Opfølgning på tråd om udstødning
Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 15:56

i news:41320de4$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk spurgte jeg til en
potte som lignede den originale samt havde en rimelig effekt og
holdbarhed. Jeg blev bla. frarådet at købe Proma Legal da det var en for
ringe potte. Jeg købte efter anvisning en TP Powered, efter vægten og
udseende at dømme er det en kvalitetspotte som heller ikke larmer, i
forhold til den originale afdroslede potte giver den ca 5 km/t på en
afdroslet PMX samt et meget bedre optræk.
Jeg takker for hjælpen til de som anbefalede TP Powered.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-09-04 16:36

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for hjælpen til de som anbefalede TP Powered.

Det var så lidt :)

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 18:18

Brian Axelgaard skrev:

> Det var så lidt :)

Jeg har kørt en lille mdr. med den nu og selv den værste westenvind
kæmper den brave PMXér sig imod uden problemer, ikke engang ruller
skulle jeg pille ved ved skiftet af potten. Den lyder lidt mere kæk nu,
bær over med udtrykket, jeg er en ældre mand

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-09-04 19:10

> [...]
> skulle jeg pille ved ved skiftet af potten. Den lyder lidt mere kæk nu,
> bær over med udtrykket, jeg er en ældre mand

Det lyder rigtigt godt! En Proma Legal lyder ikke nær så kæk. I starten har
den en lækker dyb lyd, men når lortet begynder at lave julenumre, så larmer
den en tand for meget :(
Prisen antyder også at TP potten er en kende bedre kvalitet. Men kommer det
dertil, så vælger jeg nok en original til min. Den kan fås til 1200,- og
eneste begrænsning er hullet i enden af dæmperen. Bores det op fra 6.2 til
omkring 7.7, så går den rigtigt godt. Meget mere medfører kun øget
benzinforbrug. Jeg har dog 47mm cylinder nu, så måske en TP ville være bedre
end originalen. Min std potte er vel at mærke en ekspansions udstødning,
hvor mange andre mere ligner et nedløbsrør i formen :)

Go' vind fremover!

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 20:22

Brian Axelgaard skrev:

> [...]
> kommer det dertil, så vælger jeg nok en original til min. Den kan fås
> til 1200,- og eneste begrænsning er hullet i enden af dæmperen. Bores

Hva pokker er det for en scooter der har så lille et afgangsrør?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-09-04 21:33

> Hva pokker er det for en scooter der har så lille et afgangsrør?

Snakker vi om det samme her? Det er enden lige før røgen kommer ud af
udstødningen og fylder vore lunger med uforbrændte benzinpartikler...

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 21:52

Brian Axelgaard skrev:

> Snakker vi om det samme her? Det er enden lige før røgen kommer ud af
> udstødningen og fylder vore lunger med uforbrændte benzinpartikler...

Jep det er da en bette fyr, de fleste er da over 10 mm i afgangsrøret.
hva er det for en scoot`?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-09-04 01:38

> Jep det er da en bette fyr, de fleste er da over 10 mm i afgangsrøret.
> hva er det for en scoot`?

Det er en Suzuki AP40 Address. Målene er oplyst af den lokale Suzuki scooter
forhandler ved sidste besøg. Soklen til forlygtepæren var mørnet og der
skulle en ny i maskineriet. 188,- af de dejlige danske kroner ...

Fra : Henning Lund

Dato : 26-09-04 09:27

Brian Axelgaard skrev:
> 188,- af de dejlige danske