Eksem og Sex
Fra : Per

Dato : 27-09-04 11:38

Jeg har nu i 1 1/2 år kommet sammen med min kæreste. I starten var vi
meget aktive sexuelt, og hun tog initiativ og viste lyst.

Men efter ca 3 måneder begyndte hun at få noget rigtig grim eksem,
noget som hun havde haft tidligere. Vores aktivitetsniveau faldt til
ca 1 gang om ugen, og i lange perioder slet ingenting. For ca 6
måneder siden blussede hendes eksem op og vi stoppede helt med at have
sex.

Nu har hendes eksem været rigtig pæn i 3 måneder, men vi dyrker satdig
ikke sex. Da vi ville prøve igen, gjorde det så ondt på hende at hun
fik tårer i øjnene...

Så alt hvad vi har lavet har været at kæle for mig, men kun hvis jeg
selv spørger.

Jeg prøver at være så forstående jeg kan, og spørger sådan set aldrig
eftyer sex længere, men vi taler da om det ind i mellem. Så forklarer
jeg hende at det er vigtigt for mig at vi får et sexliv igen, og at
jeg også godt kunne tænke mig at hun evt. forkælede mig en gang
imellem. Men foreløbig har intet ændret sig. Det gør mig meget
frustreret og ked af det, og det fortæller jeg hende også.

Jeg har spurgt hende mange gange, om hun ikke vil gå til gynækolog og
blive undersøgt, men hun glemmer altid at booke en aftale i
telefontiden.

Vi har faktisk ikke haft et normalt sexliv i snart et år, og jeg føler
ikke at hun er gør noget aktivt for at ændre det, hvilket som sagt gør
mig frustreret og ked af det, og det går ud over vores forhold.

Er det mig der er urimelig og utålmodig?

Hvad skal jeg gøre for at vi igen kan få liv i vores sexliv, og dermed
vores forhold ?

Fra : Ulvir

Dato : 27-09-04 12:41

Per wrote:

> Jeg har spurgt hende mange gange, om hun ikke vil gå til gynækolog og
> blive undersøgt, men hun glemmer altid at booke en aftale i
> telefontiden.

Hvis hun havde tandpine, ville hun nok ikke 'glemme' altid.. Nå, så må du
støtte hendes hukommelsessvigt ved at bestille en tid for hende, og sætte
mindesedler op overalt, så hun ikke 'glemmer' det..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-09-04 12:50

Per wrote:
> Jeg har spurgt hende mange gange, om hun ikke vil gå til gynækolog og
> blive undersøgt, men hun glemmer altid at booke en aftale i
> telefontiden.

er der nogen i vejen for at du ringer for hende?
eller at prøve at ringe uden for telefontiden?

> Er det mig der er urimelig og utålmodig?

devist, og delvist din kæreste der ikke passer på sig selv...
men når der er gået et år med dette, kan jeg ganske enkelt ikke forstå at du
bare overlader det til hende stadigvæk....... hvorfor tinger du ikke til
lægen?

> Hvad skal jeg gøre for at vi igen kan få liv i vores sexliv, og dermed
> vores forhold ?

få din kæreste til lægen og få en afklaring på hvad problemet egentlig
er.....

--
Knus, Sabina

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-09-04 14:59

"Per" <ph_hjem@privat.dk> wrote in message

> [...]
> ca 1 gang om ugen, og i lange perioder slet ingenting. For ca 6
> måneder siden blussede hendes eksem op og vi stoppede helt med at have

Det kaldes for et "vink med en vognstang".

> Nu har hendes eksem været rigtig pæn i 3 måneder, men vi dyrker satdig
> ikke sex. Da vi ville prøve igen, gjorde det så ondt på hende at hun
> fik tårer i øjnene...

Du skal altså have det serveret lidt mere direkte end et "vink med en
vognstang". Jamen så får du den her:

Hun har ikke lyst til at kneppe med dig, makker. Få det nu ind i hovedet.
Hun knepper sandsynligvis med en anden. Måske _du_ skulle gå til læge og få
dit hovede undersøgt?

> Hvad skal jeg gøre for at vi igen kan få liv i vores sexliv, og dermed
> vores forhold ?

Skride, som hun nu - uden succes - har bedt dig om at gøre i snart et år.

--
-Jens B.

Fra : Martin Christensen

Dato : 27-09-04 17:45

> [...]
>
> Er det mig der er urimelig og utålmodig?
>
> Hvad skal jeg gøre for at vi igen kan få liv i vores sexliv, og dermed

Jeg kan kun tilslutte mig Jens Bruun, er fuldstændig enig!!

"Ditch the bitch!!"

Mvh.
Martin

Fra : Per

Dato : 29-09-04 15:29

Jens Bruun skrev:

> [...]
> Hun knepper sandsynligvis med en anden. Måske _du_ skulle gå til læge og få

Hej Martin og Jens Bruun.

Også tak til jer!

Jeg har ikke tænkt mig bare sådan at skride uden videre. Jeg giver det
stadig chancen... Så må vi se om i får ret i den sidste ende. Håber
det selvf. ikke :)

Fra : Pia Nave

Dato : 27-09-04 18:07

Per wrote:
> [...]
>
> Nu har hendes eksem været rigtig pæn i 3 måneder, men vi dyrker satdig
> ikke sex. Da vi ville prøve igen, gjorde det så ondt på hende at hun

Nu skriver du 'eksem'.....ved hun om det rent faktisk _er_ eksem? Er hun
nogensinde blevet undersøgt for det?
Grunden til at jeg spørger er, at det lyder præcis som svamp i skeden.
Det klør som bare f*****, svier og man er rød og hævet. Sex er noget af
det mest pinefulde mens det står på!

> [...]
>
> Jeg har spurgt hende mange gange, om hun ikke vil gå til gynækolog og
> blive undersøgt, men hun glemmer altid at booke en aftale i

Jeg tror såmænd hun er bange for at blive undersøgt, og derfor har hun
ikke bestilt tid! Det var samme undskyldning jeg brugte, fordi jeg var
hunderæd for hvad der kunne være galt!
Men det er slet ikke spor slemt. Ved lægen var det bare af med trusserne
og et hurtigt kig.....på under et splitsekund havde han udskrevet en
recept til mig
Nu er det ved at være mange år siden, og jeg havde _aldrig_ hørt om
svamp i skeden. Jeg var flov og troede at jeg var den eneste i verden.
Men, det _er_ altså et fænomen som _rigtig_ mange kvinder som regel vil
stifte bekendtskab med, så det er bare ud af vagten med din kæreste, og
afsted til doktormanden (eller damen)

> [...]
> mig frustreret og ked af det, og det går ud over vores forhold.
>
> Er det mig der er urimelig og utålmodig?

Nej, det mener jeg faktisk ikke det er!
Men man skal dog aldrig presse eller plage efter sex. Det kommer der i
de fleste tilfælde kun det modsatte ud af. Men jeg synes at du helt
alvorligt skal bede hende gå til lægen. Tilbyd hende evt. at du gerne
vil tage med hende.

> Hvad skal jeg gøre for at vi igen kan få liv i vores sexliv, og dermed
> vores forhold ?

Ovenstående
Med mindre problemet er et helt andet, som andre også skriver. Meeen,
det tvivler jeg nu på

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia - som har været med på en lurer her i gruppen i laaaang tid,

Fra : Per

Dato : 29-09-04 15:25

"Pia Nave" skrev

> [...]
> nogensinde blevet undersøgt for det?
> Grunden til at jeg spørger er, at det lyder præcis som svamp i skeden.

Det er eksem ja. Det er hun blevet tjekket 110% for! Men svamp, det kan også
være... ?
NU skal hun ihvertfakd til lægen!

> [...]
> Men, det _er_ altså et fænomen som _rigtig_ mange kvinder som regel vil
> stifte bekendtskab med, så det er bare ud af vagten med din kæreste, og

Som sagt. Jeg tager hen til lkægen hurtigst muligt, om jeg så skal bære
hende!

> Ovenstående
> Med mindre problemet er et helt andet, som andre også skriver. Meeen,
> det tvivler jeg nu på

Tak, og tak :)

Kh. Per

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-04 12:52

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
> Mvh. Pia - som har været med på en lurer her i gruppen i laaaang tid, men
> dog aldrig har skrevet før nu

Jamen velkommen til da...

M.v.h.

Fra : Pia Nave