Erfaringer med Skype?
Fra : Mic

Dato : 27-09-04 19:57

Jeg har lige hentet beta'en af Skype til Mac og har prøvet SkypeOut så
man kan ringe til fastnetnumre. Sidstnævnte er noget være skratterat og
knas og udfald - kan det virkelig passe? (Sidder på kabelforbindelse) Er
det andre der har prøvet med bedre/samme erfaringer - har det noget med
betastadiet eller er det teknikken generelt - det er vel sidstnævnte.

Mvh, Michael

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-09-04 22:08

Mic <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> det andre der har prøvet med bedre/samme erfaringer - har det noget med
> betastadiet eller er det teknikken generelt - det er vel sidstnævnte.

Jeg har tidligere prøvet den forrige version og det virkede faktisk
glimrende. Jeg ringede både til danske fastnet-numre, danske
mobilnumre og indiske fasnet- og mobil-numre. Bortset fra den
forventede forsinkelse til Indien virkede det hele fint. Der er mere
forsinkelse til danske numre end med f.eks. Musimi, men det skyldes
nok at Skype er lokaliseret i Luxemborg og derfor har lidt længere til
det danske net end de danske udbydere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Mic

Dato : 28-09-04 08:58

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> forsinkelse til danske numre end med f.eks. Musimi, men det skyldes
> nok at Skype er lokaliseret i Luxemborg og derfor har lidt længere til

Okay - så må jeg straks have min kæreste til at afprøve det til hendes
familie i Belgien. Det burde jo så være bedre (det var egentlig også
dertil idéen var tænkt - jeg afprøvede det bare lige herhjemme til en
kammarats nummer.)

(Anyway - det ville jo være allermest herligt hvis iChat kom med
'ring-til-fastnetnumre-løsning' - så behøvede man ikke rode med
betaversioner og Win-fokuserede løsninger)

Mvh, Michael

Mvh, Michael