fik vi en vugge til at hænge på væggen
forna os, og han sov...ja som en baby i 10 timer og sa var vi der, han var
frisk som en havørn til langt ud på natten grundet tidsforslkellen, men BKK
om natten er rent faktisk ikke så slemt så vi stod jo op og gik en tur i
nabolget bl.a til en døgnåben noodleshop.
Nogle her i gruppen vil være uenige med mig, men sådan er det jo, hvis I vil
til Thailand uden tourister skal i Bckpacke og i skal blive væk fra Krabi
Phuket osv, Vi var på Koh si chang en gang men det er 10 år siden der er
sikkert sket meget, denne gang var vi på Koh samet, også meget touristet,
men det er muligt at tage ud på nogle afsidesliggende strande, og der er
ikke overbefolket.
Men som sagt i dec kan i regne med et rend alle vegne, skriv lidt mere om
hvadd i forventer af komfort og hvad i forventer at opleve og hvad i gerne
vil vide om Thailand så er jeg sikker på at der er mange der kommer med
meget og mange forskelige bud, uanset havd i gør venter der jer et
kulturchok der eer til at tage at føle på, og jeg kan varmt anbefale at
bevære jerr off the beaten track.
Men som sagt gør hvad I finder rart først og fremmest, det er det
vigtigsste, og giv BKK en chance det er himmel og måske især for nogle
helvede, men det skal opleves.

Jeg skriver gene noget mere om at rejse med børn hvis I er interesserede.

Vh Kevin

Fra : Snoen

Dato : 29-09-04 13:07

Hej igen

Jeg var nok lidt uklar i min beskrivelse. Vi søger en stille badeferie med
de bedste strande. Helst ikke så meget rejseaktivitet fra BKK.

Tak så langt....

Fra : RH

Dato : 29-09-04 13:09

> [...]
> Kortest mulige rejsevej (hvor lang tid tager det fra DK)?
> Bør man købe en pakkerejse eller kan man booke over nettet?

Hvis I vil afsted i december i år og endnu ikke har bestilt flybilleter, så
bliver det sikkert svært med mindre I har lyst til at betale 10-15.000 kr
pr. billet. Et hurtigt søg på www.flybillet.dk giver priser på 12.000 og
opefter.

Om du tager til Krabi eller Phuket giver nok ca. det samme, hvad angår
antallet af turister, og i december måned bliver det nok ikke super let at
finde et øde/stille og roligt sted uden for mange turister. Men det er i
hvert fald rimelig sikkert at du vil ende i "turistland", hvis du køber en
pakkerejse. Alternativet er at "backpacke" som de andre også nævner - dvs.
bare købe flybillet til bangkok og selv sørge for transport. Hvis I tør og
er lidt eventyrlystne, så er der nok bedre chance for at finde et øde sted,
hvis I spørger jer frem hos de lokale, når I kommer frem til området, hvor I
gerne vil være. Der skal ikke så meget til før man kommer væk fra den
traditionelle turistvej. De fleste lokale kender nogen med en båd eller bil
(og har fætre og kusiner som har alverdens hoteller/guesthouses osv. osv.),
og de plejer gerne at være villige til at hjælpe. Og det koster som regel
ikke ret meget at blive transporteret i Thailand. Fra Bangkok går der f.eks.
SUPER VIP busser (kun 26 pladser i bussen - kun et sæde i hver side og det
er faktisk en lænestol som kan lægges næsten helt ned. Dertil er der
mad/tæpper/småkager/vand med i prisen) til Krabi eller Phuket, og for 2 år
siden kostede sådan en tur kun 100 kr pr. person.

Men når I rejser med et lille barn er der selvfølgelig også store fordele
ved at vælge en pakkerejse, idet der som regel er sørget for alt hvad angår
transport osv.

/Sanne

Fra : Sørensen

Dato : 29-09-04 16:01

Phuket fordel fremfor Krabi: Hotellerne, ihvertfald de vi har besøgt på
Phuket, har "egen" strand, hvilket har den fordel, at hotellet leverer
liggestole og lign. på stranden til deres gæster.
Ved Ao Nang stranden ("Krabi"), går en offentlig vej mellem hotellerne og
stranden, hvilket gør stranden mere "offentlig" og dvs. at der flere steder
ikke findes den service, jeg nævnte ovenfor.
Stille ferie, ikke for mange turister? Phuket, Bang Tao beach, hotel
Rydges, er suverænt. Og tæt på lufthavnen. Mange flere turister på de næste
lidt sydligere strande, selvfølgelig især Patong.
m.v.h. Sørensen

Fra : JMN

Dato : 29-09-04 17:23

Hej Snoen

Om du skal til Krabi eller Phuket kan jeg ikke afgøre for dig. Jeg har kun
været i Phuket.

Det jeg måske kan hjælpe dig med er billig flypris.

CC travel sælger billet til BKK fra København fra kr. 5.690,- for voksne og
kr. 4.268,- for børn under 12 år.
Priserne gælder til perioden 14. dec. Om der så er ledige pladser ved jeg
ikke. Det er en såkaldt åben billet der gælder 10-30 dage. I prisen er
inkluderet 2 nætter på hotel i BKK.

Du kan så vælge at arbejde videre herfra på egen hånd.
En hjælp til det er så www.sawadee.com Her finder du alt.

Du kan også bede CC hjælpe dig. Så koster det bare lidt mere.

vh.
JMN

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-09-04 22:08

"Snoen"
> [...]
> Kortest mulige rejsevej (hvor lang tid tager det fra DK)?
> Bør man købe en pakkerejse eller kan man booke over nettet?

Uha Christiansens - i er sørme sent ude..
Og i finder nok ikke en strand uden turister, på solsiden
af Phuket eller i Krabi området. Måske har i bedre muligheder
på nogle af øerne på østsiden. Koh Pagnang og Koh Tao har
nogle dejlige afsides liggende hoteller, eller nogle af ferie stederne
ikke så langt fra BKK men det er nok bedst i snakker med et af
de rejse selskaber der allerede er nævnt. Billigt blir det ikke hvis
det skal være over jul, begyndelsen af december måske bedre..
Hvis det kikser er Ægypten et godt alternativ, nogle hoteller
med privat strand og eget koral rev er en oplevelse og flyrejsen
er kort.. (atlantis rejser)
Goa - laaaang flyrejse (som Thailand) men belønningen er
hundreder a kilometer fine strande, gæstfrihed og mad så
englene danser. (apollo)
Held og lykke.. -max-

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-09-04 05:05

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

"Goa - laaaang flyrejse (som Thailand)

Minus 2½ time
MvH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 21:31

Jeg lavede en lille rejse beskrivelse sidste år , måske er der noget du kan
hente eller bruge

http://www.skanderborgmc.dk/Artikler/thailand/Mctur.htm

Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 01-10-04 07:36

"Snoen" <noc@cadcase.dk> wrote in message
> [...]
> Kortest mulige rejsevej (hvor lang tid tager det fra DK)?
> Bør man købe en pakkerejse eller kan man booke over nettet?

Hej,

Kortest mulige rejsevej er 1) thai airways TG 951 med Boeing 747 kl. 14.35,
flyver hver dag undtagen tirsdag. Flyvetid 10-11 timer.
2) SAS SK 973 airbus 330/340 kl. 22.45, flyver hver dag undtagen mandag i
vinterperioden. Samme flyvetid. Men jeg synes det er meget nemmere at falde
i søvn, når man tager afsted 22.45 istedet for med thai 14.35.
Derudover har hver passager hos sas en lille personlig lcd skærm foran sig,
hvor man kan slå tiden ihjel med at spille, høre musik, se film efter eget
valg, eller blot følge med i rejsen via udvendige kameraer samt gps
positionen på landkortet.

Da det er december i påtænker at tage afsted i, og da i tilmed bringer jeres
barn på 2 år, vil det nok være rart at have booket ihvertfald de første par
overnatninger på forhånd.
Så kan i jo efterfølgende udforske omgivelserne og se om der er noget i
bedre kan lide og om de har ledige værelser.
Du skal være opmærksom på at mange bedre hoteller m.m. har såkaldt
"obligatorisk" deltagelse i såvel jule- som nytårshalløj og det kan snildt
løbe op i flere 1000 baht per person.
Jeg nævner det blot fordi, jeg absolut ikke gider deltage heri, og jeg ville
blive noget ubehageligt overrasket over at få lagt en lokal månedsløn på min
regning pga noget jeg ikke engang deltager i.

Hvis du kan finde en pakkerejse til en fornuftig pris, så kan der tit og
ofte være penge at spare i forhold til en gør-det-selv rejse.
Jeg kan dog stille mig tvivlende overfor, om det kan lade sig gøre på denne
årstid.

Okay, du skriver:

Stille badeferie
Bedste strande
Ikke så meget rejseaktivitet fra Bkk
Gerne bo på stranden
Ikke for mange turister

Øen Koh Samet ville passe fint til dine ønsker, såfremt du ikke havde
tilføjet
den sidste sætning :)
Jeg tror det bliver svært at finde ET sted der vil tilgodese samtlige krav
på denne tid af året.
Samtidig er det lige midt i den travleste sæson på hele året, mener at de
fleste hoteller tilmed har forhøjede priser fra 15. dec. til 15 jan.
Så nu vil det nok være hensigtsmæssigt, om du kunne opstille dine ønsker i
en prioriterings-rækkefølge :)
Så vil medlemmerne af denne nyhedsgruppe nok kunne komme med konkrete
forslag.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Snoen

Dato : 01-10-04 09:15

Mange tak til alle - det er en stor hjælp

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:cjitsc$h0u$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 12:51

Michael Christoffersen skrev:

>1) thai airways TG 951 med Boeing 747 kl. 14.35,
>flyver hver dag undtagen tirsdag. Flyvetid 10-11 timer.
>2) SAS SK 973 airbus 330/340 kl. 22.45

Er prisen nogenlunde den samme?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 02-10-04 10:28

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

> Er prisen nogenlunde den samme?
>
> --
Hej Peter,

Faldt lige over den her artikel. Måske den har interesse.

5000 ugentlige flysæder fra dk til Thailand i vinterhalvåret.
http://www.berlingske.dk/rejser/artikel:aid=486058/

mvh
Michael Christoffersen