Nu vil jeg vide det.
Fra : Bjarne K.

Dato : 28-09-04 13:43

Jeg har flere gange uden for huse set noget der ligner en halv sort beholder
til en redningsflåde. Fra midten stikker der en rund antenne lignende
genstand ud
Sidst set i indkørslen til en gård jeg hver dag kører forbi. Jeg har
desværre ikke digital kamara så i må undvære foto. Men hvad kan det være ?

--
Hilsen

Bjarne

Fra : Dennis

Dato : 28-09-04 13:51

"Bjarne K." <ingen@nej.of> wrote in message
> [...]
> Sidst set i indkørslen til en gård jeg hver dag kører forbi. Jeg har
> desværre ikke digital kamara så i må undvære foto. Men hvad kan det være ?

Trådløst netværk måske *GGGG*

Mvh Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-04 13:54

> [...]
beholder
> til en redningsflåde. Fra midten stikker der en rund antenne lignende

Landingshjælp til UFO'er

not

Det er opbevaringssteder til de aflivede / selvdøde dyr som landmanden skal
have bortskaffet med DAKA.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-09-04 14:03

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Det er opbevaringssteder til de aflivede / selvdøde dyr som landmanden
skal
> have bortskaffet med DAKA.
> mvh/rg. Christian

Det må være den lille model til grise jeg så har set. Hvad er antennen til ?
Det er utroligt hvad man kan lære ved at "abonnere" på disse grupper

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-04 14:15

> [...]
> skal
>
> Det må være den lille model til grise jeg så har set. Hvad er antennen til
?

Min teori, men jeg ved det ikke, er at hvis den vender lå langs af
plastikkuplens lange led er den tom og hvis den er på tværs skal den tømme
eller omvendt.

> Det er utroligt hvad man kan lære ved at "abonnere" på disse grupper

Ja ikke

Fra : mtg

Dato : 28-09-04 14:09

> [...]
> Sidst set i indkørslen til en gård jeg hver dag kører forbi. Jeg har
> desværre ikke digital kamara så i må undvære foto. Men hvad kan det være ?

Det er et dæksel, som bondemanden bruger til at smide over et eller flere
døde dyr, som ligger i vejkanten og venter på at blive hentet af en lastbil
fra destuktionsanstalten.
Dækslets primære funktion er nok at forhindre byboere i at tage anstød af at
blive konfronteret med, at moderne intensiv landbrugsdrift koster en del af
besætningen livet i utide. Og så forhindrer den i et vist omfang lugtgener,
samt ikke mindst al den ballade, som ræve, krager og andre ådselsædere kunne
generere i sådan en bunke døde dyr.
Antennen kan med fordel anvendes af lastvognchaufføren som gribepunkt for
den kran, han anvender til at løfte dækslet bort og smide de døde dyr op i
ladet.

.....jeg undrede mig også længe over hvad det var for nogle fætre der lå
kastet rundt omkring... indtil en af mine kloge venner viste mig benene af
et par døde grise, der stak ud under kanten af en af dem!

Fra : Jens U. K.

Dato : 29-09-04 09:56

"mtg" <mtg@nospam.dk> wrote in message
[...]
> blive konfronteret med, at moderne intensiv landbrugsdrift koster en del
> af
> besætningen livet i utide.

I utide? Forklar venligst.

/Jens Ulrik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-04 10:02

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> "mtg" <mtg@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> I utide? Forklar venligst.

Kyllinger som bliver trampet ihjel
Svin som dør af sygdomme

Fra : Jens U. K.

Dato : 29-09-04 10:23

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message

> Kyllinger som bliver trampet ihjel

Ja, det må være forfærdeligt. Endnu mere forfærdeligt er det hvis det er
fordi det kan "betale sig".

> Svin som dør af sygdomme

Mennesker dør da også af sygdomme. Det kan vel ikke betragtes som
utidigt?!
Hvis det er fordi at svinene bliver syge af for dårlige vilkår og at det
kan "betale sig", så synes jeg det er forfærdeligt.

Det lyder som om der skulle have stået "morbid intensiv rovdrift" i stedet
for "moderne intensiv landbrugsdrift".

/Jens Ulrik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-04 10:36

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Ja, det må være forfærdeligt. Endnu mere forfærdeligt er det hvis det er
> fordi det kan "betale sig".

Hvorfor ellers ?

> [...]
> Hvis det er fordi at svinene bliver syge af for dårlige vilkår og at det
> kan "betale sig", så synes jeg det er forfærdeligt.

Netop.

> Det lyder som om der skulle have stået "morbid intensiv rovdrift" i stedet
> for "moderne intensiv landbrugsdrift".

Ja, i mange tilfælde.

Fra : Carsten

Dato : 29-09-04 13:37

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message news:Q9v6d.3376>

> Hvis det er fordi at svinene bliver syge af for dårlige vilkår og at det
> kan "betale sig", så synes jeg det er forfærdeligt.

Det kan vi nok godt blive enige om...

> Det lyder som om der skulle have stået "morbid intensiv rovdrift" i stedet
> for "moderne intensiv landbrugsdrift".

...men uanset hvor idyllisk og økologisk et landbrug bliver drevet vil der
nok stadig være dyr der dør inden de skal slagtes eller på anden måde
opfylde deres mening med livet, så lad nu være med at stemple alle landmænd
med en kadaverkap (ja, hvad skulle den næsten ellers hedde som nogle
mishandlende, hensynsløse idioter.

Keller

PS: Nej jeg er ikke landmand, ja, jeg spiser gerne økologisk, men jeg er
ikke fundamentalist

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-09-04 17:55

Sådan en her <http://www.westrienen.nl/22237.html> ?

> antenne lignende genstand ud Sidst set i indkørslen til en gård jeg
> hver dag kører forbi. Jeg har desværre ikke digital kamara så i må
> undvære foto. Men hvad kan det være ?

Hvis det er en kadaverkap eller et tilsvarende produkt, så er det
til opbevaring af (selv)døde dyr. Af hensyn til smittefaren vil man
helst have de døde dyr anbragt og afhentet i en passende afstand fra
den øvrige besætning. Det er som regl ved offentlig vej, men dels er
det æstetisk frastødende, og dels er der det problem at en død ko
tiltrækker ådselsædere fra et stort opland. Så derfor bliver de pænt
pakket ned.

"Antennen" er der bare for at man har noget der kan sættes en kran
i. Låget kan godt være temmeligt tungt at flytte rundt med.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-09-04 09:11

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> Sådan en her <http://www.westrienen.nl/22237.html> ?

Ja nemlig ja.

> "Antennen" er der bare for at man har noget der kan sættes en kran
> i. Låget kan godt være temmeligt tungt at flytte rundt med.
> /Wegge <http://wiki.wegge.dk>

Jeg kunne sværge på at jeg har set en ledning gå op til "antennen", men det
må jeg lige checke nærmere.
Ellers tak til alle for afdækning af dette mysterie..

Med venlig hilsen

Bjarne