bloker mail inden den når server
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 25-09-04 20:04

Jeg har min eger mail-server. Den bliver bombarderet med spam.

Kan man få et eller andet program/spamfilter, der kører på internet-siden af
serveren, og som kan blokere for spam, _inden_ den rammer min server. Altså
så spamen slet ikke bliver afleveret til serveren.

Jeg har prøvet at hente forskellige spamfiltre, men de kører allesammen
mellem serveren og klienten, og fanger jo kun spam inden den når klienten.

Med venlig hilsen

Vilhelm Johansen

Fra : Anders Lund

Dato : 26-09-04 00:26

Vilhelm Johansen wrote:

> Jeg har prøvet at hente forskellige spamfiltre, men de kører allesammen
> mellem serveren og klienten, og fanger jo kun spam inden den når klienten.

Er der noget bestemt styresystem?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 26-09-04 11:57

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget bestemt styresystem?

På min server kører jeg win2000 - og mine klienter kører xp pro dk

Fra : Anders Lund

Dato : 26-09-04 12:07

Vilhelm Johansen wrote:

> På min server kører jeg win2000 - og mine klienter kører xp pro dk

Skal jeg tolke det som om der er fritvalg af styresystem eller vil du
have det til at køre på din allerede eksisterende Windows 2000 server?

Mit indtryk af markedet, er at der er flere muligheder i mail verden med
en *NIX server - eller også er det bare fordi alle (næsten alle af
betydning i hvert fald) Windows mailservere koster penge og derfor ikke
noget jeg kigger efter. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 26-09-04 19:36

> Skal jeg tolke det som om der er fritvalg af styresystem eller vil du have
> det til at køre på din allerede eksisterende Windows 2000 server?

Det skal køre på min server, der kører win2000.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-09-04 12:50

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> writes:

> [...]
> serveren, og som kan blokere for spam, _inden_ den rammer min server. Altså
> så spamen slet ikke bliver afleveret til serveren.

Du kunne overveje greylisting. Det har jeg erfaring for hjælper ganske
godt. Læs mere på <http://projects.puremagic.com/greylisting/>.

Jeg bruger selv postgrey fra <http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/>.

--
Jacob - www.bunk.cc