Faktura vedr. arbejde udført i Asien
Fra : Grev Dracula

Dato : 28-09-04 12:37

Goddag ...

Jeg har prøvet at stille nedenstående spørgsmål til ToldSkat for en 3
ugers tid siden, men enten læser de ikke deres e-mails, eller også
gider de ikke svare, så nu prøver jeg her, og håber så en aller anden
kan give mig et brugbart svar.

Det drejer sig om, at mit firma får udført noget programmeringsarbejde
i Vietnam (Saigon). Arbejdet udføres af programmøren på freelance
basis, således at han, når opgaven er færdig, sender mig en regning på
det antal timer, han har har brugt på arbejdet.

For at undgå evt. problemer Med ToldSkat senere, vil jeg derfor gerne
vide, om jeg skal stille særlige krav til den faktura, han fremsender,
mht. til hvad denne skal indeholde af oplysninger etc.?

Altså, om der er særlige krav i sådanne tilfælde og i så fald hvilke?
Pengene oveføres via min bank til hans bank i Saigon i US $

Fra : KHJ

Dato : 28-09-04 23:50

"Grev Dracula" <null@praxinfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså, om der er særlige krav i sådanne tilfælde og i så fald hvilke?
> Pengene oveføres via min bank til hans bank i Saigon i US $

Der ikke krav om udseende af fakturaer fra T3 lande - d.v.s. lande uden for
EU. Desuden er en leverandør/debitor i Saigon næppe registreret på samme
måde i EU. Der er ikke moms med i billedet (se lige på moms-redegørelsen fra
TS, så det er først ved salg fra dig, der skal beregnes udgående moms.
Karsten H. Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-04 15:25

KHJ wrote:

> Der ikke krav om udseende af fakturaer fra T3 lande - d.v.s. lande uden for
> EU. Desuden er en leverandør/debitor i Saigon næppe registreret på samme
> måde i EU.

Hm, jeg ville ikke være så skråsikker generel

Husk lige momskaruseller, så et validt bank - konto nr vil jeg gerne have.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Grev Dracula

Dato : 04-10-04 08:20

Jeg har netop modtaget et telefonisk svar fra Københavns Skattevæsen
(hmmmm ... mon de følger denne gruppe inde hos ToldSkat ...)

I store træk var svaret identisk med det, som KHJ gav.

Jeg takker for interessen.