jeg skal skrotte min bil ..
Fra : HL

Dato : 28-09-04 17:52

og jeg har fundet et sted (en skrothandler) der vil give 1300 kr for den.
De siger at der skal være plader på bilen. Ok, det er der
Dernæst vil de have den orginale registreringsattest. Det er jeg så ikke så
meget for. Kan jeg uden videre aflevere den ???

---

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-04 18:03

"HL" <HL@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dernæst vil de have den orginale registreringsattest. Det er jeg så ikke
> så meget for. Kan jeg uden videre aflevere den ???

De skal give dig en attest på, at bilen er solgt til skrot, og de skal
hermed også dokumentere , at de vil miljøbehandle bilen. resten er ikke dit
problem.

Martin

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 28-09-04 18:08

> [...]
> Dernæst vil de have den orginale registreringsattest. Det er jeg så ikke

> meget for. Kan jeg uden videre aflevere den ???

Hvorfor ik?
Bilen bliver jo deres ejendom.
Du overdrager dem bilen og registreringsattest og derefter framelder du din
forsikring.
Du kan evt også gøre det nogle dage før hvis du tør.

Venligst

Fra : Claus Fabritius

Dato : 29-09-04 07:54

"Søren Christensen (4200)" <Hans@webspeed.uk> skrev i en meddelelse

> Du overdrager dem bilen og registreringsattest og derefter framelder du
din
> forsikring.
> Du kan evt også gøre det nogle dage før hvis du tør.

Og hvis han har en ekstremt dyr forsikring (fx. 16000 som jeg gav for min
gamle Uno) sparer han små 44 krover om dagen. Det er hele 250 kroner, hvis
han kører 5 dage. På vej ud til skrothandleren punkterer der et baghjul,
bilen går på tværs af vejen og han smadrer fronten på en gennemsnitlig
mellemklassebil hvorefter han ryger ud i en elmast og smadrer dem. Hvordan
ser regnestykket så ud?

Det må være et af de dummeste råd jeg har set herinde.
--
Claus Fabritius
Speed doesn't kill people

Fra : Leonard

Dato : 29-09-04 09:03

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote:

> [...]
>bilen går på tværs af vejen og han smadrer fronten på en gennemsnitlig
>mellemklassebil hvorefter han ryger ud i en elmast og smadrer dem. Hvordan

Slet ikke så slemt som hvis det er busstoppested fyldt med skoleelever
på vej til skole, der bliver ramt i stedet for lysmasten.

>Det må være et af de dummeste råd jeg har set herinde.

112% enig.

--
Leonard