Se lige en dårlig lås
Fra : Kim Larsen

Dato : 27-09-04 22:38

Hej

For jer der har købt en ekstra lås, se lige her hvad man kan være udsat for
af falsk sikkerhed.
http://www.zanx.net/soldsecuremyarse.wmv
Det forlyder at hvis man har en magen til, så kan den byttes uden beregning,
men hæng mig ikke op på det hvis det ikke passer.

Kim Larsen

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 28-09-04 08:33

Det er satme li godt grovten!
Shit - jeg havde svinet biksen til hvor den var købt og lavet samme tricks
nede hos dem og ikke forladt forretning før jeg havde fået mine penge
tilbage!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 18:02

(2791) Peder skrev:

> Det er satme li godt grovten!
> Shit - jeg havde svinet biksen til hvor den var købt og lavet samme
> tricks nede hos dem og ikke forladt forretning før jeg havde fået mine
> penge tilbage!!

Det er jo også klart butikken der er den grumme.. nej vel. Svin
producenten til hvis du skal svine nogen. Den stakkels ekspedient kan jo
hverken gøre fra eller til.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-09-04 18:21

> [...]
beregning,
> men hæng mig ikke op på det hvis det ikke passer.

Hvad er det kan bruger til at låse op med?
Det er ikke fordi jeg har skal til at stjæle knallerter :) men min
skivebremselås bruger samme type nøgle... :-/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 18:37

Brian Axelgaard skrev:

> Hvad er det kan bruger til at låse op med? Det er ikke fordi jeg har skal
> til at stjæle knallerter :) men min skivebremselås bruger samme type
> nøgle... :-/

Det gør min også - at den så ikke har været i brug i snart 2 år er en
anden snak. Den er ubrugelig - sådan en skivebremselås.

En scooter vejer omkring 100kg og det er ikke mere end 2 mand snildt kan
løfte op på en trailer.

Solid wirelås (ikke kædeløs) rundt om et eller andet - DET er vejen
frem.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-09-04 18:54

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
>Den er ubrugelig - sådan en skivebremselås.

Ikke hvis det er en enkelt person, som lige skal bruge et "ride" hjem...

> En scooter vejer omkring 100kg og det er ikke mere end 2 mand snildt kan
> løfte op på en trailer.

Selvfølgelig, det er desværre muligt :(

> Solid wirelås (ikke kædeløs) rundt om et eller andet - DET er vejen
> frem.

Anbefalet diameter i mm?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 19:22

Brian Axelgaard skrev:

> Ikke hvis det er en enkelt person, som lige skal bruge et "ride" hjem...

Det er korrekt.

> Selvfølgelig, det er desværre muligt :(

Meget endda.

> Anbefalet diameter i mm?

Lige i mm kan jeg ikke præcist, men jeg har købt en (Abus?), kan ikke
helt huske mærket men omkring 500,-. Den er god lang uden at være en
ustyrlig slange. Det er en wirelås med det geniale system med ruller
rundt om wiren dvs. en nyedstryger vil bare få rullerne til at rulle
rundt. Klippes og saves med håndværktøj er enten umuligt eller _meget_
tidskrævende og hvis jeg hører nogle pusle ude i garagen så har de nok
fået et bat over nakken får de har fået låsen op

En vinkelsliber kan selvf. nok skære den over - intet er umuligt.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-04 19:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> fået et bat over nakken får de har fået låsen op
>
> En vinkelsliber kan selvf. nok skære den over - intet er umuligt.

Ja, Batteridrevet håndværktøj er ikke altid et gode..

Allan Riise
--

"The world can therefore seize the opportunity (Persian Gulf crisis) to
fulfill the long-held promise of a New World Order where diverse

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 19:43

Allan Riise skrev:

> Ja, Batteridrevet håndværktøj er ikke altid et gode..

Nope

Fra : RpR

Dato : 29-09-04 15:57

> Solid wirelås (ikke kædeløs) rundt om et eller andet - DET er vejen
> frem.

Eller en ankerkæde med 1cm tykke led, den gider de færreste tyve give sig i
kast med
Hængelåsen skal self' være af samme kaliber.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-04 18:02

RpR skrev:

> Eller en ankerkæde med 1cm tykke led, den gider de færreste tyve give
> sig i kast med

LOL en trailer man skal have bagefter for at have lås med.

> Hængelåsen skal self' være af samme kaliber.

Det er klart - ingen kæde er stærkere end det svageste led.

Fra : RpR

Dato : 30-09-04 16:23

> LOL en trailer man skal have bagefter for at have lås med.

En af mine kamerater fik for nogle år siden stjålet 4 knallerter, meget
meget bittert. Det er fra ham jeg kender rådet med ankerkæden

Han anskaffede sig en helgalvaniseret ankerkæde hos en lystsejler butik, en
enorm hængelås, og siden var der ingen der rendte med knallerterne. Lortet
vejede over 5kg, men det siger vi ikke til nogen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-09-04 17:17

RpR skrev:

> Han anskaffede sig en helgalvaniseret ankerkæde hos en lystsejler butik,
> en enorm hængelås, og siden var der ingen der rendte med knallerterne.
> Lortet vejede over 5kg, men det siger vi ikke til nogen

Hehe

Fra : RpR

Dato : 29-09-04 16:02

> Hvad er det kan bruger til at låse op med?

Det LIGNER en alm. tuschpen.
Kan godt forestille mig at låsen hopper op hvis der blir trykket gradvist
ned på alle pindene mens man ryster den let for at få pindene til at blive
hængene når de er faldet på plads.

Men har tidligere hørt det fra en låsesmed at de låse er til grin.

Fra : Ulf

Dato : 01-10-04 13:39

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<415ace58$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> hængene når de er faldet på plads.
>
> Men har tidligere hørt det fra en låsesmed at de låse er til grin.

Har skrevet en gang..

Hvor kan man få den..?
Kunne være cool, hvis man har glemt sine nøgler!

Hilsen Ulf

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-10-04 21:52

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message

> Har skrevet en gang..
>
> Hvor kan man få den..?
> Kunne være cool, hvis man har glemt sine nøgler!
>
> Hilsen Ulf

Kunne det også være cool hvis andre så hvilken lås du havde og tilfældigvis
havde en tuschpen i lommen ?

Kim Larsen

Fra : Ulf

Dato : 02-10-04 14:29

"Kim Larsen" <mythoss_43@hotmail.com> wrote in message news:<415dc348$0$282$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Kunne det også være cool hvis andre så hvilken lås du havde og tilfældigvis
> havde en tuschpen i lommen ?
>
> Kim Larsen

Hej Kim..

Nope, dog kører jeg 4 gears og ikke DX, model, og har derfor ikke nogen skive lås!

Fra : RpR

Dato : 02-10-04 16:08

> Nope, dog kører jeg 4 gears og ikke DX, model, og har derfor ikke nogen
skive lås!

Det er så heller ikke en skivelås i filmen

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-10-04 18:04

> Hej Kim..
>

> Nope, dog kører jeg 4 gears og ikke DX, model, og har derfor ikke nogen
> skive lås!

Den lås der bliver leget med i filmen, den er skam til kæde eller wire

Kim Larsen