Database forbindelse til mysql
Fra : Anders Lund

Dato : 13-05-01 14:42

Hvordan læser/skriver og ændre jeg data i en mysql database fra Visual Basic

Mvh
Anders Lund

Fra : Lord Xevior

Dato : 14-05-01 08:17

Hej.
Du skal installere en MYSQL driver.. Derefter laver du en ODBC kilde til din
MYSQL database. Derefter kan du bruge denne ODBC kilde til at oprette en
forbindelse til databasen via. ADO eller lign.

Kig her

http://mmmysql.sourceforge.net/
http://www.mysql.com/

Jeg kan ikke fortælle dig specifikt hvor driverne ligger, men dem har du vel
iforvejen.

--
Thomas R - MS Developer DK

Fra : Anders Lund

Dato : 14-05-01 12:59

"Lord Xevior" <rud_100@hotmail.com> wrote in message
> Hej.
> Du skal installere en MYSQL driver.

Så skal mine brugere også skal have den instaleret. kan det ikke undgås

Mvh
Anders Lund

Fra : Thomas

Dato : 15-05-01 07:57

Hej.
Det kommer an på så meget. Hvis du ligger komponenten på en server, og lade
klienterne oprette objekter på denne server, skal du kun installere MYSQL på
serveren. Dvsa, at du bruger en MTS som en slags "objekt container". Du
behøver nemlig ikke bruge transactioner, når du bruger MTS. Det behøver blot
at lave en COM+ component og implementere MTS interface i componenten. Blot
sørg for at ligge AL forrentningslogikken ned i componenten. Så skal du
nemlig kun skifte hele forretningsgangen ud EET sted på EEN gang, uden at
brugeren lægger mærke til noget som helst.

Nu kender jeg ikke helt præcist dit scenario, men det er den måde jeg ville
gøre det på, nu når du nævner at du har en del brugere.