Corolla 87" pejlstænger gennem motorblok, ~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 26-09-04 18:14

hej
en af mine venner satte motoren i sin corolla her i fredags, hvad vil
i råde ham til at gøre nu? hvilken motor skal han vælge at sætte i,
han kunne godt tænke sig en med mere power i..

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-09-04 19:07

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> en af mine venner satte motoren i sin corolla her i fredags, hvad vil
> i råde ham til at gøre nu? hvilken motor skal han vælge at sætte i,
> han kunne godt tænke sig en med mere power i..

Skal han have power skal han finde en 4AGZE (1600 med kompressor) Det er den
største motor der passer i, men den er ikke lovlig at køre med, da den ikke
er typegodkendt.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-09-04 09:46

Claus Fabritius wrote:

> Skal han have power skal han finde en 4AGZE (1600 med kompressor) Det
> er den største motor der passer i, men den er ikke lovlig at køre
> med, da den ikke er typegodkendt.

Har endnu aldrig set en typegodkendt motor, forklaring udbedes??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-09-04 21:29

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har endnu aldrig set en typegodkendt motor, forklaring udbedes??

Der er aldrig blevet typegodkendt en bil med den motor i Europa.

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 26-09-04 19:26

> hvilken motor skal han vælge at sætte i,
> han kunne godt tænke sig en med mere power i

det kommer lidt an på hvilken en der liggen i den nu? 1.3? 1.6?

hos gadbjerg(http://motorimport.dk/) har de garanteret en der passer i. Hvis
det er en 1.3, så har de vist nogle japanske motormodeller som er på 1.5l
istedet som passer lige i.

Held og lykke med projektet.

ps. må man spørger hvad den gamle motor havde gået? for de plejer da at
kunne gå endog rigtig langt, før sådanne unoder opstår.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : mikkel paulsen

Dato : 27-09-04 21:42

"Kim Lehmann Poulsen" <klp@FJERNDETTEvejen-net.dk> wrote in message news:<0RD5d.3430$ce4.987@news.get2net.dk>...

> [...]
>
> ps. må man spørger hvad den gamle motor havde gået? for de plejer da at
> kunne gå endog rigtig langt, før sådanne unoder opstår.

hvad vil den monster motor koste som ikke var lovlig? skal der ikke ny
gearing i også? og hvor kan den skaffes?

han har overvejet bare at købe en gammel DBA bil til under 5k og sætte
den motor i, er det ikke billigste løsning?

den havde kørt knapt 400.000