Gule plader og bilbasen...
Fra : Søren R

Dato : 26-09-04 09:57

Hej

Jeg skal hjælpe en med at finde en bil på gule plader (privat), og sætter
mig ned og vil checke bilbasen. Her kan man så vælge varevogn +moms eller
varevogn momsfri. Og med det samme aner jeg så ikke hvad jeg skal vælge

Nogen der kan hjælpe/forklare mig hvad der er det rigtige?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-09-04 09:58

Søren R telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> jeg skal vælge
>
> Nogen der kan hjælpe/forklare mig hvad der er det rigtige?

Du kan selv vælge...

Hvis du vælger momsfri, så er prisen prisen.
Hvis du vælger + moms, skal du ligge 25 % til prisen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Søren R

Dato : 26-09-04 10:05

> Du kan selv vælge...
>
> Hvis du vælger momsfri, så er prisen prisen.
> Hvis du vælger + moms, skal du ligge 25 % til prisen...

Hehe, ok...troede der var noget hokus pokus med at en kun var til
erhvervsdrivende eller sådan noget

Takker!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-09-04 15:22

Søren R wrote:

> Hehe, ok...troede der var noget hokus pokus med at en kun var til
> erhvervsdrivende eller sådan noget

Eneste hokus pokus består i at hvis ikke køretøjet er plus moms. Kan en
erhvervdrivende ikke lovligt "afløfte" momsen i erhvervsøjemed.

Men dette har overhovedet ingen betydning for dig som privatperson.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jk

Dato : 26-09-04 10:05

"Søren R" <kongen19noshit@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> varevogn momsfri. Og med det samme aner jeg så ikke hvad jeg skal vælge
>

> Nogen der kan hjælpe/forklare mig hvad der er det rigtige?

momsfri = privat person har haft den gulpladet bil og betalt momsen - denne
person sælger så sin bil igen (eller en forhandler sælger den) -du skal så
ikke betale endnu en gang moms - det ER jo gjort.

varevogn+moms= et firma har haft bilen og de betaler naturligvis ingen
moms - hvis man som privatperson køber denne bil skal der så lægges moms
til.

Nu ved jeg ikke hvilken prisklasse du havde i tankerne - men husk på, at
hvis du køber en NY gulpladet bil så er det ikke 25% moms du lægger til
prisen (som med en BRUGT gulpladet)- de regner det ud anderledes -det bliver
ikke så meget, så nogen gang kan det faktisk ikke betale sig for en
privatperson, at købe en brugt gulpladet bil som skal have lagt momsen til -
du får måske den samme bil - spritny -for næsten de samme penge, så pas på !

/JK

Fra : Søren R

Dato : 26-09-04 10:13

> [...]
>
> varevogn+moms= et firma har haft bilen og de betaler naturligvis ingen
> moms - hvis man som privatperson køber denne bil skal der så lægges moms

Så er jeg helt med

> [...]
til -
> du får måske den samme bil - spritny -for næsten de samme penge, så pas på
!

Budgettet er 75.000 så det bliver nok ikke aktuelt

Fra : jk

Dato : 26-09-04 10:19

> Budgettet er 75.000 så det bliver nok ikke aktuelt

Lån lidt mere og få en spritny Hyundai Matrix (inkl. aircondition) for
109.000,- inkl. moms

/JK

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 11:42

En helt masse bits fra jk til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Lån lidt mere og få en spritny Hyundai Matrix (inkl. aircondition) for
> 109.000,- inkl. moms

Men så kommer der vel tilgengæld strafafgift på?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Women, can't live with them... end of sentence!"
-- Eric McCormack as Will Truman in 'Will & Grace'

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 11:45

En helt masse bits fra Henrik Bøgh til dk.fritid.bil gav følgende:

> En helt masse bits fra jk til dk.fritid.bil gav følgende:
>
> [...]
>
> Men så kommer der vel tilgengæld strafafgift på?

Og hvorfor står der "Pris: kr. 174.995,00 (excl. lev. kr. 3.280,00)" på
http://www.hyundai.dk/modeller/spec/mod_spec.asp?model_id=101 ?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I use my breasts to get other people's attention"
-- Jennifer Anistorn as Rachel in 'Friends'

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-09-04 11:55

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse news:5622043.q5namJC5pd@henrik.lan.lagengymnastik.dk...
> En helt masse bits fra Henrik Bøgh til dk.fritid.bil gav følgende:

> Og hvorfor står der "Pris: kr. 174.995,00 (excl. lev. kr. 3.280,00)" på
> http://www.hyundai.dk/modeller/spec/mod_spec.asp?model_id=101 ?

Det er vel på hvide plader - eller hvad?

/Jakob

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 17:31

En helt masse bits fra Jakob Jeppesen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Det er vel på hvide plader - eller hvad?

Ja det er MPV'erne. Det havde jeg ikke lige bemærket.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Happy and I'm smiling, walk a mile to drink your water"
-- Jethro Tull: Living In The Past

Fra : jk

Dato : 26-09-04 12:32

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
> Og hvorfor står der "Pris: kr. 174.995,00 (excl. lev. kr. 3.280,00)" på
> http://www.hyundai.dk/modeller/spec/mod_spec.asp?model_id=101 ?

naturligvis er prisen det du nævner - og så har du fået 2 ekstra sæder
ovenikøbet

/JK

Fra : jk

Dato : 26-09-04 12:40

"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> wrote in message
> "Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
>
> naturligvis er prisen det du nævner - og så har du fået 2 ekstra sæder
> ovenikøbet

og et par flotte hvide plader...

/JK

Fra : jk

Dato : 26-09-04 12:31

> Men så kommer der vel tilgengæld strafafgift på?

strafafgift ? - der er ikke flere afgifter at tænke på - ud over de 5.500,-
du skal af med hvert år pga. at du kører privat kørsel i en gulpladet bil.

/JK

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-09-04 17:30

En helt masse bits fra jk til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> strafafgift ?

Ja "tillæg for privatkørsel" af gulpladebiler. I daglig tale strafafgift.

> - der er ikke flere afgifter at tænke på - ud over de 5.500,-
> du skal af med hvert år pga. at du kører privat kørsel i en gulpladet bil.

Plus selve vægtafgiften som er på et 2.790,00 og 4.030,00 for Matrix Van'en
(ifølge http://www.hyundai.dk/modeller/diverse/pris_erhverv.asp).

Altså i alt knap 8kkr for den mindste benzin'er og godt 9kkr for diesel'en.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Jeg slipper sgu' altid en lille en når jeg ser Morten Stig"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'