Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer med tv-out...
Fra : Kasper Madsen

Dato : 28-09-04 22:38

Hej NG
Jeg haer problemer med mit tv-out-signal. Billedet kommer godtnok på
fjernsynet, men i sort/hvid?? Desuden kommer der ikke tekster på film på
fjernsynet, selvom de vises på monitoren? Er der nogen der kan hjælpe?
Grafikkortet er et GeForce FX5200 og driveren er vist den nyeste
(61.77_win2kxp_international.exe fra nvidias hjemmeside).
På forhånd tak.
Mvh Kasper Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-04 23:18

Kasper Madsen skrev:

>Jeg haer problemer med mit tv-out-signal. Billedet kommer godtnok på
>fjernsynet, men i sort/hvid?

Spørgsmålet hører ikke hjemmei news:dk.edb.grafik, hvor det
drejer sig om grafikbehandling på computer og ikke grafikkort
o.lign.

Men du har jo også spurgt i den korrekte gruppe, så hvorfor
spørge i flere?

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 29-09-04 06:17

Kasper Madsen wrote:
> [...]
> Grafikkortet er et GeForce FX5200 og driveren er vist den nyeste
> (61.77_win2kxp_international.exe fra nvidias hjemmeside).

Mht. de manglende farver - så skal du ikke kigge mange dage tilbage i
gruppen før det var oppe. Hvis det ikke virker, det der er blevet
forslået, siger du bare til.

Hvilket program bruger du til at se film med?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kasper Madsen

Dato : 29-09-04 15:41

Undskyld, jeg sidder og sover. Det fixede problemet med de manglende farver.
Mht. de manglende tekster har jeg prøvet tre forskellige programmer. Windows
Media Player, Vplayer og BSPlayer. I BSPlayer kan jeg tvinge teksterne med
over på fjernsynet med et flueben i indstillingen "Draw subtitles to overlay
surface". Problemet med realplayer er at jeg ikke kan flytte teksterne ned i
den sorte blok under filmen, og det er enormt belastende at se på. (mit
fjernsyn er 4:3 format, og det er der sgu ikke mange film der er). Det kan
jeg med VPlayer, men ingen andre programmer end BSPlayer viser
underteksterne på TV'et.
Mvh Kasper Madsen

Fra : Kasper Madsen

Dato : 29-09-04 15:45

Sorry, med "realplayer" mener jeg naturligvis BSPlayer...

[Problemet med realplayer er at jeg ikke kan ...]