Database med varenumre
Fra : Hansen

Dato : 28-09-04 15:58

Hej NG,

Jeg har nu brugt et stykke tid på at undersøge nettet for det jeg leder
efter, men indtil videre uden resultat.

Det jeg gerne vil have fat i er et eller andet register eller en database
som indeholder alle varenumre i danmark. Forstået på den måde at det skal
være producentens varenummer.
Jeg indså hurtigt at dette nok ville blive meget svært at finde, hvis ikke
umuligt. Jeg er også godt klar over at jeg nok ikke finder nogen som er
komplet. Men hvis jeg bare kan finde en som dækker en del af markede, vil
dette også være godt.

Jeg har også kigget lidt på de forskellige stregkode systemet (EAN & UPC).
Og så vidt jeg kan forstå så er det eneste de fastlægger kun virksomheds
prefix, og det egenlig varenummer styrer virksomheden selv uden at opgive
denne information til andre.
Så tænkte jeg på at Told & Skat måske sad inde med denne info, men også her
var det umiddelbart uden held. Fandt ihvertfald intet på deres site, af den
karakter som jeg skal bruge.

Er der nogle af jer som sidder inde med nogle guldkorn?

-
Hansen

Fra : PGU

Dato : 28-09-04 17:35

"Hansen" <noemail@united.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> som indeholder alle varenumre i danmark. Forstået på den måde at det skal

Varenumre på hvad ?

/PGU

Fra : BJ

Dato : 28-09-04 17:35

"PGU" <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> skrev i en meddelelse

> "Hansen" <noemail@united.net> skrev i en meddelelse

> Varenumre på hvad ?

Mon der ikke sigtes på det entydige nummer, der er indeholdt i et
EAN-nummer..?

Bjørn Jørvad

Fra : Hansen

Dato : 28-09-04 17:49

> Varenumre på hvad ?

Ja, jeg fik måske formuleret mig lidt skidt. Prøver lige hurtigt igen.

Enhver vare har jo et nummer fra producentens side. Fx. Har jeg en ViewSonic
VP201b TFT skærm. Her er VP201b producentens varebetegnelse for dette unikke
produkt (Jeg gætter på at VP201b også er deres varenummer, og ikke kun
modelbetegnelse).

Det jeg leder efter er så en database over de mest "gængse" numre. Altså
Producent og deres varenummer. Det kan findes ved at man begynder og gå
deres sites igennem, ja ... Men det er vist en langvarig process.

Det skal lige siges at vi hovedsagligt taler om it, elektronik,
forbrugsvarer. Hverdagsvarer såsom mælk, kød osv. Osv. Har ikke den store
interesse I denne sammenhæng.

Håber det hjalp lidt, selv om jeg godt kan se jeg ikke er den bedste til og
forklare mig.

-

Hansen

Fra : KHJ

Dato : 28-09-04 23:42

> [...]
> interesse I denne sammenhæng.
>
> Håber det hjalp lidt, selv om jeg godt kan se jeg ikke er den bedste til

Sådan en ville være henrivende uaktuel allerede næste år alene ved
indførelsen af nye type og andre, der udgår. Det vil vel kræve en database
på størrelse med folkeregisteret.
Karsten H. Jensen

Fra : BJ

Dato : 28-09-04 17:45

"Hansen" <noemail@united.net> skrev i en meddelelse

KLIP

Skulle lige læse forfra i tråden - sorry.

> [...]
> umuligt. Jeg er også godt klar over at jeg nok ikke finder nogen som er
> komplet. Men hvis jeg bare kan finde en som dækker en del af markede, vil

Mig bekendt, findes der intet "tvangsnummereringssytem" for nogen varer
eller varegrupper overhovedet.

Af alm. nysgerrighed, hvad vil du bruge det til..?

Bjørn Jørvad