Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændring af tid/dato oplysninger
Fra : Søren Gadegaard

Dato : 27-09-04 18:27

Hej

Hvordan ændrer jeg tidspunkt og datooplysninger på mine digitalefotos
når jeg har overført dem til min PC'er?

mvh
Søren

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-09-04 18:46

Søren Gadegaard skrev:
> Hvordan ændrer jeg tidspunkt og datooplysninger på mine digitalefotos
> når jeg har overført dem til min PC'er?

Ninotech Date Edit 4.0

freewareprogram kan ændre en fils datostempel:
http://home.worldonline.dk/ninotech/freeutil.htm

Men hvorfor har du brug for at ændre tidsstempel på filerne?

Jeg bruge i stedet et program 'Siren' som kan omdøbe mine digitalfotos
efter Exiftidsstemplet, så jeg nemt kan sortere mine fotos efter
eksponeringstidspunkt,
også efter de er editerede - hvor de typisk får nyt datostempel
http://www.snapfiles.com/get/siren.html

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Søren Gadegaard

Dato : 27-09-04 20:08

Thorkild Dalsgaard <tdalsgaard@despammed.com> skrev:

>Ninotech Date Edit 4.0

> [...]

Mange tak, en pilf.... har ændret datoen i mit kamera

Mvh
Søren