T-Hansen udstødning har ødelagt min kofang~
Fra : OleJ

Dato : 26-09-04 19:04

Hej NG

Så gik jeg også i fælden...købte en billig udstødning hos T-Hansen. Nu viser
det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min kofanger.

Hvordan står jeg i denne sag? Skal T-Hansen erstatte kofangeren?

Mvh OleJ

--
Indsæt mit fornavn i starten af min mailadr.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 19:04

"OleJ" <.jepsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min kofanger.
>
> Hvordan står jeg i denne sag? Skal T-Hansen erstatte kofangeren?

Kommer vist an på hvor meget goodwill du har hos dem. De kan jo påstå at du
bare skulle returnere den skæve i stedet for at køre med den.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-04 19:07

> [...]
> det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min kofanger.
>
> Hvordan står jeg i denne sag? Skal T-Hansen erstatte kofangeren?

De kan vel henholde sig til en forkert/dårlig montering...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 19:20

skrev:

> Nu viser det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min
> kofanger.

Det vidste du vel ved monteringen?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 20:37

Den hænger du nok på selv!

"T-Hansen udstødning har ødelagt min kofanger!"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-09-04 22:07

> [...]
> det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min kofanger.
>
> Hvordan står jeg i denne sag? Skal T-Hansen erstatte kofangeren?

Jeg tror ikke at du kan gøre noget, men desværre bekræfter det bare det
faktum,
at Thansen's varer er lige til at lukke op og sk*de i !

Jeg kunne ikke engang drømme om at købe destilleret vand dér

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-09-04 09:47

> Jeg tror ikke at du kan gøre noget, men desværre bekræfter det bare det
> faktum,
> at Thansen's varer er lige til at lukke op og sk*de i !

Det bekræfter ingenting - og i øvrigt mener jeg, det er langt ude at sige,
at deres varer er til at "til at lukke op og sk*de i"

> Jeg kunne ikke engang drømme om at købe destilleret vand dér

Fair nok.. Det er jo heldigvis dit eget valg.

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-09-04 13:18

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev

> Det bekræfter ingenting - og i øvrigt mener jeg, det er langt ude at sige,
> at deres varer er til at "til at lukke op og sk*de i"

Det kommer vel an på om de også sælger toiletter?

Mvh.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-09-04 17:49

Brian S Jensen skrev:

> Jeg kunne ikke engang drømme om at købe destilleret vand dér

Så er det da heldigt de ikke sælger det...

Fra : Dennis & Katja.

Dato : 05-12-04 09:21

T Hansen = SHIT

Fra : alexbo

Dato : 05-12-04 09:39

"Dennis & Katja." skrev

> SHIT

Imponerende formuleringsevne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-12-04 13:40

alexbo wrote:
> "Dennis & Katja." skrev

> Imponerende formuleringsevne.

Det viser ihvertfald at mindst en af dem forstår at "formulere" sig på
mere end et sprog.
Der kan vel ikke være tale om en fejlmontering fra brugerens side?
Jeg vil gå ud fra at der er noget med "afstand til brandbare materialer
og andet der kan tage skade af varme" når man sætter en lydpotte på.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Rander

Dato : 06-12-04 10:59

Sun, 5 Dec 2004 09:39:07 +0100 brugte alexbo 14 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

>Imponerende formuleringsevne.

Jeg synes at det er endnu mere imponerende at han svare på et indlæg fra
slutningen af september...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Piger, der siger ja til at gå i seng med en mand, er ludere. Piger, der siger nej, er damer.
Det er dog en temmelig gammeldags opfattelse af begrebet. Hvis en af Jer drenge skulle rende
ind i en pige, der siger nej, skal I ikke drage den forhastede slutning, at I har fundet en dame.
I kan også være løbet ind i en lesbisk. (Fran Lebowitz)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-04 17:02

Rander wrote:

> Jeg synes at det er endnu mere imponerende at han svare på et indlæg fra
> slutningen af september...

Det har jeg da også engang gjort..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per O.

Dato : 05-12-04 19:40

Dennis & Katja. wrote:
> T Hansen = SHIT

Når man ikke vil betale for ordentlige dele kan man jo brænden næsen (eller
kofangeren) ! Hvad vil du ha ? En tudekiks ??

Per O.

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-12-04 09:36

Dennis & Katja. wrote:
> T Hansen = SHIT

Og det her skulle være en nyhedsgruppe?
--
vh
Torben

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-09-04 07:27

Sun, 26 Sep 2004 20:04:00 +0200, skrev OleJ, på 13 linier, i
<415703b0$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min kofanger.
>
>Hvordan står jeg i denne sag? Skal T-Hansen erstatte kofangeren?
Det er en fejl montering.
Den skal mindst være 50mm fra kofangeren. ellers for du den heller
ikke synet

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : HC

Dato : 27-09-04 17:20

> Den skal mindst være 50mm fra kofangeren. ellers for du den heller
> [...]

Hvor har du fundet det ?
For så kan min bil da ikke synes med fabriks monteret udstødning

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-09-04 19:28

Mon, 27 Sep 2004 18:19:34 +0200, skrev HC, på 18 linier, i
<41583d8b$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Hvor har du fundet det ?
>For så kan min bil da ikke synes med fabriks monteret udstødning

Rørafslutningen skal min være 50 mm fra ifølge synshallen i Aarhus.
Har set en bil der fik denne fejl.
Fabriks monteret kan vel også side forkert

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten Jensen

Dato : 28-09-04 06:58

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> Har set en bil der fik denne fejl.
> Fabriks monteret kan vel også side forkert

Den nøjagtige ordlyd fra pkt. 7.04.001 : "Afstanden til materiale, der ikke
er varmebestandigt, skal være større end 50 mm."

Så det er ikke kun rørafslutningen det drejer sig om.

/Morten

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-09-04 07:15

Tue, 28 Sep 2004 07:57:44 +0200, skrev Morten Jensen, på 17 linier, i
<2rscr4F1eotnmU1@uni-berlin.de>, :

Ok

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten Jensen

Dato : 27-09-04 10:19

"OleJ" <.jepsen@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> det sig så at den er p....skæv, så den har smeltet min kofanger.
> Hvordan står jeg i denne sag? Skal T-Hansen erstatte kofangeren?

Næppe, da du burde have opdaget det, da du monterede kofangeren, og undgået
at køre med den.

Jeg er selv gået i fælden og købte en udstødning hos T. Hansen. GØR DET
ALDRIG!

Jeg købte ialt 3 varenumre : bagpotte, monteringssæt til bagpotte og rep.
rør fra katalysator.

1) Rep. rør viste sig at være ikke mindre end 30cm for kort! Det tog de
heldigvis retur uden at blinke. Købte et andet hos Randers Autodele i den
korrekte længde.

2) Spændebånd/beslag i monteringssæt er for lille og kan ikke monteres.
Heldigvis har jeg ikke ødelagt det gamle da jeg tog det af, så det er jeg i
stand til at genbruge.

3) Enten er bagpottens befæstigelses-steder placeret forkert, eller også er
monteringssættets gummiophæng for korte, for udstødningen hænger så højt, at
den rasler mod undervognen, og laver en helvedes larm inde i kabinen.

4) Bagpotten ser ud til at være malet, idet der er tydelige "løbere". Det
skal blive spændende at se hvor længe den holder, hvis den ikke er forzinket
eller andet under malingen.

Det l*rt som T. Hansen har solgt mig, har i den grad pisset mig så meget af,
at jeg har i sinde at klage skriftligt til T. Hansen, og sætte FDM på som CC
(man kan få FDM-rabat hos T. Hansen). Om ikke andet, - så kommer jeg da af
med noget røg...

/Morten

Xantia 1.8i 1999 @ 173.000 km.

Fra : Leif Nielsen

Dato : 28-09-04 10:39

Du bliver da hurtigt sur...

Måske skulle du have gjort følgende inden du gik til T-Hansen eller
hvilken som helst anden:

Have kravlet ind under din bil og undersøgt præcis hvad du skulle
bruge. Tjekke længder og dimensioner. Så havde du nok ikke gået ud af
butikken med noget forkert. Det er da langt fra T-Hansen der er alene
om at sælge forkerte dele. Men ofte handler det altså også om at man
har sat sig lidt ind i hvad det er man har brug for, og så kigge i
kassen inden man forlader butikken.

Med venlig hilsen

Leif nielsen

Fra : Morten Jensen

Dato : 28-09-04 13:26

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> wrote in message
> om at sælge forkerte dele. Men ofte handler det altså også om at man
> har sat sig lidt ind i hvad det er man har brug for, og så kigge i
> kassen inden man forlader butikken.

Hvis man ikke kan regne med, at den vare der sælges til en given model og en
given årgang, er den korrekte, og der vel at mærke kun er én vare - hvor er
vi så henne?
Jeg havde ikke bestilt noget forkert. T. Hansen havde leveret noget forkert,
selvom der var labels på varene, der antydede at de skulle passe.
T. Hansen kunne jo heller ikke tilbyde mig noget andet, for det var deres
eneste bud på noget der passer.

Iøvrigt kunne det jo også være, at jeg havde handlet pr. postordre...

/Morten

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-04 13:47

"Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste bud på noget der passer.
>
> Iøvrigt kunne det jo også være, at jeg havde handlet pr. postordre...

Det er da en værre molbohistorie. Thansen har ikke en kinamandschance for at
vide hvad der passer. De har kun deres labels og fortegnelser. Det er da ham
der har monteret skidtet, selv om han kunne se at det var forkert, der har
dummet sig.

Martin

Fra : Morten Jensen

Dato : 28-09-04 14:15

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
ham
> der har monteret skidtet, selv om han kunne se at det var forkert, der har

D.v.s. du accepterer at du får leveret en forkert vare, når du bestiller
reservedele?

Dét kalder jeg naivt...

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-04 14:46

> [...]
> at
> ham
>
> D.v.s. du accepterer at du får leveret en forkert vare, når du bestiller

Det er da ikke spor naivt. Det sker af og til, også fra aut. leverandører.
Det er naivt at tro, at man kan blæse på om det passer, og så bare montere
det anyway.

Martin

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 28-09-04 18:19

> [...]
> eneste bud på noget der passer.
>
> Iøvrigt kunne det jo også være, at jeg havde handlet pr. postordre...

Det er Thansen ikke ene om.
Iøvrigt kan der være mange forskelligheder fra bil til bil selv på samme
årgang.
På min findes der ikke mindre end 3 forskellige mærker bremser til min inden
for samme årgang.
De er alle forskellige.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-04 18:28

Søren Christensen (4200) skrev:

> På min findes der ikke mindre end 3 forskellige mærker bremser til min
> inden for samme årgang.
> De er alle forskellige.

PSA? De er så dejlige

Fra : OleJ

Dato : 27-09-04 13:03

> [...]
>
> Mvh OleJ
>
> --
> Indsæt mit fornavn i starten af min mailadr.

Så har jeg været hos T-Hansen og brokke mig...efter lidt ævlen frem og
tilbage lykkedes det mig at få dem til at tage den tilbage!

De prøvede også med at jeg havde monteret den forkert, og det skulle jeg så
have opdaget ved monteringen!!! Selvom jeg havde bilen med ville de ikke se
på sagen, men påstod bare at skylden var min!

Nu må jeg så få den skiftet og returneret... bruger aldrig så meget som en
krone mere det sted!

Fra : Mikael L

Dato : 28-09-04 13:54

"OleJ" <.jepsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Klip.

må jeg så få den skiftet og returneret... bruger aldrig så meget som en
> krone mere det sted!

Det er vi nogel stykker der ikke gør. Jeg har dog aldrig smidt så meget som
en 25 øre hos dem, jeg har aldrig været inde i en af deres butikker.

Det kan være dyrt at spare penge.

Mikael

Fra : LostInSpace

Dato : 02-10-04 09:45

Som skrevet andet sted i tråden ...
Alle kan begå fejl, Thansen har begået færrere fejl end mange at de
profesionelle som jeg har handlet hos.
2 gange er jeg kommet hjem med nogle forkerte stumper hos Thansen.

Men hos min egen bremse service for jeg stadig forkerte stumper hver 3.
gang.
Autodele leverer også tit forkerte stumper, handler der sjældent..

Til alles forsvar kan jeg da også sige at jeg har en Honda Accord fra 88.
Som er et skilleår for mange stumper på netop den model.

Thansens fordel er , at de har længe åbent kl 19.00, samt lørdags åbent..

Og jeg vil sku ikke betale ekstra for en papkasse, med navnet Honda på

Toppakning hos Honda ( Terminalen ) 683,- + moms
Slibesæt alt incl. hos Thansen 398,- incl m

Og Thansens pakning var noget mere solidt kram, og Terminalens virkede som
en gang staniol.....til overpris

Så jeg kører gerne 38 Km for at komme til Thansen.....

Fra : LostInSpace

Dato : 02-10-04 09:30

Husk altid at , når du har sat din udstødning på (Hængt den op)
Lister du lige rungdt , og ser om der en nogen steder , hvor du lige skal
vride den lidt , hvis den er for tæt på karosseriet eller andre ting ..
Først derefter skal du spænde den fast..

Man kan heller ikke være sikker på at en 100% orginal udstødning..( hvor man
ellers kan finde sådan en ) passer, ved bare at sætte den på.. den skal man
også lige gå igennem inden man spænder den helt sammen..

En skod udstødning , er tit en original i en uoriginal indpakning til halv
pris
Hvorimod
En original udstødning er tit en skodudstødning i en original indpakning.

Det er ligesom PC hardware ..
Vil du have papkassen med , så koster det...

Så er det bare et spørgsmål , om hvordan man vil montere den..
Kaste den på , og spænde samme.....
Eller
Hænge den op . justere den , og spænde den....