Hvilken bil?
Fra : Martin

Dato : 29-09-04 02:05

Hej NG.

Nu står jeg og skal have ny bil, den gamle Mazda 323 skal skiftes ud.
Jeg har bare ikke den fjerneste ide om hvad jeg skal købe!

Jeg har kæreste og 3 børn, dvs. den meget gerne må have 3 3 punktseler
bagi, uden det behøver at være en MPV. Er slet ikke klar over, om der
findes alm. personbiler med 3 3punktseler bagi? Den 3'die plejer jo at
være en hoftesele.

Den skal være økonomisk, og gerne lidt frisk / kvik.

En stationcar ville være ok.

Og så må den gerne kunne købes brugt.

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Lars Frandsen

Dato : 29-09-04 04:37

"Martin" <HarregaardREMOVE@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagi, uden det behøver at være en MPV. Er slet ikke klar over, om der
> findes alm. personbiler med 3 3punktseler bagi? Den 3'die plejer jo at

Jeg tror, det var i "gamle" dage.
Vores Skoda Octavia har 3 3-punktsseler bagi og ligeså med mine forældres VW
Passat og svigermekanikkens Nissan Almera.

> Den skal være økonomisk, og gerne lidt frisk / kvik.

Så vi snakker diesel?

> En stationcar ville være ok.
>
> Og så må den gerne kunne købes brugt.

Alt efter børnenes størrelse/benlængde og pengepungens størrelse:

- Skoda Octavia
- VW Passat
- Mazda 626
- Peugeot 406
- Toyota Avensis
- Ford Mondeo
etc.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 18:46

> [...]
> være en hoftesele.
>
> Den skal være økonomisk, og gerne lidt frisk / kvik.

Måske et prisniveau kunne hjælpe? 50000 kr, 100000 kr, 150000 kr, 200000 kr,
250000 kr, 300000 kr osv.?

Hvis jeg umiddelbart skulle foreslå noget så ville jeg sige en Peugeot 307
SW som man da godt kan finde brugt, men de er rimelig dyre (sammenlignet med
nypris på 285000 kr. for en benzin og 340000 kr. for diesel). Den har en
meget omfattende udstyrsliste, f.eks. aut. klimaanlæg, 4 elruder, 6 airbags,
ESP (elektronisk stabilitets program som sørger for at bilen ikke skrider
ud), kæmpe glastag som fylder en stor del af taget helt ned over
bagsædet)...