Profiler på datingsider
Fra : Bj@arne

Dato : 25-09-04 13:04

Da jeg for lidt over et år siden skulle finde mig en ny kæreste(igen)
foregik det over nettet. Jeg prøvede på scor, duer ikke hvis ikke man kan
fremvise et godt nøgenbillede og har en profil hvor man beskriver sig selv
som intet mindre end fantastisk (og så hjælper det nok også at lade være med
at fortælle hele sandheden). Jeg kunne ikke komme igennem nogen steder. Der
var sgu sågar et fruentimmer jeg sendte et brev fordi jeg mente jeg matchede
hendes profil, som svarede at "hun havde kigget på mine data" og ikke mente
vi passede sammen.????? Det var sgu da ikke et job jeg søgte.

Det jeg gerne vil spørge gruppen om er om nogen kan sige mig hvorfor
profiler på en datingside minder mere og mere om en form for cv. - altså
lidt en skal.
Og når jeg sidder og læser dem ikke kan danne mig et billede af hvad det
unikke ved denne profil er. Den ligner jo alle de andre. Hvorfor har disse
mennesker ikke et større behov for at være dybe omkring omkring dem selv når
de skal finde, enten en sexpartner eller en partner at leve sammen med.
Nogen Bud??
Hilsen Bjarne

Fra : ullala

Dato : 25-09-04 15:07

"Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som intet mindre end fantastisk (og så hjælper det nok også at lade være

Enig - Dog er det et must, at der ALTID er billede (nøgen eller ej) på
profilen, for man skal jo kunne lide hvad man ser
De "fantastiske", er efter min egen erfaring, blot ude på at blive "set", at
få så mange hilsner/ breve som muligt, samt ikke mindst,
at lande på top 10 over "De 10 mest sete profiler"......

> [...]
mente
> vi passede sammen.????? Det var sgu da ikke et job jeg søgte.

"Data"........... Overalt i samfundet bliver vi efterhånden bedømt på data:
"Nå, hvad laver du så?" Og "Hvor meget tjener han/hun mon....."

> Det jeg gerne vil spørge gruppen om er om nogen kan sige mig hvorfor
> profiler på en datingside minder mere og mere om en form for cv. - altså
> lidt en skal.

Helt sikkert er det (stadig) det ydre der kommer i første række. Udseende,
job/ karriere, osv... Jeg har oprettet profiler på div. sider,
ganske atypisk, vil jeg vove at påstå, idet jeg opstiller en del krav om
hvad JEG vil/ kan og ikke vil/ kan, i et evt. forhold.
Mit job er kun en detalje.
På trods af billede er der dog ikke mange der henvender sig, hvorimod
profiler med ½-nøgne billeder, og selvrosende floskler,
nærmest drukner i henvendelser. Der er noget galt.

> [...]
når
> de skal finde, enten en sexpartner eller en partner at leve sammen med.

Jeg tror, som før nævnt, at det handler om at "blive set". Har en
fornemmelse af, at mange lider under et lavt selvværd
og søger bekræftelse via disse steder.
Handler det om at "finde" en kæreste her, tror jeg personligt, at det
efterhånden er omsonst.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-09-04 15:01

"ullala" <brummes*FJERN*@yahoo.dk> wrote in message

> "Data"........... Overalt i samfundet bliver vi efterhånden bedømt på
> data: "Nå, hvad laver du så?" Og "Hvor meget tjener han/hun mon....."

Ganske som vi mennesker har bedømt hinanden de sidste hundredetusinde år.

--
-Jens B.

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 15:10

x-no-archive: yes

Bj@arne wrote:

> [...]
> de skal finde, enten en sexpartner eller en partner at leve sammen med.

Folk er generelt meget overfladiske og går mere op i muligheden for at
få sex end på det, som virkelig betyder noget, nemlig kærligheden!

Hvis jeg skulle finde mig en kæreste (det bliver dog aldrig aktuelt), så
ville jeg aldrig bruge de der dating sider. Det er vist kun sex, folk er
interesseret i på de steder, men jeg kan jo tage fejl.

Folk på diskoteker og andre steder i byens natteliv skal man vist også
passe på. Folk som går i byen, er for det meste folk, som kun er ude på
at få sex hurtigst muligt, dvs de er meget overfladiske. Risikoen for
samtidig at få sig en kønssygdom er også ret stor.

Prøv i stedet i kristne kredse, biblioteker og til klassiske koncerter.
Chancen for at møde overfladiske mennesker burde være en del mindre
sådan nogle steder.

Held og lykke!

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 25-09-04 15:29

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>[...] Prøv i stedet i kristne kredse, biblioteker og til klassiske
koncerter.
> Chancen for at møde overfladiske mennesker burde være en del mindre
> sådan nogle steder.

Hmmm... chancen for at finde en, jeg går i spænd med, har noget tilfælles
med, kan snakke med og rent faktisk kan se mig selv sammen med resten af
livet, er ret lille sådanne steder - hvis de steder har DIN interesse, så er
det det helt rigtige sted for DIG at lede, Andre deler ikke nødvendigvis
dine interesser, og skal så selvsagt heller ikke lede samme steder.

Charlotte

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 15:58

x-no-archive: yes

Charlotte Hansen wrote:

> [...]
> med, kan snakke med og rent faktisk kan se mig selv sammen med resten af

Hvor leder du så?

> - hvis de steder har DIN interesse, så er
> det det helt rigtige sted for DIG at lede, Andre deler ikke nødvendigvis
> dine interesser, og skal så selvsagt heller ikke lede samme steder.

Måske de ville blive overraskede over at se, at der faktisk findes
mennesker, som ikke kun interesserer sig for sex og overflade?
Måske de endelig vil se lyset og dermed vil kunne udvikle sig som
mennesker og ikke blive på det primitive niveau, hvor deres fysiske
behov tæller mere end deres psykiske?

Fra : Bj@arne

Dato : 25-09-04 18:15

Til det vil jeg sige, at det sandelig er godt at der er nogen som går højere
op i det fysiske som det psykiske. Jeg tror det i højere grad skaber
spontane mennesker når de ikke tænker så dybt over tingene. JEG kan bare
ikke forstå det hvis de selv synes det er lykken kun at dyrke krop og ikke
sjæl, men jeg vil helst ikke undvære den slags mennesker. De ER sgu mere
farverige.
Hilsen Bjarne

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 25-09-04 22:32

> Hvor leder du så?

Ser du, lige nu leder jeg slet ikke - jeg har det fint som single (det er
helt rart at kunne bestemme over sig selv uden at skulle gå på kompromis).
Jeg har i øjeblikket ikke overskud til at skulle indgå i et forhold (savner
dog ind imellem forelskelsen og en at holde om). Hvor jeg ville lede, hvis
jeg søgte en kæreste, tjah, de steder hvor der kommer mennesker, der har de
samme interesser som mig.

> [...] Måske de endelig vil se lyset og dermed vil kunne udvikle sig som
> mennesker og ikke blive på det primitive niveau, hvor deres fysiske
> behov tæller mere end deres psykiske?

Pas på med udtryk som "at se lyset" - Mennesker, der mener, at deres sandhed
er den eneste sandhed, kan godt bringe mit pis i kog (men det er ikke en
diskussion, som hører til i denne gruppe). Jeg tror på det hele menneske -
altså at kroppen og psyken hænger sammen. De fysiske og de psykiske behov
hænger sammen - sex er ikke kun fysisk.

Charlotte

Fra : Bj@arne

Dato : 27-09-04 10:17

Der er det i det at man hverken skal søge eller lede. Kærligheden eller
begæret DUKKER op af sig selv,
Jeg har forlængst fundet ud af at en kvinde kan mærke hvis jeg er en af
dem som leder eller søger. Hvis bare jeg går rundt og er mig og bliver VED
med det så dukker den rette op af sig selv lige pludseligt.
Hilsen Bjarne

Fra : Bj@arne

Dato : 25-09-04 18:10

Glem resten af livet. Det er ALT for skræmmende. Glem den eneste ene det er
for stort et pres. Men husk dig selv ligemeget hvad du laver og hvor i livet
du er .
Jeg FANDT forresten en rigtig dejlig kæreste på farmerdating... det er
lidt en anden type mennesker som findes der. ØHHH hun fandt hvis mig og så
bearbejdede jeg hende derfra. Vi flyttede sammen efter godt en måned og er
stadigvæk lidt som nyforelskede på vores egen måde her ca. 1½ år senere. Ja
vi driver sågar en forretning sammen, som ganske vist går rigtig dårlig men
VI er megaglade, det er det eneste som tæller. Så altså det KAN lade sig
gøre via nettet. Men kors hvor er der mange underlige og mærkværdige typer,
som ifølge mig har en sær indstilling til hvordan man skaber sig et godt og
dejligt liv man selv er 100% tilfreds med.
Mange Hilsner Bjarne
www.restaurantstorkesoen.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 25-09-04 15:31

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41557c24$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> som kun er ude på at få sex hurtigst muligt, dvs de er meget
> overfladiske. Risikoen for samtidig at få sig en kønssygdom er

Du har vist megen teori men ingen praksis.

> Prøv i stedet i kristne kredse, biblioteker og til klassiske
> koncerter. Chancen for at møde overfladiske mennesker burde være
> en del mindre sådan nogle steder.

Mennesker, nu også uden hormon indhold.

:)

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ullala

Dato : 25-09-04 15:46

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:41557c24$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Du har vist megen teori men ingen praksis.

Hear, hear!! Bedre kan det ikke siges!

Fra : DB

Dato : 25-09-04 18:26

> [...]
> som intet mindre end fantastisk (og så hjælper det nok også at lade være

Personligt tror jeg mest scor.dk bliver brugt til at finde sexpartnere, det
er ihvertfald mit indtryk når man læser derinde, og da også som sådan jeg
selv har brugt den...

> [...]
mente
> vi passede sammen.????? Det var sgu da ikke et job jeg søgte.

Du skal vist bare være glad for at hun afviste så hurtigt, hun var da
alligevel ikke noget at samle på, hvis hun ikke engang er villigt til at
give andre mennesker en chance.

> [...]
når
> de skal finde, enten en sexpartner eller en partner at leve sammen med.

Jeg bruger selv justdate.dk og indtil videre er indtrykket positivt, på
trods af at jeg ikke selv har fået sat et billede på min profil har jeg
modtaget små søde beskeder fra flere, uden det dog har udviklet sig til
noget endnu, men søger så heller ikke decideret efter en kæreste, er der
mere for at lære nogen nye mennesker at kende og så ved man jo aldrig hvad
fremtiden kan bringe Indtil videre er jeg dog slet ikke tilfreds med min
egen profil, mangler stadig at få formuleret "mig" hvis du forstår, men
syntes egentlig heller ikke specielt meget om den tendens med at man skal
vise/bevise et eller andet storslående om sig selv. Jeg er egentlig ikke
specielt interesseret i at vide præcist hvad folk laver, medmindre det er
fordi de også fortæller hvorfor, for så får jeg da i det mindste noget at
vide om personen.

Knus
DB

Fra : Mette

Dato : 25-09-04 22:25

> [...]
når
> de skal finde, enten en sexpartner eller en partner at leve sammen med.

Nogle er bare direkte fantasiløse og skriver det, de tror man skal skrive i
en kontaktannonce:

"Jeg er (k)ærlig og trofast. Elsker gåture ved stranden, god mad og rødvin.
Jeg er mest til hjemmehygge, men kan godt fyre den af i byen en gang i
mellem. Savner sød og (k)ærlig pige. Er det dig? Skriv."

Det fortæller jo absolut INTET!

Og så er der den anden grøft, hvor man får ALT at vide om personen - ligefra
livretter til følelsesliv og ønsker for partner og CV.
Disse profiler er ofte meget lange, velskrevede, der er foto på og det er
tydeligt at vedkommende er seriøs. Problemet er bare, at det hele er
serveret for læseren og der bare intet er at skrive om eller spørge til.

En god profil efter min mening indeholder en kort beskrivelse af personen
(altså personligheden) og en kort beskrivelse af, hvad man søger.
Og der SKAL foto på. Så er den bare ikke længere.

Jeg har selv været ivrig bruger af dating.dk og har haft mange forskellige
profiltekster og har læst rigtigt rigtigt mange.
Det er tydeligt at se, hvem der seriøst søger en kæreste og hvem der kun har
profilen for at skabe sig et navn på sitet (især unge piger og fyre, der har
indsat mange fotos i albummet - alle taget med selvudløser...*g*).

Der er også mange profiler, der brokker sig over, at ingen skriver (ja, det
skal nok få drømmekvinden op af stolen).

Det vigtigste er jo, at profilen afspejler afsenderen i skrivestil og facon.
Livsforløbet kan man altid vente med. Der skal jo være noget, der vækker
nysgerrigheden.
Og til mændene: Lad være med at skrive noget om jeres seksuelle stil og hvad
I vil gøre med en kvinde (med mindre det er på scor.dk og I kun søger
sexpartner)..

Fra : Soliema

Dato : 25-09-04 23:29

> [...]
> Jeg er mest til hjemmehygge, men kan godt fyre den af i byen en gang i
> mellem. Savner sød og (k)ærlig pige. Er det dig? Skriv."

jeg er selv på Lovefinder, inde på Jubii, selv om jeg ikke ligefrem søger en
kæreste, men for at være social og møde nye mennesker *S*
jeg har også læst MANGE profiler, og mange af dem, er som om, at de bare kar
kopieret fra hinanden, der kan da ikke være så mange ens mænd her i landet
eller ???

jeg er nu ikke interesseret i en livshistorie fra folk, da man jo ikke har
noget at "snakke" om bagefter, men jeg elsker når en profil indholder lidt
humor, da det giver en, følelesen af, at personen har tænkt over hvad der
skulle skrives...

OG ang. foto, så kan man godt skrive lige så godt med en, uden foto end med
en med, men folk har desværre den tendens at forstille sig en helt masse,
selvfølgelig er det da en brad pitt type i den anden ende, men så ser man en
foto og det er ikke lige det, som man troede osv..... det syntes jeg er
overfladisk, da personen jo stadig er den samme...

de fleste af de personer som skriver en masse "lækkert" om sig selv, er for
det meste Fake, og der sidder en lille person uden selvtillid i den anden
ende... det er hvad jeg har oplevet...
men mit synspunkt er, at alle skal havde en chance, men det er sikkert også
nemmere for mig, når nu jeg ikke søger *S*

/Anne Mette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 26-09-04 15:59

> [...]
> mennesker ikke et større behov for at være dybe omkring omkring dem selv
> når de skal finde, enten en sexpartner eller en partner at leve sammen

Hmm... Nu er scor nok ikke det bedste sted at finde en kæreste. Jeg ved godt
at man kan skrive at man søger en kæreste, i sine søgekriterier, men det er
de færreste der kommer på scor for andet en at score.
Der er MASSER af datingsider på nettet. Også mange for voksne, der ikke har
lyst til at fremvise pikbillede. Søg på dem...

Mvh. Nana

Fra : Corax

Dato : 29-09-04 18:19

"Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

[...]

> Det jeg gerne vil spørge gruppen om er om nogen kan sige mig hvorfor
> profiler på en datingside minder mere og mere om en form for cv. - altså
> lidt en skal.

Når folk finder sammen og bliver kærester har de normalt nogle fælles
interesser og/eller oplevelser eller erfaringer. De mødes f.eks. på
arbejdet, i deres lokalområde, gennem venner, via studiet, på et
aftenskolekursus eller lignende. Hvis folk mødes via en datingside har de
ikke nødvendigvid nogen fælles erfaringer eller interesser, ud over ønsket
om en ny kæreste. Hvis forholdet skal baseres på andet og mere end udseende
og skrækken for at blive gammel og dø alene, så er fælles interesser et most
for de fleste. Derfor er et "CV" som fortæller lidt om ens liv relevant.
Folk vil gerne møde nogen fra ca. samme sociale kultur som deres egen, som
har ca. samme værdier som dem selv, og som har ca. samme uddannelsesniveau.

- Corax

Fra : Bj@arne

Dato : 30-09-04 17:50

Ja jeg er jo nok en af de få som meget gerne vil være sammen med en kvinde
der ikke er som mig... men som gerne vil snakke om vore forskelligheder. Det
synes jeg er så dejligt udfordrene.
Bjarne