Hvor sælger jeg et velfungerende enmands-t~
Fra : Dr. 123

Dato : 28-09-04 07:32

Hvor sælger jeg et velfungerende enmands-tømrerfirma med 2½ år på bagen?
Og hvad må det koste?

Jeg har kørt i Vestsjælland med Slagelse som centrum og har få men solide
kunder.
Har i flere perioder haft brug for en mand mere, men har valgt at fortsætte
alane.
Dette har har nu medført at jeg har fået stress.
Derfor vil jeg afhænde firmaet.

Jeg mener selv at en pris på mine faste kunder bør ligge på ca. 75.000,- kr.
Der er som skrevet fast arbejde til 1-2 mand.
Er det en fair pris og hvis så: hvor sælger jeg så firmaet?

Hilsen stress-og-jag.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 28-09-04 08:42

"Dr. 123" wrote

> Hvor sælger jeg et velfungerende enmands-tømrerfirma med 2½ år på bagen?
> Og hvad må det koste?

Jeg vil forslå at du kontakter en virksomhedsmægler, som opererer i dit
område.

Du ville formentlig også kontakte en ejendomsmægler, hvis dit hus skulle
sælges.

- Jensby

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-09-04 09:52

"Dr. 123" <BrugIkkeDenne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener selv at en pris på mine faste kunder bør ligge på ca. 75.000,-
> kr.
> Der er som skrevet fast arbejde til 1-2 mand.
> Er det en fair pris og hvis så: hvor sælger jeg så firmaet?

Det er svært at sige når man ikke har set dine regnskaber.
Dog syntes jeg at 75.000 for kundekartoteket lyder alt for billigt, hvis det
er rigtigt at det kan give "fast arbejde til 1-2 mand".
Som tommelfingerregel regner man ofte med de 2 foregående års omsætning som
salgspris. Naturligvis en meget grov og generel tommelfingerregel, hvor
branche, virksomhedens indtjening osv. også spiller ind.

Du bør få f.eks. en revisor til at hjælpe dig med at finde den rigtige
salgspris, så du ikke snyder dig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 10:17

"Dr. 123" <BrugIkkeDenne@mail.dk> wrote in message

> Jeg har kørt i Vestsjælland med Slagelse som centrum og har få men
solide
> kunder.

Hvis du stopper, er der jo ikke noget der forhindrer dine få kunder i at
finde en helt anden tømrer som leverandør. Jeg mener, at 90% af værdien
af dit firma ligger i dig som resource-person / kvalifikationer som
tømrer og ikke firmaet som sådan.

Som køber af firmaet ville jeg i alle fald sikre mig, at dine nuværende
kunder ville være positivt indstillet overfor at anvende mig som deres
nye tømrer. Hvis det er tilfældet, kan prisen være fornuftig nok (uden
at jeg i øvrigt ved meget om tømrer-virksomhed).

hilsen
Uffe