Rustik maling på gummifuge
Fra : HKN

Dato : 25-09-04 11:05

Hej,

Under renovering af badeværelse blev der en lige lovlig stor fuge i dt ene
hjørne.
Alle vægge er pudset op og skal kun overmales, således at det fremstår
rustikt.

Nu har jeg efterfølgende fuge dette hjørne med en gummifuge (så det kan
arbejde), men jeg r bange for at det vil kunne ses tydeligt når der er
blevet malet.

Skal jeg evt. blot komme lidt sand i malingen, og så male gumiifugen over et
par gange? Eller har I en anden god idé?

Mvh
Henrik

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 25-09-04 15:52

HKN wrote:
> [...]
> hjørne.
> Alle vægge er pudset op og skal kun overmales, således at det fremstår

Hvad skal du med en gummifuge når væggene skal males ?

Hilsen Tommy

Fra : HKN

Dato : 25-09-04 16:02

> Hvad skal du med en gummifuge når væggene skal males ?

Det må du vist lige forklare? Skulle jeg blot have en revne i hjørnet på ca.
1 cm, eller hvad mener du?

-Henrik

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 25-09-04 17:03

HKN wrote:

> Det må du vist lige forklare? Skulle jeg blot have en revne i hjørnet på ca.
> 1 cm, eller hvad mener du?
>
> -Henrik

Du skriver at du lige har repareret dit bade værelse ,pudset væggene,
hvordan kan der så være en fuge ? fuger er noget man har mellem fliser
og deslige.

Hilsen Tommy

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-09-04 18:16

Tommy Hjorth wrote:

> Du skriver at du lige har repareret dit bade værelse ,pudset væggene,
> hvordan kan der så være en fuge ? fuger er noget man har mellem fliser
> og deslige.

Når man opsætter fliser på et badeværelse, er det almindeligt at lægge
en elastisk fuge i hjørner og mellem fliser og kant ved gulv (hvordan
den så ellers er lavet). Årsagen er at disse steder er mest udsat for
revnedannelse og dermed indtrængen af fugt) hvis der ikke er en elastisk
fuge. Jeg kan sagtens forestille mig at det også gælder når væggene er
pudset.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Marco

Dato : 25-09-04 18:35

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> skrev:

> [...]
et
> par gange? Eller har I en anden god idé?

Hvis du vil komme sand i malingen, vil jeg tro, du må duppe færdigblandingen
på, således du ikke "gnidrer" sandet rundt med penslen ovenpå den glatte
fuge.

Husk blot på, hvis fugen arbejder, revner/krakelerer malingen.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk