Ny bog om knallerter lige udkommet
Fra : Jens Jessen

Dato : 28-09-04 18:54

Pressemeddelelse på Overhaling i 3. gear

Overhaling i 3. gear er den naturlige efterfølger til bogen Under 50
kubik, der behandler de store danske knallertmærker som Diesella, BFC,
Wooler, SCO, Derby og mange andre. Overhaling i 3. gear handler om de store
udenlandske knallertmærkers indtog i Danmark fra den spæde start i
halvtredserne og frem til firserne, hvor eventyret om de store knallerter
sluttede med et barsk lovindgreb fra politikerne.

De første, vi stiftede bekendtskab med, var VeloSolex, Mobylette og NSU,
efter dem kom Puch og Tomos, og siden gik det løs med Kreidler, Honda,
Everton, Suzuki og Yamaha. Men Overhaling i 3. gear svigter ikke de mange
mindre mærker som Monark, KTM, Casal, Garelli, Gilera, Fantic, Zündapp,
VeloVap, Gilera, Berini, Jawa, Radexi og andre som alle får deres plads i
bogen.

Overhaling i 3. gear er flot udstyret med et utal af helt nye og sjældne
billeder fra de store udenlandske knallerters guldalder. Læseren kan også
glæde sig over, at det er lykkedes at finde en stor mængde tidstypiske
fotos, fra dengang håret var langt, og der var trompet i bukserne. Den nyere
tids knallerthistorie sættes også ind i et historisk perspektiv: Sagen om to
på én knallert, 40 km/t knallerterne, som aldrig kom, nedsættelsen fra 16
til 15 år og endelig den restriktive lov om max to gear og 60 kilo, der
indirekte betød, at der ikke længere kunne sælges knallerter i Danmark.

Overhaling i 3. gear er skrevet med stor viden og indsigt af
motorjournalist og forfatter Jens Jessen, som foreløbigt har 8 bøger bag sig
om emner som klassiske biler, motorcykler og knallerter. Bogen er med stift
bind og er på 224 sider, med mange fotos, hvoraf hele 64 sider er i farver.
Prisen på bogen er 298 kroner, og den kan fås i boghandlen eller ved
henvendelse direkte til forlaget.

Venlig hilsen

GT Forlag

Skanderborgvej 140

8660 Skanderborg

Tlf. 8657 7201

Fax 8657 7204

E-mail gt.forlag@mail.dk

www.gt-forlag.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 28-09-04 19:25

Jens Jessen skrev:

> www.gt-forlag.dk

Det er ikke tilladt at reklamere i denne gruppe.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-09-04 20:18

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ikke tilladt at reklamere i denne gruppe.

Endnu værre er at der vist er reklameret for den før. Synes at kunne huske
samme bog omtalt 2 gange med ~ 1uges mellemrum. Godt er det et stykke tid
siden, men irreterende alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 21:42

> [...]
> mindre mærker som Monark, KTM, Casal, Garelli, Gilera, Fantic, Zündapp,
> VeloVap, Gilera, Berini, Jawa, Radexi og andre som alle får deres plads i

Ork det er slet ikke nødvendig med alt den reklame. Jeg husker tydelig de
fleste af ovenstående mærker og har også kørt og skruet i mange af dem.
FDM har da også lavet en stor test af dem for maaaaange år siden.

--
Tom

Fra : Preuthun

Dato : 28-09-04 23:40

"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Pressemeddelelse på Overhaling i 3. gear............
SNIP............
> Overhaling i 3. gear er skrevet med stor viden og indsigt af
> motorjournalist og forfatter Jens Jessen, som foreløbigt har 8 bøger bag
sig.....SNIP

Hejsa.
Det er kun 3. gang Hr. Jessen har rundsendt denne pressemeddelse, som slet
ikke er reklame. Man skal ikke-nikke-nej skælde ud på folk som roser sig
selv, kære venner. Vis istedet forståelse, for forfattere er kunstnere, og
som sådan, ofte følsomme sjæle.
Selv er jeg ikke længere i tvivl om, at Jens Jessen faktisk ER den klogeste
og dygtigste motorjournalistforfatter i det moderne Danmark, men det kunne
jo være, at ikke alle har forstået det endnu . Jeg tror det er derfor
pressemeddelsen bliver gentaget. Og, hvis vi er heldige, bliver den måske
gentaget endnu flere gange. Det håber jeg ihvertfald.
Hr. Jessen, kunne du tænke dig, at få nogle andre helt uvildige (f.eks
undertegnede) til at anmelde bogen? Jeg gør det for kun bogens pris. Send
mig blot en mail, hvis du er interesseret.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Hekto

Dato : 29-09-04 00:18

In article <4159e857$0$55819$14726298@news.sunsite.dk>,
preuthun@FJERNDETTEemail.dk says...
> [...]
> undertegnede) til at anmelde bogen? Jeg gør det for kun bogens pris. Send
> mig blot en mail, hvis du er interesseret.

*ROFLMAO*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650