Skærme
Fijala 3554
Acer AL1714
Fra : Kent Moust

Dato : 26-09-04 09:19

Hej alle.

Jeg har lige fået mig en Acer fladskærm. Ikke fordi jeg egentlig havde lyst,
men fordi der ikke var plads til min gamle rørskærm på mit nye kontor.

Jeg synes selv jeg har kigget meget på hvad der var på markedet og vurdere
også at den jeg har købt er ok.

Men jeg synes godt nok at farverne er noget skrigende, meget lyse og skarpe.
Jeg har stillet på alt hvad der er mulig, men lige lidt hjælper det.

Er det normal på fladskærme at det næsten skal være trættende at kigge på i
mere end 5min ???

Hvad kan gøres og er der andre skærme der kunne komme på tale hvis det er et
blødt udseende man leder efter??

Hilsen

Kent

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 27-09-04 10:04

On Sun, 26 Sep 2004 10:19:23 +0200, "Kent Moust"
<cbrforafunnylife@esenet.dk> wrote:

> [...]
>mere end 5min ???
>
>Hvad kan gøres og er der andre skærme der kunne komme på tale hvis det er et

Det kan jeg godt sætte mig ind i.

Kontrasten er simpelthen for grov på mange TFT-skærme, uden at jeg
kender den Acer skærm. Du skal skrue ned for intensiteten, men det har
du vel prøvet.

Er der andre på jobbet med samme skærm, hvor billedet er bedre ?

Det kan vel afhænge lidt af grafikkort. Hvad med at prøve et ATI
grafikkort, f.eks. radeon.

Jeg bruger Eizo skærm hjemme, som jeg synes er bedre. På jobbet har
jeg en GNR og den er også fin. Begge er 19", GNR kører med analogt
kabel og er alligevel udmærket.

mvh

John